Załoga okrętu | Okręty w Patrician III Rise of the Hanse poradnik Patrician III: Rise of the Hanse
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Załoga okrętu
| Najmowanie żeglarzyZałogę dla swojego okrętu możesz znaleźć w Tawernie każdego miasta - kliknij lewym przyciskiem myszy na dowolną aby do niej wejść (Twój statek musi cumować w porcie tego miasta). Następnie zdecyduj ilu marynarzy chcesz zamustrować na swój okręt. Wraz z rozwojem miasta w tawernie zawsze znajdziesz coraz to nowych marynarzy. |
Morale załogi
Morale załogi może mieścić się w skali od 0 (kiepskie) do 4 (bardzo dobre) - im jest ono większe tym większe masz szanse na wyjście cało z bitwy morskiej. Przegrane bitwy lub zbyt długie podróże morskie negatywnie wpływają na morale Twoich marynarzy - żeby je podnieść daj im chwilę wytchnienia na lądzie, najlepiej podczas naprawy jednostki (załoga wtedy wypoczywa).
Bunty
Licz się z nimi jeśli nie dawałeś załodze odetchnąć i jej morale drastycznie spadło. Zbuntowany okręt zboczy z wyznaczonej trasy obierając kurs do najbliższego portu i nie pozwalając sobą sterować (w oknie po prawej stronie ekranu pojawi się monit o zbuntowanej załodze). Kiedy w końcu dotrze do tego portu stracisz większość załogi i sporą część ładunku. To w jakim humorze są marynarze sprawdzamy klikając na ikonie "Załoga" - widniejąca tam wykrzywiona i czerwona ze złości twarz "łysola" (zamiast standardowej uśmiechniętej) oznacza, że ludzie są bliscy buntu. |
Zatrudnianie Kapitanów
Kapitanów również znajdujemy w Tawernie , jednak niezbyt często. Nie ma potrzeby aby każdy z naszych okrętów miał kapitana (są oni kosztowni) - szniki i krajery świetnie sobie radzą bez nich. Gwiazdka obok liczby załogi oznacza, że okręt ma kapitana.
Specjalne umiejętności Kapitanów
Kapitana na okręcie potrzebujesz jeżeli :
- chcesz ustanowić automatyczny szlak handlowy (patrz rozdział "Handel i Produkcja")
- potrzebujesz okrętu wojennego dla swojego konwoju
- chcesz aby Twój okręt pełnił dla tego miasta funkcje patrolowe (patrolowiec).
Każdy kapitan ma zdolność unikania (automatycznego korygowania trasy okrętu) takich niebezpieczeństw na morzu jak sztormy czy góry lodowe.
Właściwości Kapitana
Każdy Kapitan ma rożny poziom doświadczenia w handlowaniu, żeglowaniu i walce na morzu. Poziom ten mierzymy w skali od 0 do 5. Kapitanowie z wysokim doświadczeniem w handlu potrafią negocjować dla Ciebie lepsze ceny kiedy handlujesz w trybie automatycznym. Ci z wysoką umiejętnością żeglowania potrafią poprawić manewrowość okrętu aż o 30 %. Poza tym oficerowie mają pozytywny wpływ na prędkość podróżowania (zwiększają ją) a także podnoszą celność dział okrętu podczas bitwy morskiej.
Uzbrajanie okrętów
Cale uzbrojenie dla okrętu możesz kupić u Płatnerza ale tylko jeśli masz w tym mieście Kantor. Zwróć uwagę ile masz miejsc na pokładzie okrętu pod działa - tyle możesz ich kupić. Pamiętaj jednak, że duża katapulta czy balista zajmie dwa miejsca. Dla załogi możesz zakupić kordelasy, pozostała broń biała jest dla żołnierzy piechoty. Zakupione uzbrojenie pojawi się w kantorze. Mając wybrany okręt kliknij na dźwig portowy (Handel), potem na "Broń" w menu po prawej stronie ekranu i będziesz mógł przetransferować broń z Kantoru na okręt. |