Typy okrętów | Okręty Patrician III Rise of the Hanse poradnik Patrician III: Rise of the Hanse
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Typy okrętów
Mamy cztery typy okrętów: sznika, krajer, koga i holk. Dwa pierwsze rodzaje okrętów mogą pływać zarówno po morzu jak i po rzekach, dwa ostatnie - tylko po morzach. Okręty różnią się nie tylko ładownością i prędkością jaką osiągają ale także liczbą załogi, którą zabierają na pokład i związanymi z tym kosztami utrzymania danego statku. Im większy okręt tym, rzecz jasna, większe koszty poniesione przez nas na jego utrzymanie. Koszty naprawy danego okrętu zależą od wcześniejszych kosztów jego zbudowania - za naprawę większego statku zapłacimy odpowiednio więcej. Pamiętamy, że jeden ładunek równa się 10-u beczkom (baryłkom).
Sznika
ładowność (w ładunkach): 15-25 miejsc na armaty: 0-6 załoga: 5-23 prędkość (w węzłach): 6 manewrowość: 100% koszty wybudowania: 11500-12800 |
Krajer
ładowność (w ładunkach): 28-35 miejsc na armaty: 0-10 załoga: 8-31 prędkość (w węzłach): 6 manewrowość: 90% koszty wybudowania: 24400-26000 |
Koga
ładowność (w ładunkach): 45-55 miejsc na armaty: 8-18 załoga: 10-55 prędkość (w węzłach): 5 manewrowość: 100% koszty wybudowania: 22300-23500 |
Holk
ładowność (w ładunkach): 55-70 miejsc na armaty: 12-24 załoga: 12-70 prędkość (w węzłach): 5 manewrowość: 80% koszty wybudowania: 34500-36600 |
Czasami można połączyć dwa mniejsze miejsca na armaty tworząc jedno większe. Liczba miejsc na armaty zależy od tego ile razy okręt był rozbudowywany. Każdy okręt może być rozbudowany dwa razy a każda rozbudowa zwiększa jego dzielność morską oraz dodaje kolejne miejsca na armaty ale za cenę zmniejszenia przestrzeni na ładunek. Prędkości, które podawałem są dla pustych okrętów - załadowana po brzegi jednostka jest o 15 % wolniejsza.