Wyzwania | Mapy | LEGO Marvel Super Heroes poradnik LEGO Marvel Super Heroes Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019 433433 Następna Mapy Wyścigi Poprzednia Mapy Złote klocki 1 – Po rozmowie z agentem S.H.I.E.L.D. dostaniesz zlecenie - musisz znaleźć żołnierza, który ukrył się gdzieś na pokładzie lotniskowca. Znajdziesz go w punkcie 2, po użyciu szóstego zmysłu Spider-Mana. Gdy mężczyzna się ujawni, wróć z nim do zleceniodawcy. Nagrodą jest złoty klocek. 2 – Tutaj ukrywa się zaginiony agent S.H.I.E.L.D., którego poszukiwałeś w misji 1. Aby go odnaleźć, musisz użyć szóstego zmysłu Spider-Mana. Zadanie zaliczysz, jeśli doprowadzisz mężczyznę do zleceniodawcy. 3 – Sprawa jest prosta - musisz pokonać Silver Surfera w wyścigu. W nagrodę za zwycięstwo otrzymasz złoty klocek. 4 – Agent S.H.I.E.L.D. zgubił list, który Ty musisz odnaleźć. Obiekt ukryto przy silniku Helicarriera (punkt 5 na mapie), pomiędzy roślinami (musisz je zniszczyć). Gdy go znajdziesz, zmień się w postać z telekinetycznymi zdolnościami, po czym odnieś dokument do zleceniodawcy. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 5 – W tym miejscu znajduje się dokument z misji 4. Aby go podnieść, musisz dysponować postacią o telekinetycznych zdolnościach (np. Jean Grey). 6 – Po rozmowie z zatroskanym agentem rozwal wszystkie węże, które pełzają dookoła. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 7 – Po rozmowie z inżynierem skręć w prawo i poszukaj klucza francuskiego (o śpiewnym imieniu "Betsy") na jednym z kartonów przed schodami. Następnie odnieś go zleceniodawcy. Nagrodą jest złoty klocek. 8 – Po rozmowie z agentem wybierz postać o telekinetycznych zdolnościach (jak Jean Grey albo Loki), podnosząc myjkę do szyb. Użyj jej, aby pozbyć się plam na oknie. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 9 – Podejdź do zatroskanego agenta, a dowiesz się, że zgubił on kolekcjonerską kartę z Kapitanem Brytanią. Znajdziesz ją w sali obok, w punkcie oznaczonym jako 10. W nagrodę za odzyskanie zguby otrzymasz złoty klocek. 10 – Tutaj znajduje się karta, którą musisz odnieść zatroskanemu agentowi stojącemu w lokacji 9. 11 – W skrzydle szpitalnym znajduje się mężczyzna, który potrzebuje gipsowego opatrunku. Tego typu opatrunek możesz znaleźć w przeciwległym punkcie bazy S.H.I.E.L.D. - czyli w lokacji 12 (w jednej ze skrzyń). W nagrodę za przyniesienie przedmiotu otrzymasz złoty klocek. 12 – W tym miejscu znajduje się gips, wymagany w zadaniu numer 11. 13 – Po rozmowie z żabopodobnym mutantem przeskakuj pomiędzy kolejnymi liściami, starając się zmieścić w czasie. Najłatwiej zrobić to Spider-Manem. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 14 – Po rozmowie z właścicielką niesfornego psa zamień się w Wolverine'a i rozpocznij poszukiwania kości. Schemat działania jest prosty - po obwąchaniu obszaru rozkop kopiec, po czym podążaj za tropem pieniędzy, docierając do kolejnego miejsca o silnej woni (i kolejnego kopca z następnym tropem). Postępuj tak dopóty, dopóki nie zdobędziesz poszukiwanego przedmiotu - wówczas możesz odnieść go zleceniodawczyni. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 15 – Po rozmowie z zatroskanym mężczyzną wskocz na trap dla helikopterów i jako postać o telekinetycznych zdolnościach poprzestawiaj fioletowe klocki tak, aby ułożyły się w symbol litery H. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 16 – Po rozmowie z kobietą przejmij dowolną taksówkę, po czym podjedź nią do klientki. Kiedy ta wsiądzie do taryfy, udaj się do miejsca przeznaczenia, wskazanego na minimapie. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 17 – Kiedy skończysz rozmawiać ze starszą panią, podążaj za sugestiami minimapy, docierając do blokowiska. Poszukiwanego czarnego kota znajdziesz na jednym z podwórek, obok zjazdu do podziemia. Oswój kociaka klawiszem interakcji, a następnie zaprowadź do właścicielki. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 18 – Spotkaj się ze sprzedawcą opon, po czym zamień się w Icemana, starając się gasić pożary wszczynane przez Pyro. Kiedy poradzisz sobie ze wszystkimi, zamróź przeciwnika, ostatecznie uderzając go w walce wręcz. Gdy wróg polegnie, otrzymasz złoty klocek. 19 – Po rozmowie z policjantem spuść łomot okolicznym bandziorom, a otrzymasz złoty klocek. 20 – Po rozmowie z kapitanem wzleć w powietrze, niszcząc zaznaczone przez zleceniodawcę łodzie. Najłatwiej zrobić to Iron Manem albo Ludzką Pochodnią. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 21 – Porozmawiaj z przybyszem z Asgardu, po czym wyrusz w wyznaczonym przez niego kierunku. Przy sklepie odzieżowym naładuj elektrycznością oba akumulatory (jeden znajdziesz po lewej stronie bramy, drugi po prawej na dachu), a następnie wejdź do budynku. Zniszcz manekina, na którym powieszono kapelusz, ostatecznie zanosząc go do zleceniodawcy. Dzięki temu dostaniesz złoty klocek i odblokujesz postać Heimdalla na mapie (o ile jego poprzednie misje zostały wypełnione). 22 – Pogadaj z policjantem, a następnie pokonaj wszystkich okolicznych wrogów. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 23 – Twoim celem jest odeskortowanie mężczyzny w wyznaczone miejsce. Nie jest to szczególnie trudne - idź w kierunku określonym na minimapie, co jakiś czas walcząc z przeciwnikami. Kiedy chroniony mężczyzna znajdzie się we właściwym punkcie, otrzymasz złoty klocek. 24 – Wybierz Galactusa, pomagając kobiecie przedostać się z dachu na dach. Zrobić to możesz, manipulując fioletowymi klockami. Kiedy dziewczyna będzie na miejscu, otrzymasz złoty klocek. 25 – Twoim celem jest przeniesienie kobiety na górne piętro budynku. W tym celu musisz poprzestawiać kilka drabinek i kładek, znajdujących się powyżej. Używając pazurów Wolverine'a i sieci Spider-Mana pnij się w górę, uruchamiając kolejne mechanizmy. Kiedy droga będzie wolna, zejdź na dół i przejmij kontrolę nad zleceniodawczynią, korzystając z psionicznych zdolności Jean. Zaprowadź dziewczynę na szczyt budowli, a otrzymasz złoty klocek. 26 – Wyrusz we wskazanym kierunku, poszukując zaginionej kobiety. Znajdziesz ją w Central Parku, w części z sadzawkami dla jaszczurów (zgodnie z tym, co podpowiada minimapa). Przywitaj się z dziewczyną, po czym odprowadź ją do zleceniodawczyni. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 27 – Po rozmowie ze zleceniodawcą pokonaj wszystkich pobliskich przeciwników. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 28 – Jako Thor naładuj akumulator z prawej, po czym wsiądź na działo chlebowe, karmiąc kaczki. Trafić je możesz tylko w chwili, kiedy wystawiają dzioby ponad wodę. W nagrodę za wykonanie misji otrzymasz złoty klocek. 29 – Bandzior ukradł staruszce torebkę - dopadnij go, pobij, po czym odbierz skradziony przedmiot (najłatwiej zrobić to Thorem). Kiedy torba znajdzie się w Twoim posiadaniu, odnieś ją starszej pani. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 30 – Mężczyźnie pracującemu w cyrku zaginęła małpa - musisz ją odzyskać. Niesforne stworzenie znajdziesz w miejscu wskazanym na minimapie, na jednym z drzew (musisz strzelić w gałąź, aby strącić zwierzaka). Podejdź do celu, po czym odeskortuj go do zleceniodawcy. