Whistleblower - zadanie główne | MV Nalchi M9 | Shadowrun Hong Kong poradnik Shadowrun: Hong Kong
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Whistleblower - zadanie główne
Cel zadania: Odnajdź na miejscu próbki oraz ukradnij dane
Przydatne umiejętności: Decking [4] + Cyberdeck, walka; opcjonalnie: Inteligencja [4]
Poziom trudności: Trudny
W Heoi porozmawiaj z Kapitanem Jomo w południowej części miasta. Udacie się na statek militarny (M10,1). Najpierw wyłącz kamery terminalem na ścianie (M10,2) - wymagany jest do tego Decking [4]. Możesz przedostać się pod pokład (M10,3) (gdzie wejście znajduje się po drugiej stronie statku) na dwa sposoby: po cichu albo walcząc ze wszystkimi przeciwnikami (8 sztuk).
Jeśli zamierzasz się skradać wystarczy, że aktywujesz tryb planowania ataku - tylko trzech przeciwników się porusza, dlatego dość szybko przeprawisz całą drużynę na drugą stronę. Tym bardziej, że przeciwnicy odwróceni plecami nie zwrócą na ciebie uwagi. Nie możesz zostać zauważony - wtedy cały plan pójdzie na marne i będziesz musiał walczyć czy tego chcesz, czy nie. Za przejście po cichu pod podkład dostaniesz 1 punkt Karmy.
Pod pokładem (M10,4) odwiedź najpierw drugi pokój po lewej (M10,5) - z Inteligencją [4] możesz uzyskać dostęp do kamer. Sąsiednie pokoje również możesz przeszukać (Uwaga - tylko w przypadku, jeśli nie aktywowałeś alarmu) - znajdziesz tam dwie apteczki oraz granat i kulę przyzwania żywiołaka ognia (M10,11-13). By dalej iść niezauważenie przejdź do pierwszego po lewej pokoju od wejścia - znajdziesz tam terminal (M10,6), dzięki któremu pozbędziesz się przeciwników w kolejnym obszarze na końcu korytarza po prawej. Możesz spokojnie iść pobrać dane (M10,8) wymagane w zadaniu (po drodze znajdziesz jeszcze jedną apteczkę na ścianie).
Jeśli jednak włączyłeś alarm, przeciwnicy czekają na ciebie w następnym pomieszczeniu, możesz przejść do nich drzwiami od południa. Nie możesz również ich stamtąd wywabić fałszywym alarmem z terminala, ponieważ drzwi do pomieszczenia również są zamknięte. Nie obejdzie się również bez przybycia wsparcia (M10,10) w ciągu pięciu tur - zaworem po południowej stronie przy ścianie możesz zalać dolne poziomy, co opóźni ich przybycie.
Podpowiedź: jeśli posiadasz drona możesz spowodować małą zasadzkę zachodząc wroga od tyłu poprzez systemy wentylacyjne.
Gdy pozyskasz dane skontaktuje się z tobą Hwang, który chce dokonać zamachu na twojego zleceniodawcę i prosi cię o pomoc. Twierdzi, że posiada dowody na jego zdradę. Jeśli zakończysz połączenie, nie będziesz mógł z nim porozmawiać na miejscu. Od ciebie będzie zależało, komu chcesz pomóc (lub zbyć obu potencjalnych współpracowników).
Wyjdź teraz ze statku po drabinie otwartym teraz przejściem (M10,9). Na pokładzie również udaj się od razu do wyjścia. Zostaniesz teraz przeniesiony na małe osiedle - nie płać nikomu za informacje, nie są tego warte. Możesz zhackować kamery poprzez terminal na ścianie jednego z bloków. Da ci to dostęp do nagrania - widać na nim jak Tigath ugaduje się z najemnikami, będziesz mu mógł o tym powiedzieć, gdy go spotkasz.
Jeśli zgodziłeś się na układ Hwanga znajdziesz pośrodku obszaru (w każdej chwili możesz zdradzić go). Idź na północ spotkać się z Tigathem. W dowolnym momencie wezwij Hwanga odpowiednią opcją dialogową, by rozpocząć akcję (jeśli nie rozmawiałeś z Hwangiem - to on was zaatakuje). Obie strony wezwą posiłki - z pomocnikami jesteś praktycznie od razu na wygranej pozycji, jednak zwróć uwagę na przeciwników: Tigatha/Hwanga, magów/drony.
Wskazówka 1: jeśli chcesz wykończyć obu przeciwników (i całą ich drużynę), walcz najpierw przeciwko jednemu - potem możesz zbuntować się przeciwko drugiemu, i tak aby nie walczyć z obojgiem na raz.
Wskazówka 2: na pewno zauważyłeś przewody elektryczne po obu stronach skąd nadchodzi atak. Deckerem w twojej drużynie możesz zhackować terminal na zachodniej ścianie między kablami, aby uwolnić prąd, który mocno porazi osoby stojące na wodzie (w Matrixie sam wybierzesz, którą kałużę chcesz naelektryzować).
Wskazówka 3: jeśli nie czujesz się zbyt na siłach do walki - oddal się na południe i poczekaj aż gangi same się z grubsza wyzabijają.
Wskazówka 4: nie musisz niszczyć dronów - lepiej spróbuj znaleźć tego, który je kontroluje (Rigger). Gdy on zginie drony wybuchną.
Po wygranej walce zabierz broń, którą znajdziesz przy ciele pokonanego Tigatha - strzelbę "Sandblaster" [wartość: 200] lub karabin SMG "Wild One" [wartość: 1200] po Hwangu. Później wróć metrem do Heoi. Po zakończonym w ten sposób zadaniu otrzymasz 8 punktów Karmy i pieniążki:
- 1000 za robotę dla Tigatha,
- 1300 za pomoc Hwangowi,
- 1600 za zabicie obydwu oraz 1 punkt Karmy.