Szczyt Shaori | ROZDZIAŁ 2 | Neverwinter Nights Hordes of the Underdark poradnik Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Wyjścia do lokacji:
A - Szczyt Shaori / Port
B - Szczyt Shaori / Biblioteka
C - Szczyt Shaori / Jaskinia
D - Szczyt Shaori / Świątynia
E - Szczyt Shaori / Wieża Czarodzieja
F - Szczyt Shaori / Pałac
G - Wieża Czarodzieja - Poziom 1 / Wieża Czarodzieja - Poziom 2
H - Wieża Czarodzieja - Poziom 1 / Wieża Czarodzieja - Poziom 2
I - Wieża Czarodzieja - Poziom 2 / Wieża Czarodzieja - Poziom 3
J - Pałac / Sala Tronowa
Znajdujesz się w Porcie, idź do [A] by przenieść się do Szczytu Shaori. Tutaj będziesz walczył z drowami pod przywództwem Sabal (cztery wschodnie kropki) i kosarzami (dwie zachodnie). Uważaj też na pułapki. Sabal będzie co chwila uciekać, jak zostanie zraniona. Po pokonaniu pierwszej grupy przeszukaj stojak na broń jest tam Lekka Kusza +3 i Zatruty Bełt . W skrzyni znajdziesz dużo mikstur leczących oraz medyczek. W [1] porozmawiaj ze Skaa i Nairow , wypytaj się o wszystko - dostaniesz zadanie Avariel uwięzione pod ziemią . Idź do [3] i pogadaj ze Skrzydlatym Elfem, Kupcem . Dostaniesz zadanie Kupiec . Ma on Odłamek Zwierciadła , który musisz zdobyć. Albo użyjesz blefu, by dać mu monetę, która rzekomo nosi klątwę, albo dasz mu Podniszczoną Księgę (czyli tą, którą napisał Deekin ) albo Spaloną Księgę (patrz niżej).
Idź na wschód, do Biblioteki w [B] . W środku porozmawiaj z Ulitharem w [3] i wypytaj go o wszystko, dostaniesz zadanie Biblioteka . W [4] jest meduza Quathala - możesz albo ją zabić, albo rozwiązać sprawę bezkrwawo. Drugie rozwiązanie wymaga zostawienia najemników i odwiedzenia południowej sypialni. Przeszukaj komodę i skrzynię, znajdziesz Miksturę Ochrony Wzroku , którą wypij. Teraz będziesz mógł normalnie rozmawiać z meduzą - zgódź się na jej propozycję gry w zagadki i odpowiadaj najmniej logicznie jak się da. Oba rozwiązania są takie same - dostajesz 1000 EXP i Odłamek Zwierciadła , wykonujesz też zadanie Biblioteka . Przeszukaj palące się księgi i zabierz Spaloną Księgę .
Wróć się do Szczytu Shaori i idź na południe, z jaskini wyjdą Drowy, które pokonaj. W Jaskini w [C] porozmawiaj z Shaori w [5] . Dowiesz się nowych rzeczy, wykonasz zadanie Jaskinia Shaori . Wracaj się na plac, do kupca w [3] i daj mu Spaloną Księgę , a dostaniesz Kompas Kupca (który mogłeś uzyskać na dwa inne, wcześniej wspomniane sposoby). Wskaże ci on drogę do Odłamka Zwierciadła , które znajduje się w [6] . Po jego wzięciu dostaniesz 1000 EXP i wykonasz zadanie Kupiec . Idź teraz na zachód, pokonaj drowy (kosarzy tu nie będzie, będą dopiero na południu) i wejdź do Świątyni w [D] .
Tam w [7] porozmawiaj z Lomylithrarem , który zarazi cię trucizną. Nie zabijaj go od razu bo nie dostaniesz dodatkowego doświadczenia. Otrzymasz zadanie Świątynia - musisz przejść przez pięć prób (czyli pokonać pięciu przeciwników). Wrogów wybierasz pociągając za łańcuchy i zawsze są oni tacy sami: pierwszy od lewej to Ghul Łupieżca, drugi to Monstrualny Pająk, a trzeci to Zarażony Troll. Walczył będziesz w [8] - podczas walki możesz przeszukać kości, jest w nich Halabarda +4 . Po pokonaniu ich porozmawiaj ponownie z Lomylithrarem , dostaniesz 1500 EXP za zadanie Świątynia i 1000 za otrzymanie kolejnego Odłamka Zwierciadła . Dostaniesz też Antidotum Talony , które wyleczy cię z trucizny. Teraz możesz zabić elfa - nie ma za to żadnej kary, a dzięki temu weźmiesz Laskę Wniebowstąpienia , Pas Zapaśnika , Smocze Pantofle i Togę Wiary .
