Przegląd arsenału | Wskazówki poradnik Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przegląd arsenału
Poniższe zestawienie prezentuje bronie, które stają się dostępne w różnych fazach rozgrywki. Warto dodać, że tylko niektóre obiekty pojawiają się w obu kampaniach. Większość z nich zarezerwowanych jest tylko dla Escape from Butcher Bay lub tylko dla Assault on Dark Athena.
Granaty
Granaty występują w grze rzadko i są średnio przydatne. Możesz je używać do eliminowania większych grup wrogów, ale nie oczekuj cudów.
Karabin drona
To opcja pojawiająca się wyłącznie w kampanii Assault on Dark Athena. Karabiny wykorzystywane przez drony cechują się dużą siłą rażenia. Wadą jest niestety to, że nie możesz się z nimi efektownie przemieszczać.
Karabin SCAR
Kolejny przedmiot zarezerwowany dla scenariusza Assault on Dark Athena. Broń tę w szczególności radzę używać do zastawiania pułapek na wrogów. Bardziej szczegółowe wskazówki odnośnie skutecznego używania tej giwery zawarłem bezpośrednio w opisach misji.
Karabin snajperski
To unikatowa broń, której pozyskanie wymaga niestety podjęcia szeregu kroków i powrócenia do zbadanych już wcześniej lokacji. Oto kolejne czynności, które musisz wykonać, żeby wejść w posiadanie tej broni:
Krok 1: Podczas wizyty w strefie New Venice (etap 56) zbadaj wnętrze budynku, gdzie odnalazłeś jedną z kart łowcy głów. Skorzystaj z pokazanego na screenie terminalu komputerowego. | |
Krok 2: W trakcie rozmowy wyraź chęć udzielenia pomocy Gabrilowi. | |
Krok 3: Wyjdź z budynku i zniszcz pierwszą antenę. | |
Krok 4: Zniszcz drugą antenę. | |
Krok 5: Powróć do strefy Bazaar (etap 55) i zniszcz z pokazanego na screenie miejsca (pokonany boss) trzecią antenę. | |
Krok 6: Powróć do strefy Crash Site (etap 54) i w okolice miejsca, w którym otwierałeś bramę. Znajduje się tu czwarta antena. | |
Krok 7: Ruszaj w stronę badanego już wcześniej punktu zaopatrzeniowego. Antenę odnajdziesz po lewej stronie. | |
Krok 8: Powróć do strefy New Venice (etap 56) i ponownie skorzystaj z terminalu komputerowego, przekazując Gabrilowi dobre wieści. | |
Krok 9: Po dotarciu do strefy Refinery w dalszej części rozgrywki zbadaj pokazane na screenie prawe pomieszczenie, usytuowane niedaleko wejścia. Broń znajduje się na stole. |
Karabin szturmowy
Dobra alternatywa dla shotguna, zwłaszcza jeśli marzy Ci się skuteczna eliminacja celów z większych odległości. Zdecydowanie radzę z tej zabawki korzystać. Broń ta pojawia się w jednej z misji w prototypowej wersji, która jednak niczym szczególnym się nie wyróżnia.
Kastet
Z broni tej polecam korzystać wyłącznie w tych sytuacjach, w których pozyskanie lepszego narzędzia nie jest możliwe.
Minigun
Broń ta pojawia się w końcowej fazie kampanii Escape from Butcher Bay. Jedyną zaletą miniguna jest ogromna siła rażenia. Najpoważniejszą wadą jest poważnie ograniczona mobilność sterowanej postaci. Miniguna tak na dobrą sprawę warto użyć jedynie do zniszczenia kilku mechów.
Nóż bojowy
Średnio przydatny rodzaj broni białej. Nóż bojowy może stanowić zastępstwo dla ostrza Shiv lub Ulaksów, ale lepiej rozejrzeć się za czymś lepszym.
Ostrza Ulaks
Sztandarowa broń kampanii Assault on Dark Athena. Z ostrzy polecam korzystać we wszystkich misjach, w których będzie Ci zależało na pozostawaniu w ukryciu lub na skutecznym wygrywaniu pojedynków zakładających użycie jedynie broni białej. Dopiero w końcówce Ulaksy tracą na znaczeniu na rzecz karabinu SCAR.
Ostrze Shiv
Bardzo przydatna broń biała, z której będziesz chciał korzystać niemal w każdej misji kampanii Escape from Butcher Bay. Podobnie jak ostrza Ulaks, Shiv przyda się zarówno do zaskakiwania wrogów, jak i do wygrywania bezpośrednich pojedynków.
Pałka
Bardzo ciekawa odmiany broni białej. Zaletą pałki jest możliwość zadawania poważnych obrażeń. Główną wadą - powolny mechanizm działania. Z broni tej korzystaj tylko jeśli preferujesz "spokojny" model walki. Osobiście wolę stosować metodę doskoków z użyciem ostrzy czy innej tego typu broni.
Paralizator
To bez dwóch zdań NAJBARDZIEJ PRZYDATNY oręż w grze. Paralizator ma praktycznie same zalety i żadnych wad. Nie musisz martwić się o braki w amunicji, a porażony przeciwnik staje się łatwym celem do dobicia. Ponadto Twoje ataki nie wzbudzają alarmu wśród innych wrogów. Tak na dobrą sprawę jedyne sytuacje gdy nie jest zalecane używanie paralizatora to walki z bossami i bardzo licznymi grupami przeciwników.
Pistolet
Średnio przydatna pukawka, która w ostateczności może Ci zastąpić ostrza. Musisz się jednak liczyć z tym, że każdy wystrzał zaalarmuje okolicznych wartowników.
Shotgun
To najlepsza moim zdaniem odmiana broni palnej. Shotgun jest zabójczo skuteczny na niewielkich dystansach. Standardowa pojemność magazynka jest w zupełności wystarczająca do zlikwidowania sporej grupki przeciwników.
Skalpel
Praktycznie bezużyteczna broń biała, której nie warto wymieniać na ostrze Shiv czy inny element wyposażenia.
Śrubokręt
Przedmioty te będziesz odnajdywał w pobliżu ciał niektórych robotników. Także i w tym przypadku nie radzę dokonywać zamiany.