Outriders: Manipulant - gotowy build postaci Outriders poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Outriders znajdziecie gotowy build dla klasy Manipulant (Trickster). Podpowiadamy, jaką subklasę wybrać i na jakie węzły w drzewku rozwoju się zdecydować, jakich umiejętności używać, a także jakich przedmiotów szukać i na jakie modyfikacje zwrócić szczególną uwagę.
Manipulanta w grze Outriders można rozwinąć na wiele sposobów, a my proponujemy ścieżkę subklasy Zabójcy (Assasin) oraz Łupieżcy (Reaver). Tak obrana ścieżka sprawia, że przy odpowiednim rozegraniu możesz bardzo szybko pozbywać się elitarnych przeciwników. Build ten wymaga jednak dobrej celności i trochę refleksu.
- Drzewko rozwoju: Zabójca (Assasin) i Łupieżca (Reaver)
- Umiejętności
- Wyposażenie i statystyki
- Modyfikacje
- Porady ogólne
Drzewko rozwoju: Zabójca (Assasin) i Łupieżca (Reaver)
Manipulant, jak każda klasa w Outriders, ma dostęp do 3 unikatowych subklas, które przedstawiają zupełnie inny styl rozgrywki. Większość standardowych buildów opiera się na zabójcu (assasin) dla lepszych obrażeń oraz zwiastunie (harbinger) dla większej wytrzymałości. Ten build jest jednak nastawiony na glass-cannon, tzn. dość duże obrażenia, kosztem wytrzymałości postaci. Ta ścieżka bazuje na Spaczonych pociskach (Twisted Rounds), Skradzionym czasie (Borrowed Time) oraz Ostrzu łowcy (Venator's knife).
Proponowane małe węzły drzewka rozwoju subklasy Zabójca:
- Bliskie spotkanie (arms trick): Zwiększa obrażenia broni na bliskim zasięgu o 15%;
- Siła przebicia (Ace of Trumps): zwiększa przebicie pancerza o 10%;
- Prawdopodobieństwo śmierci (Death Probability): Zwiększa obrażenia broni o 8%;
- Zabójczy cień (Deadly Shadow): Zwiększa obrażenia krytyczne o 20%;
- Osobliwość (Singularity): skraca czas odnowienia umiejętności z kategorii podstęp o 15%;
- Nieprzewidziany koniec (Unforseen End): kiedy atakujesz wrogów od tyłu, obrażenia broni zwiększają się o 20%;
- Proponowane małe węzły drzewka rozwoju subklasy Łupieżca:
- Skupienie (Concentration): zwiększa moc anomalii o 6%;
- Transfer życia (Life Transfer): zwiększa kradzież zdrowia umiejętnością o 6% (gdybyście chcieli trochę więcej obrażeń, można zamienić na Pole odkształcające (Disturbance Coating));
- Kontinuum (Continuum): Skraca czas odnowienia umiejętności z kategorii obrażenia o 15% (w tym spaczone pociski);
- Pole odkształcające (Disturbance Coating): zwiększa przebicie odpornościo 10%;
- Proponowane główne węzły drzewka rozwoju subklasy Zabójca:
- Mistrz strzelb (Shotgun Master): zwiększa obrażenia strzelb o 15%, zwiększa szanse na zdobycie strzelb o 20%, dotyczy strzelb i strzelb automatycznych;
- Amunicja dysrupcyjna (Disruptive Firepower): Aktywacja umiejętności z kategorii podstęp, żwiększa Obrażenia broni o 35% na 8 sekund (ostrze łowcy zwiększy Wam wtedy te obrażenia);
- Oprawca (Outrider Executioner): aktywacja umiejętności z kategorii ruch zwiększa obrażenia broni o 35% na 8 sekund (w tym Skradziony czas);
- Dziedzic mocy (Scion of the Power): z końcem trwania umiejętności z kategorii Obrażenia, obrażeniabroni zwiększają się o 35% na 8 sekund;
- Proponowane główne węzły drzewka rozwoju subklasy Łupieżca:
- Riposta (Countershield): Aktywacja umiejętności z kategorii podstęp, zwiększa moc anomalii o 50% na 10 sekund.
