Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Indiana Jones Great Circle: Zagadka olbrzymich kół zębatych (Chłopak, który zaginął) Indiana Jones Great Circle poradnik, porady

Zagadka olbrzymich kół zębatych jest częścią podniesienia platformy w zadaniu Chłopak, który zaginął w grze Indiana Jones and the Great Circle. Nasz poradnik pokazuje gdzie znaleźć Arana, jak podnieść platformę, gdzie umieszczać odcinki rur i jak uruchomić koła zębate.

Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2024

Zagadka olbrzymich kół zębatych jest jedną z łamigłówek ze zlecenia Chłopak, który zaginął z regionu Sukhothai z gry Indiana Jones i Wielki Krąg. Z tej strony poradnika dowiecie się jak dotrzeć do Arana, gdzie są olbrzymie koła zębate, jak pozyskać 2 odcinki rur oraz jak prawidłowo rozstawić rury na potrzeby zapewnienia przepływu wody wewnątrz świątyni wojownika w Wat Si Sawai.

Odnalezienie Arana i podniesienie platformy

  1. W ramach zlecenia Chłopak, który zaginął musicie odwiedzić lokację Wat Si Sawai w południowo-zachodniej części Sukhothai. Na miejscu musicie wyeliminować lub ominąć faszystów, by docelowo znaleźć wejście do podziemnej świątyni wojownika.
  1. Podczas przeprawy przez świątynię Gina oraz Indy muszą jednocześnie skorzystać z 2 uchwytów, dzięki czemu odblokuje się dalsze przejście.
  1. W nowym pomieszczeniu znajdziecie pierwszy odcinek rury i ta wprowadzająca mini-zagadka jest bardzo prosta - umieśćcie odcinek rury w wolnym slocie w posadzce. Musi ona być dodatkowo zwrócona ku zachodowi (powyższy obrazek).
  2. Spowodujecie, że może tędy popłynąć woda. Udajcie się do dźwigni i dotrzyjcie z Giną w nowe miejsce. W jednej z kolejnych sal spotkacie Arana, który stoi wysoko nad Wami. Odblokuje się cel misji z podniesienia platformy i dostania się do miejsca, w którym przebywa chłopiec.
  1. Znajdźcie w okolicy miejsce do wspinaczki i zaliczcie jej liniowy fragment. Po drodze musicie wskoczyć na platformę wielkiego koła (powyższy obrazek), by wprawić je w ruch. Wykonajcie drugi skok, przejdźcie dalej i zeskoczcie do miejsca z drugim odcinkiem rury. Przystąpicie tu do rozwiązywania większej zagadki.

Zagadka z kołami zębatymi, jak ustawić rury?

  1. Cel misji z podniesienia platformy jest nadal aktywny w dzienniku, przy czym powinniście mieć przed sobą olbrzymie koła zębate (dołączony obrazek) - możecie je od razu sfotografować i Waszym zadaniem stanie się wprawienie ich w ruch.
  1. Zacznijcie od odnalezienia zaworu na ścianie (obrazek) - skorzystanie z niego odblokuje dopływ wody do tego pomieszczenia.
  1. Podnieście prosty odcinek rury leżący na ziemi i przejdźcie z nim do slotu obok zamkniętego przejścia. Rura musi być zwrócona ku północy (powyższy obrazek) - tylko w taki sposób woda poprawnie przepłynie przez odcinek rury i odblokuje się boczne pomieszczenie.

W bocznym pomieszczeniu jest narożny odcinek rury - wyjmijcie go ze slotu i powróćcie z nim do głównego pomieszczenia. Musicie teraz wykonać dwie czynności:

  1. Wyjmijcie prosty odcinek rury z aktualnego slotu i umieśćcie go w drugim slocie. Zadbajcie dodatkowo o to żeby rura była zwrócona ku północy (obrazek 1).
  2. Umieśćcie narożny odcinek rury w pierwszym slocie, czyli tym samym, który wcześniej otworzył boczne pomieszczenie. Zadbajcie dodatkowo o to żeby rura była zwrócona ku zachodowi (obrazek 2).
  1. Poprawne umieszczenie obu rur sprawi, że koła zębate zostaną wprawione w ruch i skomentuje to Gina (powyższy obrazek).
  1. Podejdźcie do rączki dużego mechanizmu. Indy oraz Gina muszą zacząć go popychać, by zmienić jego położenie.
  1. Udana akcja powinna odsłonić dźwignię z dołączonego obrazka - jest ona tuż przed jednym z pracujących kół zębatych. Pociągnięcie za nią wprawi w ruch główne koło zębate z popchniętego dużego mechanizmu.
  2. Aran podziękuje Wam za pomoc. Możecie już skorzystać z nowo odblokowanego przejścia i wznowić przemarsz przez świątynię wojowników.

Więcej opisów zagadek znajdziecie przez stronę:

  1. Lista wszystkich zagadek