The Sinking Ship - zadanie towarzyszy | Hung Hom Bay M15 | Shadowrun Hong Kong poradnik Shadowrun: Hong Kong
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
The Sinking Ship - zadanie towarzyszy
Cele zadania: Znajdź Gobbet i zejdź na niższy pokład.
Przydatne umiejętności: walka; opcjonalnie: etykieta Shadowruner//Biotech [5], Decking [1]
Poziom trudności: Średni
By rozpocząć to zadanie czeka cię sporo trudu. Najpierw musisz porozmawiać około 4 razy z Gobbet, do czasu aż nie będzie miała ci nic więcej do powiedzenia - znajdziesz ją na górnym pokładzie statku w Heoi. Następnie musisz wziąć ją do drużyny przy najbliższym zadaniu. Po zadaniu wróć do niej, nie znajdziesz jej w pokoju, ale gdy do niego wejdziesz zawoła cię Is0bel i powie, że Gobbet już wyruszyła. Udaj się teraz do portu, gdzie znajdziesz kapitana Jomo, który zawiezie cię do lokacji. Na wyprawę możesz wziąć jedynie Is0bel.
Zadanie zaczynasz od walki z pięcioma szczurami, przy czym pomogą ci goście ze statku. Po krótkiej rozmowie podążaj za dwójką nieznajomych na południe. Po rozmowie będziesz mógł użyć pompy (którą trzeba naprawić - Inteligencja [7] lub zdolności Is0bel). Po jej użyciu przybędą kolejne szczury (5). Następnie zejdź pod pokład (M15,2).
Podążaj za dwójką tymczasowych towarzyszy, nie musisz na razie z nikim rozmawiać, gdyż w tych rozmów nic nie wyniknie. Na końcu korytarza okaże się, że ci dwoje to zdrajcy - ujawni się także Gobbet i wspólnie musicie ich wyeliminować. Po prawdzie wystarczy wyeliminować jednego, druga postać się podda (lecz mimo wszystko możesz ją zabić w opcji dialogowej).
Uwaga - za następnymi drzwiami Gobbet powie ci, abyś nie szedł dalej - i posłuchaj jej. Jeśli tam pójdziesz, wszyscy natychmiast zginiecie, gdy podłoga się zapadnie (M15,4). Możesz - i musisz - wejść jedynie za drzwi, na tyle, aby usłyszeć od Gobbet ostrzeżenie. Jest to ważne, bo wprowadza dodatkową opcję dialogową w rozmowach.
Teraz potrzebujesz dostać się do Cadmusa. Mimo, że jest to rzekome zadanie opcjonalne, bez tego nie będziesz mógł dowiedzieć się o rozbrojeniu pułapki na niższy poziom. Znajdziesz go za zamkniętymi drzwiami w południowo-zachodnim rogu. Możesz się tam dostać na 4 sposoby:
- Porozmawiaj z Lees stojącą przy wejściu i przekonaj ją, aby cię wpuściła (Charyzma [6]/Inteligencja),
- Zaatakuj Lees...
- Przetnij odpowiedni kabel w skrzynce (M15,3), otwierając bramę (czerwony),
- Po zbadaniu skrzynki z kablami (M15,3) pogadaj z Mercurio, a da ci schemat jak korzystając ze skrzynki otworzyć drzwi.
Otrzymasz również zadania poboczne: zatopienie statku oraz zorganizowanie buntu jeśli dobrze wypytasz o wszystko Cadmusa. Teraz musisz wrócić do Yasmin, która projektowała zabezpieczenia na statku - otrzymasz od niej instrukcje rozbrojenia mechanizmu pułapki. Wejdź do pokoju, a zobaczysz przycisk interakcji na jedynej w pomieszczeniu maszynie (M15,4). Użyj go i droga na dolny pokład (M15,5) jest wolna.
Udaj się na dolny pokład. Przedostań się do pokoju po zachodnio-północnej części pokładu (M15,6). Znajdziesz tam Malvinę, będącą ową Rat King, po drodze napotkasz 5 szczurów.
Musisz ją zabić. Lecz aby tego dokonać: zadaj jej połowę obrażeń, a wtedy przyzwie posiłki, w postaci trzech zmutowanych szczurów. Rat King jest wtedy otoczona magiczną barierą i jest nietykalna. Natychmiast podejdź Gobbet do biurka i weź z niego przedmiot (M15,10). Dopiero wtedy będziesz mógł (po odczekaniu tury) zniszczyć bossa. Po walce zakończysz zadanie wracając do Heoi i otrzymując 8 punktów Karmy.