- Postawa Bojowa (Combat shield's timeline) aktywacja umiejętności z kategorii ruch zwiększa moc anomaliio 50% na 10 sekund (w tym skradziony czas).
Jak możecie zauważyć, nie dość, że z każdym użyciem umiejętności zwiększacie zadawane obrażenia od broni, to jeszcze dodatkowo Ripostą (Countershield) zwiększacie moc anomalii o 50%. Jako że Ostrze łowcy (Venator's knife) szybko się odnawia, możecie uzyskiwać przyzwoite obrażenia przez cały czas.
Umiejętności
Manipulant posiada 8 unikatowych umiejętności, które można odblokować na określonych poziomach postaci. Proponowany przez nas zestaw skilli posiada synergię z drzewkami rozwoju (zabójca oraz łupieżca), umożliwi wam wyrządzenie dużych obrażeń w krótkim czasie. Większą przeżywalność lub zwiększenie dodatkowo obrażeń przyjdą jeszcze razem z modami.
Proponowane umiejętności Manipulanta:
- Ostrze łowcy (Venator's knife): postać rzuca w przeciwników nożem, który odbija się kilkukrotnie od innch rywali, zadając obrażenia, spowalniając, a także zaznaczając wrogów. Pierwszy strzał w zaznaczonego przeciwnika skutkuje dwukrotnym zwiększeniem obrażeń (efekt działa 10 sekund),
- Skradziony czas (Borrowed Time): postać uzyskuje tarczę oraz zaznacza obecną lokalizację. Ponowna aktywacja zdolności spowoduje powrót na zaznaczoną lokalizację,
- Spaczone pociski (Twisted rounds): wypełnia magazynek broni anomalią, która zwiększa obrażenia od broni. Efekt działa dopóki nie nastąpi zmiana broni lub przeładowanie broni.
Więcej informacji na temat wszystkich umiejętności Manipulanta znajdziecie na stronie Manipulant - umiejętności.
Wyposażenie i statystyki
Główną bronią proponowanego buildu Manipulanta jest strzelba, a dokładnie Strzelba w wariancie Standard. Tego typu broń posiada około 6 nabojów i bardzo wysokie obrażenia od jednego strzału.
Polecane statystyki:
- Obrażenia krytyczne (Crit Damage);
- Przebicie Pancerza lub wysysanie życia (Armor Piercing or Weapon Leech);
- Obrażenia broni na bliskim zasięgu (Close Range Damage).
Polecane statystyki elementów pancerza:
- Dodatkowa siła ognia (Bonus Firepower);
- Obrażenia broni na krótkim zasięgu (Close Range Damage);
- Premia do otrzymanego leczenia (Anomaly Power)
- Skrócenie czasu odnowienia (Cooldown Reduction).
- Wysysanie życia (Skills life leech)
Drugą bronią powinna być snajperka wariant jednostrzałowy (One shot). Polecane statystyki będą takie same, z tą różnicą, że należy zmienić obrażenia broni na krótki zasięg, na długi zasięg.
