Indiana Jones Great Circle: Najlepsze umiejętności na start Indiana Jones Great Circle poradnik, porady
Ta strona poradnika zestawia najlepsze umiejętności w Indiana Jones and the Great Circle do zdobycia pierwszych godzinach gry. Mogą one Wam ułatwiać m.in. wygrywanie walk czy utrzymywanie bohatera przy życiu.
Ostatnia aktualizacja: 2 stycznia 2025
Jakie są polecane umiejętności na start w grze Indiana Jones i Wielki Krąg? Z tej strony poradnika dowiecie się o rekomendowanych startowych umiejętnościach - wyjaśniamy jakie jest ich działanie oraz jak wejść w posiadanie przewodników już w pierwszych godzinach gry. Możecie dzięki temu m.in. poprawić zdolności Indy'ego w walce wręcz czy zwiększyć jego żywotność.
Uwaga - Wiele z polecanych przez nas umiejętności jest kilkustopniowych (np. I, II, III). Każda z nich jest z osobnego przewodnika i szukanie kolejnych książek zawsze jest opłacalne, bo zdobędziecie jeszcze większą premię do statystyk Indy'ego.
Lepsza forma
- Umiejętność ta wydłuża pasek zdrowia o jedną kreskę, dzięki czemu poprawia się na stałe żywotność głównego bohatera. Docenicie to m.in. w starciach z bossami, bokserami czy grupami przeciwników.
- Przewodniki z tą umiejętnością możecie kupować w aptekach i pierwszą taką znajdziecie w Watykanie. Musicie za nie płacić butelkami z lekiem - to jedna z kategorii znajdziek w grze.
{ramkazielona}Alternatywnie w aptekach możecie też kupować przewodniki od wydłużania paska kondycji. Naszym zdaniem te od zdrowia są ważniejsze i to na nie warto najpierw wydawać butelki z lekiem.{/ramkazielona{
Szczęśliwy kapelusz
- Umiejętność ta pozwala wybronić się przed śmiercią, przy czym jej używanie jest limitowane. Po tym jak Indy zostanie powalony na ziemię możecie znaleźć leżący obok niego kapelusz. Interakcja z nim spowoduje, że bohater pozbiera się z ziemia i zyska drugą szansę.
- Pierwszy przewodnik znajdziecie w zachodniej części Zamku Świętego Anioła, niedaleko dziedzińca, który patroluje strażnik z psem.
Twardziel
- Umiejętność ta może połączyć dwie kreski zdrowia w jedną. Jest to w stanie usprawniać odnawianie zdrowia, bo automatyczna lub manualna regeneracja zdrowia dotyczy zawsze ostatniej kreski.
- Pierwszy egzemplarz tej książki możecie zakupić od handlarza z ringu bokserskiego w Watykanie.
Wigor
- Umiejętność ta przyśpiesza odzyskiwanie kondycji. Jest to kluczowe zwłaszcza podczas większych starć wręcz, w tym pojedynków z bossami. Po odskoczeniu od wroga szybciej może dojść do regeneracji paska kondycji.
- Pierwszy tego typu przewodnik ukryto w namiocie na Dziedzińcu Belwederskim w Watykanie.
Sanitariusz
- Umiejętność ta zwiększa wydajność regeneracji paska zdrowia. To kolejna klucza pozycja pod kątem poprawy żywotności głównego bohatera.
- Dostęp do pierwszego przewodnika możecie uzyskać po rozwiązaniu zagadki sejfu księdza w Watykanie.
Łapiduch
- Umiejętność ta pozwala mieć w inwentarzu o 1 bandaż więcej. Przyda się to szczególnie podczas infiltracji dużych lokacji, w których po rozegranych walkach można łatwo zużyć wszystkie posiadane bandaże.
- Pierwszy egzemplarz tej książki możecie zakupić od handlarza z ringu bokserskiego w Watykanie.
Odkucie
- Umiejętność ta gwarantuje odzyskanie kondycji po znokautowaniu wroga. Jest to szczególnie istotne w tych sytuacjach, w których Indy walczy wręcz z grupą przeciwników.
- Pierwszy przewodnik znajdziecie na początku eksploracji Zamku Świętego Anioła w Watykanie, w pobliżu miejsca zdobycia klucza do stróżówki.
Zawadiaka
- Umiejętność ta zwiększa obrażenia zadawane przez Indy'ego w walce wręcz. Dotyczy to zarówno obrażeń od używanej broni białej, jak i opcji walki na pięści. Ta druga opcja to kluczowy bonus do wygrywania walk bokserskich.
- Pierwsze przewodniki możecie znaleźć w Zamku Świętego Anioła oraz w jednym z namiotów zakazanej strefy na Dziedzińcu Belwederskim w Watykanie.
Przyduszenie
- Umiejętność ta pozwala nokautować wrogów z zaskoczenia z użyciem bicza. Jest to możliwe tylko dla przeciwników wagi lekkiej i średniej, ale mimo wszystko przydaje się bardzo do sprawnych eliminacji.
- Pierwsza taka książka jest w lokacji, w której w Watykanie rozwiązuje się zagadkę z szachownicą Polibiusza.