Wyjdź do miasta i idź do [9] , jest tam czarodziej Petyk Trenkhold . Dostaniesz od niego zadanie Wieża Czarodzieja (jeśli zabijesz maga, to możesz wziąć Kostur +3 ). Zanim wejdziesz wiedz, że używanie magii w wieży jest dość niebezpieczne, gdyż czasami zamiast czaru rzucasz zupełnie inny efekt - albo np. zamieniasz się w pingwina. Wejdź do Wieży Czarodzieja - Poziomu 1 w [E] . Tutaj czeka cię tylko walka z demonami i drowami (w pokojach po lewej i prawej też są tylko przeciwnicy). Schodami W [G] lub [H] dostaniesz się na poziom drugi. Tu także jest tylko walka, ale można przeszukać regały (zwoje, księgi) i biurko. Demon w większej sali zostawi Talizman Czystego Zła . Schody w [I] prowadzą na trzeci poziom. Po prawej będą slaady, po lewej - zombie. Po prawej są też skrzynie. Przeszukaj północno-wschodni pokój, znajdziesz m.in. mikstury. Zniszcz drzwi i uważając na pułapkę wejdź do pokoiku z czterema skrzyniami, jest tu m.in. dużo mikstur, Rękawice Pięści Hin +7 , Buty Refleksu +6 i 1662 złota. W [10] znajduje się uczeń Jansil . Zrań go, a gdy się podda - porozmawiaj. Da ci Odłamek Zwierciadła , dostaniesz też 1500 EXP za zadanie Wieża Czarodzieja i 1000 EXP za odłamek. Możesz potem zabić ucznia i zabrać mu zwoje oraz Ostrze Kurtyzany , ale dostaniesz +5 do złego charakteru.
Już niedługo koniec - musisz tylko pokonać kosarzy przed Zamkiem w [F] i wejść do środka. Skrótowo: w środku są tylko kosarze i kokony oraz skrzynie do przeszukania. Jeden z kosarzy zostawi łuk Assanti , drugi Sztylet +4 , sztylet Ryzykant i Zatrute Strzały . Idź do Sali Tronowej drzwiami w [J] , uprzednio pozbywając się pajęczyn. W [11] spotkasz Błazna i Sabal . Porozmawiaj z nim, z nią, a następnie ponownie z nim i rozpocznij walkę. Używając Odłamków Zwierciadła możesz zaczarowywać kolumny, by uzyskać ciekawe efekty (przemiana w mithralowego golema, uwięzienie w klatce z ostrzami, stworzenie klonów, uleczenie, zatrzymanie czasu, rozproszenie magii). Zabij Sabal , zabierz jej Odłamek Zwierciadła (1000 EXP), Pierścień Większej Odporności na Elektryczność , Korbacz Sabal i Pas Siły Ognistego Olbrzyma . Teraz porozmawiaj z Błaznem , daj mu wszystkie kawałki, dostaniesz 5000 EXP i Zwierciadło Wszechwidzenia .
Jeszcze tylko porozmawiaj z królową Shaori i Błaznem w Jaskini (przeniesiesz się tam automatycznie), a wykonasz zadanie Avariel uwięzione pod ziemią . Jeśli zabijesz oboje, dostaniesz +11 do złego charakteru (nie zostawiają żadnych przedmiotów) Wracaj do Portu i przez rzekę do Lith My'atha - Centrum i portu. Wejdź do Świątyni Lolth i daj Wyroczni Zwierciadło Wszechwidzenia - dostaniesz 1000 EXP i wykonasz zadanie Dziwne miasto na wyspie . Potem je odbierz i wracaj do Cavallasa - niech zabierze cię teraz na Wyspę Twórcy.