Modyfikacje
W grze Outriders można wybierać spośród bardzo wielu modyfikacji, które w jeszcze lepszy sposób dostosują postacie do odpowiedniego stylu gry. W proponowanym przez nas buildzie skupiliśmy się głównie na modyfikacjach ofensywnych. Jeśli macie problem z przeżywalnością, poniżej również zostały wypisane mody defensywne:
Polecane modyfikacje do broni:
- Fajerwerki (Fireworks): strzały powodują eksplozję zadając obrażenia w zasięgu 6 metrów;
- Perpetuum mobile (Perpetuum mobile) - zabicie przeciwnika z ilością naboi w magazynku mniejszą niż 35% sprawi, że od razu przywraca cały magazynek (całkiem przydatny mod dla snajperki jednostrzałowej i strzelb);
- Kościany Szrapnel (Bone Sharpnel): zabicie przeciwnika bronią doprowadza do eksplozji, która wyrządza obrażenia i powoduje Krwawienie u wrogów w zasięgu 5 metrów;
- Szał Zabijania (Killing Spree): zabójcze strzały zwiększają obrażenia broni na 20 sekund. Efekt może kumulować się do 3 razy;
Polecane modyfikacje elementów pancerza:
- Sharp Eye: zabicie przeciwników w trakcie korzystania z celownika (ADS) zwiększa obrażenia broni na 20 sekund. Efekt może kumulować się do 5 razy;
- Żądza Krwi (Bloodlust): zabicie przeciwnika zwiększa siłę ognia. Efekt kumuluje się do 3 razy i słabnie co 10 sekund;
- Postawa Obronna (Emergency Stance): gdy zdrowie postaci spadnie poniżej 30%, otrzymuje ochronny efekt Golema na 4 sekundy (10 sekund czasu odnowienia);
- Złego diabli nie wezmą (Mitigation from Death): zabicie przeciwnika bronią korzystając z celownika (ADS) zwiększa Pancerz na 10 sekund. Efekt może kumulować się do 3 razy;
- Dodatkowy Magazynek (Spare Mag): efekt umiejętności Spaczone Pociski jest aktywny na 1 dodatkowy magazynek przed rozpoczęciem czasu odnowienia (mod zalecany);
- Na baczność (Stand Tall): otrzymujesz moc anomalii oraz siłę ognia gdy przebywasz poza osłoną przez co najmniej 5 sekund (mod zalecany);
- Przestrzeń osobista (Personal Space): zwiększa obrażenia na bliski zasięg o 15%
- Spirala zbrodni (Gunshield): Otrzymujecie siłę ognia, gdy umiejętność Skradziony Czas jest aktywna (mod zalecany);
- Spaczony rdzeń (Strong Twist): Kiedy umiejętność Spaczone pociski jest aktywna, siła ognia zostaje zwiększona o 15% (mod zalecany);
- Anomaliczne cięcie (Anomaly Cut): Modyfikacja Ostrza Łowcy: trafienia z broni zadają dodatkowe obrażenia anomaliczne przeciwnikom oznaczonym przez ostrze (mod zalecany);
- Relatywizm (Stretched Time): Skraca czas odnowienia Skradzionego Czasu o 100% (mod zalecany);
- Krytyczna kumulacja (Critstack): trafienia krytyczne zwiększają moc anomalii i siłę ognia na 5 sekund. Efekt kumuluje się 5 razy (mod zalecany);
Porady ogólne
- Bonusy do obrażeń: Każde użycie którejkolwiek umiejętności z podanego zestawu (Spaczone pociski, Skradziony czas oraz Ostrze łowcy) będzie zwiększać zadawane obrażenia. Z dobranymi odpowiednio modyfikacjami dla zdolności Manipulanty i przy kombinacji wszystkich umiejętności, jesteście w stanie przez dłuższy czas zadawać ogromne obrażenia, a gdy sytuacja robi się groźna, wykorzystać ponownie umiejętność Skradziony Czas.
- ADS: korzystanie z dodatkowego celownika, przy zaimplementowaniu polecanych modyfikacji, zwiększa siłę ognia postaci;
- Przeżywalność: Waszą jedyną umiejętnością, która was przytrzyma przy życiu, jest Skradziony Czas - to ona zapewnia powrót do bezpiecznego miejsca, a włączenie jej daje bonusy do obrażeń i tarczy. Dobrą taktyką jest włączenie tej umiejętności w wycofanym miejscu, z dala od przeciwników, włączenie reszty umiejętności i szarża na wroga, jak najdalej się da. To sprawi, że będziecie zadawać maksymalne obrażenia przez cały czas, a także zagwarantujecie sobie ciągłe leczenie na bliskim dystansie. Gdyby się okazało, że siła ognia przeciwników jest większa, możecie zawsze wrócić, aktywując ponownie Skradziony czas. Dzięki takiej taktyce, będziecie mieć chwilę wytchnienia i zdążą wam się odnowić umiejętności - w międzyczasie możecie zza osłony korzystać z jednostrzałowej snajperki, która bazowo ma bardzo duże obrażenia.