Outriders: Efekty statusu Outriders poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 kwietnia 2021
W tej sekcji poradnika do Outriders dowiesz się nieco więcej o efektach statusu. Dzięki temu będziesz wiedział, z czego najbardziej opłaca się skorzystać i co można wykorzystać przeciwko mocniejszym przeciwnikom.
Efekty statusu
W Outriders jest aż 8 efektów statusu:
- spopielenie (ash),
- krwawienie (bleed),
- podpalenie (burn),
- podatność na zranienie (vulnerable),
- zamrożenie (freeze),
- zatrucie (toxic),
- osłabienie (weakness) i
- spowolnienie (slow).
Spopielenie i zamrożenie to efekty kontroli tłumu - zatrzymują przeciwników i ich ataki na 2,5 i 3,5 sekundy. Efekt zmniejsza się, kiedy przez cały czas strzelasz takimi statusami w przeciwnika. Mogą wywołać odporność na status u twardszych przeciwników.
Krwawienie, podpalenie i zatrucie to efekty, które zadają obrażenia w czasie. Najmocniejszy jest efekt podpalenia, który zadaje obrażenia równe 3,7% Twojej mocy umiejętności. Dla krwawienia jest to 2,5%, dla zatrucia - 3.5%. Efekty zadające obrażenia w czasie trwają 6 sekund i ten sam efekt nie nakłada się na siebie.
Podatność na zranienie i osłabienie wpływają na otrzymywane i zadawane obrażenia przeciwników. Podatność na zranienie zwiększa przyjmowane obrażenia o 25% na 10 sekund, natomiast osłabienie zmniejsza zadawane obrażenia o 30%.
Spowolnienie zmniejsza prędkość ataku i poruszania się od 30% do nawet 75% w zależności od tego, jak bardzo odporny na ten status jest przeciwnik.
Najlepsze efekty jakie możesz aplikować na przeciwników to efekty kontroli tłumu, podpalenie i podatność na zranienie. Generalnie każdy efekt jest przydatny - eksperymentuj z różnymi broniami i efektami, abyś mógł dobrać to co Ci najbardziej pasuje do stylu gry.
Odporność na status
Elitarni przeciwnicy posiadają umiejętność Odporności na status. To oznacza mniej więcej, że podczas tej odporności nie będziesz w stanie przerwać mu ataków. Przeciwnik jest wtedy odporny na wszystko, włącznie ze statusami kontroli tłumu (spopielenie i zamrożenie).
Na zdjęciu powyżej nad przeciwnikiem widnieje symbol, który oznacza, że przeciwnik będzie powoli budował odporność na status, jeśli nadal będziesz go ostrzeliwać - symbol zacznie wtedy przyjmować kolor niebieski.
Gdy przeciwnik zbuduje już odporność, będzie miał wokół siebie niebieską aurę. W takim stanie nie działają na przeciwnika żadne efekty. Po krótkim czasie efekt znika i będziesz mógł ponownie go obijać.
Przebijanie odporności (Resistance Piercing)
Przebijanie odporności jest to procent z Odporności na status, który będzie zignorowany i zada obrażenia. Przykładowo, kiedy elitarny przeciwnik włączy Odporność na status, dzięki przebijaniu nadal możesz zadać obrażenia.
Przebijanie odporności (Resistance piercing) jest bardzo podobne do przebijania pancerza, z tą różnicą, że takie przebijanie rzadko kiedy ma związek z bronią, z której korzystacie i ma wpływ na wszystkie niefizyczne ataki (czyli np. ataki za pomocą umiejętności). Jako, że przebijanie odporności idzie w parze z Mocą Anomalii, warto rozważyć zwiększenie tej statystyki.
Takie przebijanie najłatwiej uzyskać poprzez drzewka umiejętności każdej klasy. Aktualnie w grze istnieją 2 modyfikacje na broń, które wpływają na przebijanie odporności:
Mod | Poziom moda | Opis |
II | Zwiększa przebijanie odporności o 50% Waszego przebijania pancerza | |
II | Strzały zmniejszają Odporność na status o 35% przez 6 sekund |
Mody klasowe do włożenia w pancerz, które zmniejszają odporności przeciników lub zwiększają przebicie odporności:
Mod | Poziom moda | Nazwa i opis |
III | Suscepitibility - Zmniejsza odporność przeciwników, gdy zostaną zranieni przez umiejętność Volcanic Rounds | |
I | Anomalic Caliber - zwiększa o 30% przebijanie odporności, kiedy zdolność Spaczone pociski (Twisted Rounds) jest aktywna | |
I | Time Crack - zmniejsza pancerz oraz odporność przeciwnika o 25% na 5 sekund, kiedy przeciwnicy są pod wpływem umiejętności Time Rift |