The Great Clock II | Sekrety | Ratchet & Clank A Crack in Time poradnik Ratchet & Clank: A Crack in Time
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
The Great Clock II
Złota śruba 1
Na początku sektora przeskakujemy na trójkątnym przycisku. Po nim docieramy do kilku kwadratowych platform prowadzących na górę. [1] Nie wchodzimy na nie - najpierw udajemy się wzdłuż krawędzi, bo złota śrubka jest przy ścianie budynku. [2]
Złota śruba 2
Żeby ją zdobyć trzeba rozwiązać bardzo trudną zagadkę (gdy powtarzamy grę). Najpierw przechodzimy przez sektor aż do stacji mnemonicznej, [1] czyli miejsca, gdzie zanurzamy się do umysłu Clanka . Obecny tam mentor zaproponuje nam wyzwanie. [2] W zagadce są cztery klony czasowe i trzeba aktywować trzy przyciski. Każdy z nich ukryty jest jednak za śluzą. Poniższy opis może być więc nieco zagmatwany. Uwaga: czasem klony spadają mimo, że ich ścieżka jest dobra - to niestety błąd gry. Sama zagadka wymaga naprawdę robienia wszystkiego szybko - do końca zostanie mniej więcej 5 sekund (przy dobrym wyniku!).
Najpierw wybieramy czerwony klon i przeskakujemy po wirze w prawo, spowalniając go. U góry stajemy na przycisku co otworzy pobliską śluzę. [1]
Żółtym biegniemy za czerwonym i po okręgu i wyżej. [1] Gdy kolega otworzy tubę stajemy w środku na przycisku. [2]
Czas wprowadzić zielonego - biegniemy nim za dwójką i gdy oni zajmą się przyciskami my odbijamy pocisk działa zamieniając go w platformę. [1] Potem skaczemy po niej wyżej i stajemy na kolejnym mechanizmie. [2]
Wracamy do czerwonego i powtarzamy wszystko jeszcze raz - spowalniamy wir, wpuszczamy żółtego stając na przycisku. Potem podążamy za zielonym wyżej, po platformie stworzonej z działa. [1] U góry wchodzimy do drugiej otwartej śluzy. [2]
Teraz wybieramy niebieskiego - czekamy aż pozostała trójka przeskoczy po okręgu (można mieć tylko jedną bombę czasową!) [1] i udajemy się w drugą stronę - tutaj spowalniamy przeciwległy wir i wskakujemy wyżej. [2]
Tam zamieniamy drugie działo w platformę, odbijając jego pocisk i biegniemy z powrotem. [1] Gdy dotrzemy do początkowego miejsca nasi koledzy powinni już otworzyć śluzę koło drzwi - wbiegamy do niej i wyłączamy zapis. [2]
Czas wrócić do czerwonego - musimy powtórzyć całą drogę, czyli pobiec do pierwszego wiru, spowolnić go, wpuścić żółtego do pierwszej ze śluz, potem skakać za zielonym i wpuścić niebieskiego do przycisku przy drzwiach. Gdy niebieski znajdzie się na miejscu, wybiegamy i przeskakujemy po platformie, którą wcześniej dla nas przygotował. [1] Tutaj stajemy na czerwonym przycisku. [2]
Ruszamy w ponowną podróż zielonym - robimy wszystko co poprzednio (czyli biegniemy za czerwonym i żółtym, zamieniamy działo w platformę, przeskakujemy wyżej i stajemy na przycisku, czekamy na czerwonego aby wbiegł do śluzy i udostępnił drogę niebieskiemu na dole). Gdy niebieski będzie na dole biegniemy za czerwonym do ostatniego przycisku [1] - gdy kolega otworzy śluzę wchodzimy do niej. [2]
W wielkim finale musimy czerwonym powtórzyć całą akcję jeszcze raz - na końcu pozostała trójka będzie umieszczona na odpowiednich przyciskach a drzwi będą stały otworem. [1] W nagrodę otrzymamy złotą śrubkę. [2]