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 31 – Uwaga! Aby to zadanie pojawiło się na mapie, musisz najpierw zaliczyć misję [30]!Tym razem treserowi zwierząt uciekł goryl, lew oraz słoń. Stworzenia znajdziesz w lokacjach zaznaczonych na minimapie (pokazuje je też strzałka pośrodku ekranu). Kiedy do nich dotrzesz, doprowadź je do właściciela, a następnie odbierz złoty klocek. 32 – Porozmawiaj z rozgniewanym mężczyzną, a następnie przeleć na drugi koniec miasta, poszukując ciężarówki z pizzerii w zaznaczonym na minimapie miejscu. Gdy usiądziesz za jej kółkiem, dojedź do zleceniodawcy, po czym odbierz złoty klocek. 33 – Po rozmowie z zatroskaną matką wejdź do wielkiej piaskownicy, po czym rozpraw się ze wszystkimi piaskowymi potworami. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 34 – Po rozmowie z matką udaj się na poszukiwania jej dziecka. Zagubionego dzieciaka znajdziesz w miejscu zaznaczonym na minimapie, na skrzyżowaniu obok kartonów z żywnością. Odprowadź go do kobiety, a otrzymasz złoty klocek. 35 – Po wylądowaniu na miejscu porozmawiaj z kobietą zajmującą się oświetleniem sceny, po czym usiądź na reflektorze. Oświetlaj tańczącą dziewczynę przez cały jej występ, a otrzymasz złoty klocek. 36 – Po rozmowie z budowlańcem udaj się do lokacji zaznaczonej na tej mapie jako [37] (wskazówki na minimapie są błędne!), po czym zejdź do podziemia. W metrze po prawej znajdziesz dwie pajęczyny - zniszcz tę po prawej, wyciągając z niej poszukiwaną łopatę. Wróć z nią do zleceniodawcy, a otrzymasz złoty klocek. 37 – Tutaj znajduje się zejście do podziemia, w którym ukryto łopatę z zadania [36]. 38 – Uwaga! To wyzwanie pojawia się na mapie dopiero po wykonaniu misji [17]!Podobnie jak poprzednim razem, po rozmowie ze starszą panią wyrusz na poszukiwania czarnego kota, kierując się sugestiami minimapy. Kiedy dotrzesz do kociaka (siedzi przed budynkiem obok trawnika), odprowadź go do właścicielki, a otrzymasz złoty klocek. 39 – Pomóż mężczyźnie ustawić ludzi w kolejce, korzystając przy tym z psionicznych umiejętności Jean. Kiedy wszyscy staną w równym rządku, otrzymasz złoty klocek. 40 – Po rozmowie ze zleceniodawcą udaj się w miejsce zaznaczone na minimapie, spuszczając łomot mężczyźnie z marchewką. Kiedy ten polegnie, odbierz od niego warzywo i powróć do zleceniodawcy. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 41 – Twoim celem jest uratowanie czterech robotników z elektrowni. Pierwszego znajdziesz z prawej strony wejścia - wystarczy, że pociągniesz Spider-Manem za uchwyt, a postać zostanie uwolniona. Drugą ofiarę osaczyły płomienie z prawej strony fabryki - musisz zniszczyć barykadę po drodze, a potem zgasić ogień. Trzecia osoba utknęła pomiędzy laserowymi działkami - wleć na dach, wyłączając jedno z nich dzięki komputerowi z prostą zagadką. Ostatnią robotnicę znajdziesz z lewej strony, również za ścianą płomieni.Porozmawiaj ze wszystkimi ludźmi, odeskortowując ich do zleceniodawczyni. W nagrodę otrzymasz złoty klocek i odblokujesz nową postać na mapie (mapa postaci [62]). 42 – Uwaga! To zadanie pojawia się dopiero po zaliczeniu misji odblokowującej Kurse'a (mapa postaci [62]) i zadań dla babci (mapa wyzwań [17] i [38])!Zadanie jest proste - musisz przeprowadzić starszą panią na drugą stronę ulicy. Stawaj przed autami, żeby nie potrąciły starowinki, a otrzymasz złoty klocek. 43 – Po rozmowie z farmerem poleć w zaznaczone na minimapie miejsce, na balkonie budynku używając szóstego zmysłu Spider-Mana. Wyłącz system ochrony sklepu, po czym włam się do niego, demolując otoczenie. Podnieś z podłogi kubek, po czym zanieś go zleceniodawcy. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 44 – Porozmawiaj z dziewczyną stojącą na szczycie Empire State Building, a dowiesz się, że nie dogadała się ona z chłopakiem. Zleć do niego (stoi na budynku naprzeciwko) po czym przejmij nad nim kontrolę jako Jean Grey albo inna postać z telepatycznymi zdolnościami. Kierując nieszczęśnikiem wespnij się na szczyt wielkiego wieżowca, przeskakując pomiędzy kolejnymi platformami. Kiedy dotrzesz na sam szczyt, otrzymasz złoty klocek. Przy okazji odblokujesz też zadanie [48]. 45 – Pogadaj z właścicielem restauracji, po czym wyrusz na poszukiwania mężczyzny z bagietką. Gdy znajdziesz go w lokacji zaznaczonej na minimapie (na skrzyżowaniu), odprowadź go do zleceniodawcy. W ten sposób zapewnisz sobie kolejny złoty klocek do kolekcji. 46 – Przy użyciu postaci o telekinetycznych zdolnościach ułóż pobliskie litery w taki sposób, aby powstał napis LEGO, a otrzymasz złoty klocek. 47 – Uwaga! To zadanie pojawia się na mapie dopiero po zaliczeniu misji [46]!Przyjmij zlecenie od mężczyzny, po czym zniszcz wyznaczone ciężarówki. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 48 – Uwaga! To zadanie staje się dostępne dopiero po zaliczeniu misji [44]!Porozmawiaj z zakochanym chłopakiem, po czym zamień się w postać obdarzoną telepatycznymi zdolnościami i przejmij nad nim kontrolę. Wespnij się na sam szczyt budynku, przeskakując pomiędzy kolejnymi platformami i drabinami, po drodze oczyszczając drogę z laserów (wleć bohaterem na przyciski obok, aby odblokować przejście). Kiedy dotrzesz na miejsce, otrzymasz złoty klocek. 49 – Uwaga! To zadanie staje się dostępne dopiero po zaliczeniu misji [45]!Porozmawiaj z Silver Surferem, po czym odeskortuj go do włoskiej restauracji. Po drodze czeka Cię walka z kilkoma grupami bandziorów. Kiedy dotrzesz na miejsce, otrzymasz złoty klocek i odblokujesz pozycję Silver Surfera (mapa postaci [63]). 50 – Po rozmowie ze zleceniodawcą udaj się w kierunku wskazanym na minimapie (czyli do lokacji [37]), schodząc do podziemia. Zabij wszystkich przeciwników, a otrzymasz złoty klocek. 51 – Po rozmowie z mężczyzną wyrusz we wskazanym na minimapie kierunku, odnajdując czarnoskórą dziewczynę przy schodach pod balustradą. Zaprowadź ją do zleceniodawcy, a otrzymasz złoty klocek. 52 – Po rozmowie z ratownikiem wybierz dowolną postać o telekinetycznych zdolnościach, po czym rzuć koła ratunkowe wszystkim tonącym. W nagrodę otrzymasz złoty klocek. 53 – Pogadaj z inżynierem, po czym wejdź do jego labiryntu. Podążaj zgodnie z kierunkiem wskazanym przez złote strzałki, przy srebrnych wybierając dokładnie odwrotny. Ostatecznie wrócisz na miejsce startu i otrzymasz złoty klocek. Wyzwania Wyzwania to niestandardowe minizadania, które można rozwiązać podczas pobytu w Nowym Jorku (na mapie oznaczono je znakiem zapytania). Niektóre z nich układają się w krótkie fabuły, tworzące ciąg przyczynowo-skutkowy. Nagrodą za wykonanie poszczególnych misji jest zawsze złoty klocek, ale niektóre z nich są także wymagane do odblokowania pewnych postaci albo pojazdów. Warto pamiętać, że zaliczenie wszystkich wyzwań jest konieczne do wypełniania gry w 100%. Na mapie wyzwań zestawiono wszystkie zlecenia, szeregując je od dołu do góry. Ze względu na nieliniowy charakter gry, momentami kolejność została zaburzona, przez co numerki przestały pojawiać się rosnąco (za co przepraszamy!). Następna Mapy Wyścigi Poprzednia Mapy Złote klocki