Zaklęcia konstrukcyjne | Czary | Sacrifice poradnik Sacrifice
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
W Sacrifice wcielamy się w postać Maga. Dlatego czary są rzeczą, która towarzyszyć Nam będzie na każdym kroku. Aby rzucić zaklęcie potrzebna jest odpowiednia liczba punktów mana.
W grze występuje wiele czarów, defensywnych jak i ofensywnych. Pewne z nich mają efekt obszarowy, a inne skierowane są na pojedyncze cele. Wiele zaklęć ma bardzo ciekawe efekty, lecz niektóre mogą okazać się śmiertelne nie tylko dla wroga, ale i dla Ciebie.
Czary: zaklęcia konstrukcyjne
Manalit: Czar ten tworzy budynek na ujściu mana, dzięki któremu, podczas przebywania w jego pobliżu, odzyskujemy magiczną energię. W Sacrifice istnieją miejsca zwane Gejzerami Mana. Jest to obszar, na którym z ziemi tryska strumień magicznej energii. Z tej energii może jednak czerpać korzyści Twój Mag jak i Mag przeciwnika. Dlatego należy jak najszybciej na wolnym gejzerze wyczarować Manalit. Dzięki temu zaklęciu w danym miejscu powstanie świętu budynek, z którego pozyskiwać mana będziemy mogli tylko My. Koszt Mana: 800 |
Strażnik: Zaklęcie użyte na sojuszniczej jednostce wytwarza więź między danym podwładnym, a Naszym manalitem, kapliczką lub ołtarzem. Taka istota zaczyna czerpać siłę ze świętego miejsca i dzięki temu staje się znacznie potężniejsza. Dodatkowo, Nasz budynek nie będzie mógł być zniszczony dopóty, dopóki będzie żył chociaż jeden strażnik. Twoim obowiązkiem jest używanie tego czaru! Bez niego bardzo trudno jest wygrać jakikolwiek scenariusz. Zaraz po rozpoczęciu misji należy stworzyć przynajmniej jednego strażnika, który zapewni ochronę dla Naszego ołtarza. Poza tym trzeba stawiać strażników przy tych manalitach lub kapliczkach, które znajdują się najbliżej budynków przeciwnika. Strażnik musi przetrzymać wroga na tak długo, aż Ty się nie zjawisz ze swoimi jednostkami. I raz jeszcze powtórzę: używaj tego czaru często. Gdy zajmiesz rozległe tereny zawsze możesz zwolnić ze służby Strażników z odległych manalitów, gdyż przydadzą się przy budynkach na froncie. Koszt Mana: 300 |
Nawrócenie: Po rzuceniu czaru pojawi się Torbiarz, który dostarczy czerwoną dusze do Twojego ołtarzu lub kapliczki i tam, po odpowiednim rytuale, nawróci ją. Taką "nową" duszę można potem wykorzystać przy przyzywaniu sojuszniczych jednostek. Po jakiejkolwiek potyczce, nad polem bitwy unosić się będą czerwone dusze. Są one tego koloru, gdyż wierne były bóstwu przeciwnika. Do nas należy zadanie, aby nawrócić je na wiarę Naszego boga. Dokonać tej sztuki możemy właśnie przy pomocy tego zaklęcia. Koszt Mana: 800 |
Profanacja: Czar ten przywołuje Torbiarza, który - poświęcając sojuszniczą jednostkę - zacznie profanować ołtarz przeciwnika. W Sacrifice Twoim zadaniem jest walka ze sługami innych bogów. Jednak aby skutecznie przeciwnika zgładzić, będziesz musiał sprofanować jego ołtarz. Tylko wtedy wrogi mag się nie odrodzi. Będąc w pobliżu takiego miejsca użyj zaklęcia Profanacja na sojuszniczej jednostce, a przybyły Torbiarz odprawi niezbędny rytuał. Dopiero gdy to się stanie będziesz mógł ostatecznie zgładzić przeciwnika. Koszt Mana: 1000 |
Teleportacja: Dzięki zaklęciu teleportacji możesz wybrać na mapce jeden z twoich budynków, a następnie przenieść się w jego pobliże. Ten czar z pewnością nieraz uratuje Ci życie. W końcu co zrobić, gdy wróg zbliża się do Twojego ołtarza, a Ty jesteś po przeciwnej stronie mapy? Nigdy nie obawiaj się użyć tego zaklęcia! Pamiętaj, nie możesz sobie wmawiać, że wcześniej wykończysz przeciwnika. Jak tylko usłyszysz powiadomienie o zagrożeniu, natychmiast używaj teleportacji i załatw wrogiego maga, zanim on zniszczy Twój ołtarz. Koszt Mana: 800 |
Kapliczka: Czar ten tworzy kaplicę, która jest poświęcona Twojemu bogu. Przy kapliczkach odzyskujemy mana bardzo wolno, jednak te budowle to jedyne miejsce, gdzie Torbiarze mogą składać w ofierze czerwone dusze. Dlatego należy tworzyć kapliczki w sporej odległości od własnego ołtarza, aby było to opłacalne. Zaklęcie to zyskujemy dopiero na trzecim poziomie, jednak i tak przydatne zaczyna się ono robić w szóstych, siódmych misjach. Koszt Mana: 800 |