Budynki akcji (1) | Budynki w Patrician III Rise of the Hanse poradnik Patrician III: Rise of the Hanse
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
W każdym mieście znajdują się budynki akcji do których można wejść (klikając na nich lewym przyciskiem myszy) i wykonać charakterystyczne dla nich "akcje". Wszystkie te budynki znajdują się w okolicy portu miasta i jego placu targowego aczkolwiek w każdym mieście znajdują się w innym miejscu i odnajdywanie ich może być lekko denerwujące ... Kliknięcie na większości budynków otwiera okno na głównym ekranie gry a po prawej stronie ekranu pojawiają się dostępne w danym budynku opcje ("akcje").
Twój Kantor To najważniejszy Twój budynek w mieście, służy jako biuro i magazyn. Możesz postawić taki Kantor we wszystkich miastach Hanzy ale tylko jeśli cieszysz się odpowiednio wysoką reputacją w mieście, w którym chcesz go wybudować. Posiadanie go w mieście jest także konieczne jeśli chcesz w tej osadzie budować inne obiekty, przeprowadzać transakcje z miejscowym Lichwiarzem czy handlować z Płatnerzem. |
Dźwigi portowe (Handel) Kliknięcie na dźwigu portowym na nabrzeżu otwiera okno handlu (o ile masz w mieście swój Kantor albo okręt w porcie tej osady). |
Giełda Giełda dostarcza informacji o tygodniowej produkcji i konsumpcji miasta, w którym się znajduje :
|
- Konsumpcja - info o tygodniowym zapotrzebowaniu (tylko) miasta (zarówno jego obywateli jak i "zakładów") na dobra - im większe jest zapotrzebowanie na dany towar tym większe jego rezerwy miasto będzie chciało posiadać.
Brama miejska Kliknięcie na bramę miasta umożliwia prowadzenie interesów z Księciem o ile jesteś przynajmniej Rajcą (kontakty poprzez emisariusza) albo Patrycjuszem (kontakty bezpośrednio z Księciem).
|
- Towary na sprzedaż - dostarczanie Księciu dóbr, których aktualnie potrzebuje. Nie płaci on zbyt dobrze za nie ale za to kupuje duże ich ilości, dodatkowo podnosi to stopień jego zadowolenia z kontaktów z miastem.
- Umowy na dostawę - umożliwia podpisanie kontraktu z Księżulą na dostawy dla niego towarów w regularnych odstępach czasowych pobieranych z Twojego Kantoru. Ale pamiętaj - nie ładuj się w tego typu interes jeśli nie będziesz mógł dotrzymać obietnic bo to rozzłości tego kolesia.
- Pożyczka - czasami Książę zapragnie wziąć od Ciebie (o ile osiągnąłeś w mieście wysoką pozycję społeczną) spore ilości towarów "na krechę". Jeśli się zgodzisz będziesz mógł mu je dostarczyć za pomocą przycisku "Kredyt" przy Bramie.
- Szlak handlowy lądowy - Hanza może poprosić Cię o stworzenie szlaku handlowego lądowego i w tym przypadku przycisk ten (aktywny nawet jeśli nie jesteś obywatelem miasta) umożliwia dostarczenie dóbr Księciu.
- Wojna - W przypadku wojny (z Księciem lub najemnikami) Burmistrz miasta poprzez tą opcję kupuje miastu wolność (płacąc okup), poddaje się bądź też rozkazuje wyprowadzić kontratak.
