Outsider - zadanie główne | Whampoa Garden M6 | Shadowrun Hong Kong poradnik Shadowrun: Hong Kong
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Outsider - zadanie główne
Cel zadania: Spotkaj się ze starszyzną w Whampoa
Przydatne umiejętności: Decking [4] / Charyzma [3]; Opcjonalnie: Etykieta Gang/Socialite, Spellcasting/Conjuring [1], Biotech [3], walka (niekoniecznie)
Poziom trudności: Łatwy
Są dwie drogi do rozwiązania zadania:
- Wolniejsza (można obyć się bez używania przemocy),
- Szybsza (wymaga walki).
Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem zadania: jest to zadanie-śledztwo. Można je zakończyć bez walki. Jeśli chcesz uzyskać najbardziej poprawne zakończenie, powinieneś zbierać jak najwięcej poszlak (opcjonalne przydatne umiejętności maja tu dość kluczowe znaczenie). Wybierając drogę szybszą będziesz musiał się zmierzyć z jednym z gangów - jest to dość trudna walka. Znajdziesz też mniej poszlak udowadniających winę Whampoa Elders, dlatego po wykończeniu gangu dokładnie badaj wszelkie wskazówki.
Droga wolniejsza
Od razu po przybyciu do lokacji (M6,1) skieruj się do budynku centrum handlowego (M6,2) na końcu drogi na lewo (w mieście nie ma nic ciekawe ani do zebrania ani odwiedzenia). Po krótkiej rozmowie idź odwiedzić dwa miejsca...
Na tej samej ulicy znajdziesz Tong's Sensory Carnival (M6,3). Wewnątrz znajdziesz ciało, które należy zbadać - wymagana jest znajomość Spelling/Conjuring (nawet poziom 1) lub Biotech na poziomie 3. Może to za ciebie zrobić np. Racter.
Na skrzyżowaniu znajdziesz Zippy'ego. Po rozmowie z nim otrzymasz zadanie dodatkowe: Zdobądź klucz do sklepu Magpie . Uzyskasz go wracając do Elder Ng i korzystając z jednego z atrybutów: Charyzma 3 lub Decking 4. Spowoduje to dodanie kolejnego celu zadania: Zbadaj Jackpot. Budynek (M6,4) znajduje się na lewo od skrzyżowania, zbadaj tam komputer w drugim pokoju. Po zakończeniu grzebania przy komputerze otrzymasz kolejny cel: Zdobądź klucz do magazynku Magpie.
Jeśli nie udało ci się uzyskać klucza, będziesz musiał podjąć agresywniejszą drogę (patrz: droga szybsza).
Pomiędzy budynkami znajdziesz Demergo, po rozmowie z którym otrzymasz zadanie opcjonalne: Zbadaj Parking Garage oraz kluczowe: Dowiedz się co wiedzą Red Spear Gangers. Udaj się w to miejsce (M6,5) w lewym rogu mapy.
Członkowie gangu (M6,8) nie są zbyt przyjaźnie nastawieni, lecz możesz u nich zrobić małe zakupy ("medykamenty")... Pozwolą ci zbadać parking, jeśli ich przekonasz (wymagana etykieta: Gang/Socialite). W przeciwnym razie musisz przejść po trupach do celu. Po rozmowie z szefową gangu otrzymasz również kolejne zadanie kluczowe Zdobądź klucz do Storm Drains i dowiesz się, co wiedzą kończąc tym samym etap kluczowy zadania.
Droga szybsza
Szybsza metoda rozwiązania zagadki nie wymaga wszystkiego, co napisane powyżej. Udajesz się za budynek, w którym dokonano zabójstwa i rozmawiasz z Demergo, aż otrzymasz zadanie Dowiedz się co wiedzą Red Spear Gangers. Wtedy po prostu ich zaatakuj (M6,8) i zabij (walka nie należy do łatwych). Potem możesz podnieść ich PDA - po przeczytaniu znajdujących się na nim informacji, otrzymasz polecenie skierowania się prosto do Storm Drains. Dalsze etapy zadania wyglądają tak samo.
Kontynuacja dla obu wątków - Storm Drains
Tak czy inaczej, przejdź na tyły, aby zbadać ślady ataku na parkingu. Ze studzienki (M6,11) możesz wyłowić kawałek zbroi, który możesz poddać analizie (zadanie opcjonalne), jeśli posiadasz etykietę Academic, jeśli nie, to dokładniejszych informacji na temat kawałka zbroi udzieli ci Keita, sprzedająca żywność przed wejściem na parking. Na ścianie zaś znajdziesz ślady krwi do zbadania (M6,9).
Klucz do Storm Drains posiada Porter Lam, stojący przed budynkiem, gdzie dokonano zabójstwa - przy skrzyżowaniu (Tong's Sensory Carnival (M6,3)). Da ci go bez przekonywania. Kolejny etap zadania to przeszukanie Storm Drains (M6,6). W północnej części kanałów znajdziesz srebrny naszyjnik (M6,12), a naprzeciwko stos części ciał (M6,13), które możesz zbadać.
Na końcu we wschodniej części znajdziesz mały gang (M6,10) - możesz z nimi porozmawiać delikatnie (lub użyć Siły [5], etykiety Gang/Academy), ewentualnie ich zaatakować (uważaj, bardzo chętnie używają sporej ilości granatów). Tak czy inaczej - zakończysz etap przeszukiwania kanałów oraz odnalezienia klucza do magazynu Magpie, który dostaniesz od przestępców.
Udaj się do owego magazynu (M6,7) (zachodnia część miasta, obok parkingu) i przeszukaj wnętrze (jedzenie oraz kartonowe pudło). Wtedy znikąd pojawi się ghul - Gaichu. Co ciekawe, możesz go zaatakować w praktycznie dowolnym momencie, możesz go również przekonać, aby do ciebie dołączył...
Ostatni etap, to udowodnienie winy. Jeśli posiadasz wystarczającą ilość dowodów (dokładne badanie obszarów i ciała, zebranie kawałka zbroi z parkingu, oraz naszyjnika ze Storm Drains) będziesz mógł oskarżyć Starszych i udowodnić ich winę. Na koniec wróć do Heoi.
Za wykonanie zadania (udowodnienie winy) otrzymasz 2 punkty Karmy oraz towarzysza - ghula Gaichu, a po powrocie do Heoi - dodatkowe 8 punktów Karmy. Inna droga rozwiązania zadania to zabicie Gaichu; trzecia opcja: zaatakuj Starszych po ocaleniu Gaichu (ewentualnie jeśli nie masz wystarczających dowodów - sami się na ciebie rzucą). Od Kindly otrzymasz 1000-1400 jenów, w zależności od ilości rozwiązanych zadań dodatkowych.