Etap 1 - Escape (cz.1) | Escape from Butcher Bay poradnik Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Etap 1 - Escape
Po odzyskaniu kontroli nad Riddickiem porozmawiaj z Johnsem . Możesz wybrać dowolną opcję dialogową spośród dwóch widocznych na ekranie. Zaczekaj na zakończenie rozmowy. Johns wkrótce odwróci się do Ciebie plecami, dając Ci okazję do wykonania ruchu. Zbliż się do niego, a następnie wciskając jeden z klawiszy myszy chwyć go i skręć mu kark [#1]. Nie musisz wybierać cichszej metody eliminacji przeciwnika, bo i tak nie ma nikogo innego w pobliżu.
[#1]
Nie podnoś karabinu zabitego wartownika, bo jest on zabezpieczony, o czym zresztą wkrótce się przekonasz na własne oczy. :-) Po chwili usłyszysz syrenę alarmową, co będzie oznaczało uruchomienie działek obronnych. Obróć się i podbiegnij do miejsca startu. Jeden z więźniów (Lambert ) otworzy tu niewielką klapę [#2]. Szybko wskakuj do środka, zanim zostaniesz poszatkowany przez wieżyczki. Nie musisz chwytać się drabiny, bo w wyniku upadku nie utracisz punktów zdrowia.
[#2]
Przeskocz nad niewielką przeszkodą i przejdź na drugi koniec wąskiego korytarza. Tym razem zejdź już po drabince, aby dotrzeć do większego pomieszczenia. Znajduje się tu pierwsza paczka papierosów (paczka numer 35 - Butcher Bay) [#3]. Kolekcjonowanie paczek pozwoli Ci na uzyskiwanie dostępu do ukrytej zawartości gry.
[#3]
Zeskocz w dowolnym miejscu na dół i przystąp do walki z jednym z pracowników tutejszej placówki [#4]. Niestety nie możesz go zaskoczyć, bo ma najwyraźniej świetny słuch. W miarę możliwości poznaj wszystkie rodzaje ciosów, a także przetestuj działanie bloku. Po wygranej walce zbadaj jego ciało i podnieś kartę magnetyczną . Nie zabieraj natomiast karabinu , bo również jest on "zablokowany" przed dostępem przez niepowołane osoby.
[#4]
Użyj karty magnetycznej do otwarcia pobliskich drzwi (czytnik jest po prawej stronie). Ruszaj prosto, a dotrzesz do korytarza patrolowanego przez pojedynczego strażnika . Kucnij, ukryj się w cieniu i odczekaj na właściwy moment do wykonania ruchu. Ruszaj w trybie kucania za strażnikiem [#5] i zlikwiduj go, skręcając mu kark. Strażnik pozostawi po sobie narzędzie Vent Tool , które wypadałoby podnieść.
[#5]
Zgodnie z wyświetloną podpowiedzią, dobrze byłoby schować ciało wartownika w ciemnym korytarzu, z którego przyszedłeś. Pamiętaj, że ciała możesz przeciągać jedynie w trybie kucania. Ruszaj w stronę kolejnych drzwi. Po znalezieniu się w dużym pomieszczeniu ze skrzyniami skorzystaj z wąskiego przejścia po prawej stronie [#6] i zeskocz na niższy poziom.
[#6]
Znajdziesz się w wąskich tunelach. Musisz je dokładnie zbadać ponieważ odnajdziesz pieniądze oraz nową paczkę papierosów (paczka numer 1 - Inmate Working Suit) [#7]. Zabierz te przedmioty i powróć do poprzedniego pomieszczenia, korzystając z tej samej ścieżki co przed chwilą.
[#7]
Przystąp do stopniowego wspinania się po znajdujących się tu skrzyniach. Możesz używać SPACJI lub za każdym razem wciskać klawisz akcji. Po znalezieniu się na samej górze użyj klawisza akcji w celu chwycenia się znajdującej się nad Tobą drabinki [#8]. Ruszaj prosto, wciskając jeden z klawiszy ruchu.
[#8]
Po dotarciu do mniej więcej środkowej części drabinki do pomieszczenia wejdzie drugi strażnik . Możesz zeskoczyć mu na głowę, lecz nie jest to wymagane do osiągnięcia końcowego sukcesu [#9]. Uważaj jednak ponieważ źle wymierzony upadek będzie oznaczał konieczność pokonania go w walce wręcz. Tradycyjnie już nie zabieraj jego karabinu .
[#9]
Powróć na górę i ponownie chwyć się drabinki. Twoim celem jest znajdujące się po drugiej stronie wejście do szybu wentylacyjnego [#10]. Otwórz je wciskając klawisz akcji. Możesz wejść do środka. Przejdź przez długi tunel wentylacyjny i wybij kratkę, zeskakując do nowego pomieszczenia.
[#10]