Porady dla początkujących | Wskazówki poradnik Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Porady dla początkujących
SKRADANIE SIĘ
The Chronicles of Riddick jest typem gry, w której szczególnie premiowane jest pozostawanie w ciągłym ukryciu. Możliwe jest, co prawda, prowadzenie otwartych konfrontacji, lecz w większości misji wiąże się to ze sporym ryzykiem utraty życia. Skradanie się zakłada wykorzystanie dwóch podstawowych czynników - wskaźnika ukrycia oraz opcji Eyeshine. Wskaźnik ukrycia jest doskonałą informacją na temat tego czy dana postać może zostać zauważona przez wrogów czy nie. Możesz to bardzo łatwo poznać, gdyż w trybie ukrywania się ekran przybiera niebieską poświatę (screen). Pamiętaj jednak, że w cieniu nie możesz czuć się w pełni bezpiecznie. Niektórzy wrogowie mogą dla przykładu korzystać z latarek. Ponadto ukrywanie się może zostać przerwane w wyniku wychylenia się zza zasłony.
Opcje Eyeshine jest z kolei pomocna w sprawnym przemieszczaniu się w kompletnych ciemnościach. W przypadku kampanii Escape from Butcher Bay staje się ona dostępna dopiero w dalszej fazie rozgrywki. Bawiąc się w Assault on Dark Athena możesz na nią liczyć od razu. Warto tu wspomnieć o jednej ważnej rzeczy - podczas używania trybu Eyeshine możesz zostać łatwo oślepiony przez eksplozję czy światło latarki. Musisz mieć to na uwadze. Korzystając z okazji pragnę też przypomnieć o konieczności odciągania ciał niektórych przeciwników (screen). Szczególnie zyskuje to na znaczeniu gdy walczysz z ludźmi, gdyż drony z nowej kampanii są mniej podatne na tego typu zagrania, tj. nie doprowadzą do natychmiastowego wszczęcia alarmu na widok ciała kamrata.
Jakie są zaś zalety z pozostawania w trybie ukrycia? Możesz przede wszystkim wykonywać egzekucje na niczego nie spodziewających się przeciwnikach. To z kolei może pozwolić Ci usunąć ich bez konieczności prowadzenia otwartej walki. Ponadto w kampanii Assault on Dark Athena w trakcie walk z dronami możesz wykorzystywać opcję polegającą na tymczasowym podnoszeniu broni poległych wrogów (screen). Jest to doskonałe rozwiązanie w tych etapach, w których dysponujesz jedynie bronią białą, a zależy Ci na prowadzeniu otwartej konfrontacji.
BEZPOŚREDNIE STARCIA - WALKA WRĘCZ
Walkę wręcz generalnie można w grze podzielić na trzy grupy:
1) Egzekucje - występują one w dwóch zasadniczych formach. Generalnie polecam korzystać z tak zwanych cichych egzekucji, których wykonanie zajmuje nieco więcej czasu, ale zapobiegasz w ten sposób zaalarmowaniu innych wrogów.
2) Walka z użyciem pięści - pamiętaj, że możesz wyprowadzać kilka różnych rodzajów uderzeń, wykorzystując do tego celu klawisze kierunkowe. W miarę możliwości każdą ważniejszą potyczkę opisałem w głównej części poradnika. Pragnę Cię tu uczulić jedynie na to, że musisz się szczególnie pilnować w trakcie walk z przeciwnikami, którzy dysponują bronią białą.
3) Walka broń białą - w obu kampaniach możesz przede wszystkim pozyskać różne rodzaje ostrzy (Shiv w Escape from Butcher Bay i Ulaks w Assault on Dark Athena). Z oręża tego warto oczywiście korzystać jeśli tylko masz taką możliwość (screen). W ostateczności możesz posiłkować się pałkami i nożami, ale w większości przypadków będzie to zbyteczne.
BEZPOŚREDNIE STARCIA - BROŃ PALNA
Problem ten szczególnie zyskuje na znaczeniu w nowej kampanii (Assault on Dark Athena), choć i podczas rozgrywania scenariusza Escape from Butcher Bay przytrafiają się poziomy, które całkowicie wykluczają możliwość walki z ukrycia (np. starcia z mutantami i obcymi).
Najskuteczniejszą bronią w mojej ocenie jest shotgun, który w walkach rozgrywanych na niewielkich odległościach pozwala szybko i sprawnie rozprawić się nawet z dużą grupką przeciwników. W przypadku kampanii Assault on Dark Athena polecam zaś używać karabinu SCAR (screen), którego wybuchające pociski są w stanie zaoferować dużo ciekawych zagrań taktycznych.
DBANIE O STAN ZDROWIA POSTACI
W obu kampaniach funkcjonuje bardzo nietypowy system zarządzania energią życiową głównej postaci. Na ekranie widoczne są mianowicie kwadraciki (tylko w sytuacjach zagrożenia). Początkowo jest ich niewiele, ale w miarę odnajdywania specjalistycznych stacji medycznych (screen) możesz wydłużać pasek zdrowia. Założenia są takie, że wyczerpanie całego kwadraciku powoduje jego utratę. Częściowe jego osłabienie daje natomiast szanse na regenerację, aczkolwiek musisz na dłużej zatrzymać się w jednym miejscu. Pamiętaj o tym szczególnie wtedy gdy wrogowie nie kwapią się do zmniejszenia dystansu do Twojej postaci. W takich sytuacjach warto się na chwilę schować i zaczekać aż kwadracik z powrotem się napełni.