Walka | Porady i wskazówki | Shadowrun Hong Kong poradnik Shadowrun: Hong Kong
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Walka
Nie musisz zawsze podejmować się walki. Jeśli masz mało zdrowia lub widzisz, że możesz mieć trudności z pokonaniem przeciwników - jeśli oni cię nie zaatakują, nie koniecznie warto jest rzucać się w wir walki. Jedyną nagrodą jaką możesz uzyskać za niekonieczną walkę (poza zadaniem) to ukryty obiekt (jeśli faktycznie taki się gdzieś w pobliżu znajduje). Gra nie uwzględnia systemu punktów doświadczenia, które otrzymywałbyś za walkę, nie możesz również przeszukiwać ciał pokonanych wrogów.
Ty jak i twoi towarzysze możecie nosić więcej niż jedną broń. Warto posiadać dodatkową broń o zastosowaniu specjalnym, czy to do walki wręcz, czy chociażby atakujący obszarowo granatnik.
Amunicja - zauważysz zapewne, że bronie palne wykorzystują amunicję. Nie musisz jej jednak uzupełniać w żaden sposób. Jest to jedynie wyznacznik broni - jeśli skończy się amunicja, musisz stracić jeden punkt akcji na jej przeładowanie, co czasem może następować często (np. granatnik - dostępne dwa strzały, po których należy przeładować broń).
W pierwszej kolejności eliminuj przeciwników stanowiących największe zagrożenie, a niekoniecznie najłatwiejszy cel. Tutaj przede wszystkim mowa o przeciwnikach ze strzelbami oraz granatami, które potrafią zadawać obrażenia wielu celom jednocześnie. Dowódcę grupy często warto zostawić na koniec - mają najwięcej punktów zdrowia i nierzadko apteczkę lub umiejętność samoleczenia.
Jeśli szansa trafienia w przeciwnika wynosi poniżej 65% podejdź bliżej. Nie warto tracić amunicji i tury na niecelne strzały. Zawsze możesz podejść bliżej lub zmienić kąt ostrzału.
Nie pozwól się okrążyć. W grze uwzględniono czynnik flankowania, czyli ataku przeciwnika z kilku stron (najlepiej przód-tył). Nie możesz umożliwić przeciwnikowi zmiany pozycji tak, aby cię oflankował. Dobrze jest dlatego rozstawiać towarzyszy w dość dużych odległościach, niedaleko od granic danego obszaru.
Nie pozwól jednostkom walczącym wręcz atakować jednostek dystansowych. Jeśli widzisz, że któryś z przeciwników podbiega do twoich jednostek dystansowych, niech idzie jako pierwszy do eliminacji. W starciu 1 na 1 jednostka dystansowa nie ma prawie żadnych szans z odpornymi i o wysokim współczynniku ataku jednostkami walki wręcz.
Pamiętaj o dobrym rozstawieniu członków drużyny. Nie żałuj poświęcić jednej tury, czy dwóch na dobre ustawienie towarzyszy. Kluczem jest zachowanie odległości między sobą (by zabezpieczyć się przed atakami obszarowymi, jak granaty/strzelba), lecz nie w jednej linii - jeśli przeciwnik nadejdzie z boku może szybko was wykończyć. Jednocześnie w miarę możliwości używaj wszelkich osłon (filary, skrzynie).
Jeśli jakiś wrogi mag przyzwie istotę - wyeliminuj go w pierwszej kolejności. Dlaczego? Ponieważ jeśli mag zginie, wszystkie istoty, które przyzwał zginą razem z nim. Uważaj, gdyż dotyczy to także członków twojej drużyny. Tyczy się to również postaci kontrolujących drony.
Śmierć. W grze nie przewidziano jako-takiej śmierci dla twoich towarzyszy. Jeśli twój towarzysz zostanie śmiertelnie ranny możesz go ocucić używając tzw. "trauma-kit". Jeśli się to nie powiedzie, to do czasu opuszczenia lokacji (do końca zadania) będziesz musiał radzić sobie bez niego, lecz trafia on później na "intensywną terapię" i będziesz mógł go wykorzystać w następnej misji. Warto jednak, aby zawsze posiadać przynajmniej jeden trauma-kit w przypadku sytuacji krytycznej.
Jeśli widzisz, że rozmowa poszła w złym kierunku, mimo że chciałeś dokonać pokojowego rozwiązania pewnej sytuacji - zawsze staraj się załagodzić sprawę. Masz wtedy szansę, że mimo iż nie osiągniesz swojego wyznaczonego celu (np. ominięcie strażników bez walki z nimi), to możliwe że cię nie zaatakują - umożliwi ci to wykonanie pierwszego ataku i tury twojej drużyny, a nawet wcześniejsze rozstawienie swoich ludzi na dogodnych pozycjach.
Po każdej walce towarzysze, którzy nie polegli odzyskują część zdrowia w ilości takiej, jak ostatnio zadany im cios (tylko częściowa regeneracja). Dlatego jeśli jest to przykładowo ostatnia walka w zadaniu - nie warto marnować apteczki na uleczenie prawie umierającego przyjaciela - lepiej dobrze się nim ukryć, z dala od ferworu walki i zaczekać na jej zakończenie.