Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Indiana Jones Great Circle: Zagadka maszyny szyfrującej w Himalajach Indiana Jones Great Circle poradnik, porady

Maszyna szyfrująca z wraku okrętu wojennego Kummetz w Himalajach to zagadka do rozwiązania w grze Indiana Jones and the Great Circle. Z poradnika dowiecie się jak poprawnie umieścić dyski kodowe, jak odczytać kombinację z tabeli kodów i jak odblokować przejście w mesie oficerskiej.

Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024

Zagadka maszyny szyfrującej to obowiązkowa łamigłówka z głównego questu Trudna wspinaczka rozgrywanego w Himalajach w grze Indiana Jones i Wielki Krąg. Opis przejścia z tej strony poradnika objaśnia jak odczytać kod kapitana, jak ułożyć dyski kodowe w maszynie szyfrującej, jak pozyskać gotowy kod z tabeli kodów i jak otworzyć przejście w mesie oficerskiej.

Dotarcie do mesy oficerskiej

  1. Mesa oficerska to jedna z unikalnych kajut na pokładzie wraku okrętu wojennego Kummetz, którzy bohaterowie zbadają w ramach głównego zadania Trudna wspinaczka w Himalajach.
  2. Po dotarciu do mesy oficerskiej ustalicie, że drzwi do kolejnej kajuty są zamknięte. Wymagane jest podanie 4-cyfrowej kombinacji i posłuży Wam do tego znajdująca się tu maszyna szyfrująca.

Zagadka z maszyną szyfrującą, jak odczytać kod?

  1. Zacznijcie od zbadania środkowego stołu z zamrożonymi oficerami. Najważniejsze znalezisko to kod kapitana. Ustalicie dzięki temu, że aktualny kod to JOGM.
  2. Opcjonalnie możecie też znaleźć w okolicy stronę z dziennika - jej lektura nie przybliży Was do rozwiązania zagadki.
  1. Kluczowy obiekt do rozwiązania zagadki to maszyna szyfrująca - pokazuje ją dołączony obrazek i przed rozpoczęciem głównej części zagadki możecie ją sfotografować.
  1. W okolicy są 4 dyski kodowe - 2 leżą obok maszyny szyfrującej, a 2 kolejne na ziemi.
  2. Podnoście dyski i przybliżajcie widok, by odczytać znajdujące się na nich litery. Szukajcie liter J, O, G oraz M.
  3. Dyski kodowe musicie umieszczać w maszynie szyfrującej - ma ona 4 sloty i trzeba wybierać właściwe dyski. Pierwszy slot to dysk zawierający literę J, drugi to dysk z literą O, trzeci to dysk z literą G i czwarty to dysk z literą M. Jeśli umieścicie dysk kodowy w złym miejscu, to możecie go wyjąć i wybrać inny slot.
  1. Po umieszczeniu 4 dysków złapcie za górną rączkę maszyny szyfrującej, by ją zamknąć.
  1. Możecie już obracać umieszczonymi dyskami kodowymi żeby ułożyć hasło JOGM. W dolnych okienkach pojawi się gotowy kod - to BLUT.
  1. Powróćcie do głównego stołu z martwymi oficerami. Leży tam jedna z tabel kodów.
  2. Odszukajcie kod BLUT na liście - zaznaczyliśmy go na obrazku. Ustalicie, że powiązana z tym kodem kombinacja cyfr to 3666.

Wprowadzenie gotowej kombinacji

  1. Z gotową kombinacją możecie już podejść do drzwi i wejść w interakcję z zamkiem. Ustawcie kod 3666, by odblokować przejście i wznowić eksplorację wraku statku.

Więcej opisów zagadek znajdziecie przez stronę:

  1. Lista wszystkich zagadek