Zolar Forest | Opis przejścia | Ratchet & Clank A Crack in Time poradnik Ratchet & Clank: A Crack in Time
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Zolar Forest
Czas na misję ratunkową. Ruszamy w stronę płonącego fragmentu polany i idziemy za Kapitanem Qwarkiem . Natkniemy się między innymi na małe fioletowe istoty (Zyphoidy ), które trzeba pokonać. Po dotarciu do rozwalonego mostu przedostajemy się na drugą stronę skacząc po kładkach. [1] Mała armia grzybków, którą spotkamy, raczej nie będzie stanowiła problemów dla "nieustraszonego" Kapitana . [2]
Docieramy do otwartej przestrzeni z wodą. Musimy stworzyć przejście dla Qwarka . Rozwalamy wybuchowe skrzynie i skaczemy po skałach na drugą stronę. [1] Tam skręcamy w prawo i używamy klucza (KWADRAT ) aby otworzyć most (przesuwając w lewo i prawo analogiem ). [2]
Superbohater rozwali skały i otworzy przejście. Niestety następne drzwi nie ulegną jego mocy, więc będzie trzeba pomoc. Przejście znajdziemy przeskakując po fragmentach murów zatrzymanych w czasie przez anomalię. [1] Po drugiej stronie zmierzymy się ze szczególnie wyrośniętymi Zyphoidami . Z łatwością ustrzelimy je chodząc w bok (L2 ) i strzelając z pistoletu (R1 ). [2]
W następnym obszarze ponownie musimy użyć klucza po drugiej stronie wody. Żeby się tam dostać przeskakujemy po skalnych wysepkach z prawej używając podwójnych skoków (dwa razy X ). [1] Gdy Qwark przejdzie suchą stopą kupujemy bomby w sklepie z bronią (TRÓJKĄT ). [2]
Kawałek dalej spotkamy mieszkankę planety, której dzieci zostały zaatakowany. Pierwszy z nich znajduje się kawałek na północ - wystarczy wykończyć kilka Zyphoidów . [1] Drugi dzieciak utknął w okrągłych ruinach niedaleko matki - rozpoznamy je po anomalii czasowej. Żeby dostać się na środek musimy przeskakiwać po kolejnych okrągłych platformach gdy będą koło siebie i czekać aż "cofną się w czasie", przenoszą nas dalej. Po drodze znajdziemy ulepszenie Blast do Pistoletu . Gdy dotrzemy na środek komnaty używamy klucza żeby wysunąć most (KWADRAT i lewy analog ). [2]
Wracamy do matki i Qwarka a potem ruszamy na wschód wąskim przesmykiem. Za zakrętem zobaczymy siedlisko Zyphoidów i kilku przedstawicieli rasy. Po ich pokonaniu trzecie dziecko będzie mogło bezpiecznie przedostać się do matki. [1] W ramach wdzięczności postać pozwoli nam przejść przez sekretne drzwi. [2] Podążamy za szamanem plemiennym i resztą.
W ostatecznej walce z Zyphoidami zmierzymy się z ich dwoma legowiskami, które jednak nie wytrzymają długą wobec siły bomb, pistoletu i klucza. Na końcu drogi czeka wioska miejscowej rasy. [1] Możemy się po niej pokręcić. Potem udajemy się na jej wschodni kraniec do świątyni (schodami do góry). [2]
Rozmawiając z szamanem mówimy, że potrafimy dochować tajemnicy. Zostaniemy wpuszczeni do świątyni - przyjaciele otworzą przejście stając na przyciskach. Budynek jest najeżony pułapkami, które jednak ominiemy bez problemów (nad płonącymi kręgami można po prostu przeskakiwać) Przed złotymi drzwiami musimy stanąć na seledynowych przyciskach. [1] Na końcu drogi dostaniemy pojemnik na Zoni . Obracamy się i rzucamy toporem w jednego z fruwających maluchów (L2 + KWADRAT ). [2]
Ruszamy w drogę powrotną, ścigając drugiego Zoni - układ pułapek nieco się zmienił. Gdy przejdziemy przez ognistą część łapiemy małego kosmitę toporem (L2 + KWADRAT ). [1] Biegniemy do przyjaciół. Okaże się, że planeta jest atakowana przez obcych. [2]
Bijemy wszystkich wrogów wokół fontanny. Obok niej jest sklep z bronią w którym możemy kupić nową pukawkę. Nieopodal znajdują się też skrzynie z życiem. Wrogów najlepiej zestrzelić laserem, chociaż oczywiście możemy też potraktować ich czymś innym. [1] Gdy pozbędziemy się przeciwników ruszamy dalej - zobaczymy, ze obcy porywają mieszkańców. Dobijamy resztę robotów i podchodzimy do kamiennych drzwi. Szaman podbiegnie je otworzyć. [2]
Biegniemy z Szamanem schodami w górę i dalej murami (oczywiście pokonując wrogów). Gdy przejdziemy przez jedną z wież trafimy na sporą grupę robotów latających, a później naziemnych. Po krótkiej walce chowamy się za barykadą na środku. Zobaczymy szczególnie dużego wroga - biegamy na boki (trzymając L2 ) skacząc (X ) i strzelając (R1 ). [1] Bitwa zakończy się w tym momencie (przynajmniej na teraz). W wieży łapiemy trzeciego Zoni . [2]
Podążamy jeszcze kawałek dalej za Szamanem w górę. Tam uruchomi on teleport i przeniesiemy się do statku. [1] Podbiegamy do niego a Zoni pokażą co potrafią. Gdy pojazd będzie jak nowy wsiadamy na pokład i ruszamy w kosmos (TRÓJKĄT ). [2]