Stajnia Wszystkie miasta z lądowymi szlakami handlowymi będą miały Stajnię niedaleko placu targowego. Aby móc skorzystać z lądowego szlaku musisz posiadać Kantory w 2-óch miastach, które ów szlak łączy. Stajnia pozwala wówczas wysłać dobra z jednego Kantoru do drugiego lądem. Masz do dyspozycji 10 wozów (każdy o ładowności 10 baryłek czyli jednego ładunku) na każdy transport ale wysyłać ich (tych transportów) możesz ile chcesz. Im większa wartość ładunku tym większe ryzyko grabieży (napadu na transport) dlatego też masz możliwość zatrudnić straże eskortujące dostawę - sam decydujesz jak liczna i silna będzie eskorta jednak zaleca się aby zawsze była ona duża. |
Tawerna Tawerna jest zawsze usytuowana blisko portu a rozpoznasz ją po dużych bekach (z piwkiem prawdopodobnie ;-) leżących przed nią. Kiedy do niej wejdziesz (klikając na niej) będziesz miał okazję porozmawiać z różnymi typkami spod ciemnej gwiazdy aczkolwiek nie wszyscy oni (wymienieni poniżej) mogą być dostępni w tym samym czasie (i z reguły nie będą). Pamiętaj jednak, że zawsze istnieje ryzyko, że ktoś może Cię przyuważyć na takiej niewinnej konwersacji i w konsekwencji możesz zostać oskarżony o utrzymywanie podejrzanych kontaktów z półświatkiem. Opcje dostępne w Tawernie : |
- Nazwisko - kiedy podejmiesz się jakiegoś zlecenia z Ratusza na dostarczenie gdzieś jakichś towarów, w Tawernie miasta do którego masz owe dobra dostarczyć w określonym terminie będzie na Ciebie czekał człowiek, którego nazwisko będzie funkcjonowało jako przycisk w tejże Tawernie. Kliknij na nim przekazując mu dobra, które zobowiązałeś się tu dostarczyć biorąc zlecenie z Ratusza.
- Handlarz - czasami jakiś handlarz będzie Ci oferował w Tawernie spore ilości dóbr, których nie jest on w stanie sam sprzedać w mieście z uwagi na nadmierną podaż (nasycenie). Możesz też zostać przez niego poproszony o wynajęcie mu przestrzeni magazynowej w jednym z Twoich Kantorów.
- Marynarze i Kapitan - klikając możesz zamustrować na swoje okręty cumujące w porcie tego miasta marynarzy (zawsze można znaleźć chętnych w Tawernie) bądź zatrudnić Kapitana na jeden z nich (tych akurat znacznie trudniej znaleźć w Tawernach). Więcej w rozdziale "Okręty" tego poradnika.
- Handlarz bronią - i możliwość ubicia z nimi nielegalnego interesu (kupienia od nich broni). Powinieneś jednak ograniczyć swoje zakupy broni do interesów z Płatnerzem.
- Pirat - wynajęcie pirata wcale nie jest takie głupie jakby się mogło wydawać na początku. Swoimi rajdami będzie on siał spory niepokój w okolicy, może utrudnić prowadzenie interesów Twoim konkurentom a może nawet doprowadzić któregoś z nich do ruiny. Całkiem dobrze sprawdza się służący nam pirat, który harcuje w okolicach portu naszego miasta rodzinnego, doprowadzając do ruiny interes konkurencyjnego kupca również zamieszkującego w tym mieście ;-). Jednak jeśli pirat zostanie złapany długie macki sprawiedliwości z pewnością Ciebie (jako zleceniodawcę) również dosięgną.
- Włamywacz - jeśli go spotkasz możesz wynająć go aby włamał się do Kantoru jednego z Twoich konkurentów i zniszczył czy ukradł trochę dóbr. Całkiem przydatna opcja aby obrzydzić życie konkurentowi, szczególnie w mieście, w którym to my chcemy zrobić karierę ;-).
- Informator - ten z kolei będzie próbował sprzedać Ci informacje (czasami nawet dosyć przydatne) o różnych zdarzeniach mających wpływ na podaż i popyt w danym miejscu - gdzieś panujących klęskach głodu, wybuchających epidemiach, oblężeniach miast i obecności piratów a także nikłych zapasach towarów i broni w jakimś miejscu. Jeśli kupisz od niego taką informację pojawi się ona w zakładce "Listy osobiste" pod ikoną "Wieści".
- Podróżnik - zapłaci Ci jeśli zdecydujesz się dowieźć bezpiecznie jego tyłek w miejsce (z reguły dość daleko), które sobie zażyczy.
- Boczna Izba - w tym pomieszczeniu możesz z kolei spotkać osoby chcące sprzedać Ci kawałek mapy prowadzącej do skarbu, możesz podjąć się polowania na piratów w zamian za sporą premię, eskortowania obywateli, którzy się komuś narazili, szmuglowania towarów albo możesz znaleźć osoby chcące po prostu wynająć kawałek Twojego magazynu. Nigdy nie wiadomo kogóż tam znajdziesz.