Klęska złodzieja | Opis przejścia - Rok 7 | LEGO Harry Potter Lata 5-7 LEGO Harry Potter: Lata 5-7 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Klęska złodzieja
Nasze poszukiwania horkruksów i chęć ich zniszczenia, zaprowadziła nas do podziemi banku Gringotta. By dostać się na właściwy tor musimy ustrzelić pięć czerwonych znaków, kiedy nam się to uda zostanie to zaznaczone na kolor zielony.
Trafiamy na plac, przez którego przejście pilnuje smok. Podchodzimy do wózka, którym przyjechaliśmy i obracamy go na kola. Pod spodem znajdziemy klocki, z których składamy różową platformę.
Przełączamy się na Hermionę i korzystamy z torebki. Ze środka wyjmujemy mechanicznego byka. Musimy go jednak nakręcić.
W celu uzyskaniu klucza do nakręcania byka udajemy się w pobliże smoka. Obok słupa znajduje się młot, który podnosimy i uderzamy nim w wisząca na słupie kulę. Ze środka wypada szukany klucz.
Wracamy do byka, nakręcamy go i kierujemy obok smoka. Dzięki temu możemy udać się do skarbców, znajdujących się na końcu po prawej.
Kiedy dostaniemy się do środka skarbca Bellatriks, od razu chwytamy za stojący po środku kielich.
Następnie podchodzimy do wiszących na prawo dwóch mieczy, ściągamy je ze ściany.
Ruszamy do ogniska po lewej i je niszczymy. Po ognisku zostaną jedynie małe płomienie, które gasimy AR. Wchodzimy na różową platformę i korzystamy z torby Hermiony. Ze środka wyciągnie ptaka który pozostawi po sobie pióro, łaskoczemy nim po nosie, głowę węża.
Dzięki temu uzyskamy klocki z których składamy mechanizm otwierający kufer. Z klocków tych powstanie szafa, do której podchodzimy Harrym, rozszyfrowujemy znaki.
Z kolejnych już klocków musimy zbudować następny mechanizm. Przełączamy się na goblina i za pomocą jego klucza przesuwamy lampę ze światłem na dół.
Wygaszaczem Rona zabieramy światło i przenosimy je do podobnej lampy, po prawej stronie pomieszczenia.
Diabelskie sidła ustępują i możemy przekręcić korbę. Spowoduje to podniesienie świecącej lampy i zniszczenie następnych diabelskich sideł.
Wybieramy Hermionę i wchodzimy na górę, znajdziemy tam różową platformę, której używamy.
Wracamy z powrotem do sali ze smokiem. Naszym celem jest oswobodzenie smoka z łańcuchów.
Podchodzimy do pierwszego z nich, gasimy płomienie, pod którymi znajdziemy różową platformę. Hermiona wyjmuje z torebki kilof, rozwalamy nim dwie skały uniemożliwiające wyjęcie rygli.
Po pozbyciu się skałek wyjmujemy rygle magią WL. Kolejny łańcuch pójdzie szybko, ponieważ nie stoi nam nic na przeszkodzie w usunięciu różowych zabezpieczeń.
Przełączamy się na goblina i podchodzimy do mechanizmu po prawej stornie. Ściągamy lampę w dół, wygaszaczem zabieramy światło.
Znowu przy użyciu goblina podchodzimy do bliźniaczego mechanizmu po lewej stronie. Ściągamy zgaszoną lampę w dół, oddajemy jej światło z wygaszacza i wciągamy lampę z powrotem do góry.
Diabelskie sidła przestają być problemem, następnie wyjmujemy rygle. Kiedy wskoczymy na smoka musimy zestrzelić pięciokrotnie, goblina który ukradł nam miecz do niszczenia horkruksów. Przełączamy się na Hermionę i namierzamy pojawiającego się na balkonach goblina, kiedy nie możemy go namierzyć, przełączamy sie na Harrego i przesuwamy się smokiem w dogodniejsze dla nas miejsce.