Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

Indiana Jones Great Circle - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Indiana Jones Great Circle: Czy można wyłączyć raytracing i pathtracing? Indiana Jones Great Circle poradnik, porady

Indiana Jones and the Great Circle jest grą o wysokich wymaganiach sprzętowych. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy czy można wyłączyć raytracing i pathtracing, dwie opcje najbardziej obciążające kartę graficzną.

Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2024

Indiana Jones and the Great Circle cechuje się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Spora zasługa w tym raytracingu i pathtracingu, dwóch opcji graficznych znacznie obciążających kartę graficzną, dodanych do gry w pierwszej większej aktualizacji. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy czy można wyłączyć raytracing i pathtracing by uruchomić grę na słabszych systemach.

Czy da się wyłączyć raytracing?

Raytracingu niestety nie da się wyłączyć. Karta graficzna wspierająca raytracing jest zatem wymagana do rozgrywki - są to karty z serii NVIDIA GeForce RTX, Radeon RX 6000 lub nowsze, a także Intel ARC. Przed zakupem gry upewnijcie się, że wasza karta graficzna obsługuje zatem raytracing i spełnia wymagania. Problematyczne mogą okazać się karty posiadające 6 GB VRAM - czasami gra odmawia uruchomienia się na takowych.

Czy da się wyłączyć pathtracing?

Pathtracing można włączyć lub wyłączyć w opcjach graficznych z poziomu menu gry. Jest on jednak dostępny tylko na najsilniejszych kartach graficznych dostępnych na rynku, takich jak RTX 4080. Przy słabszych kartach graficznych pathtracing jest domyślnie wyłączony i nie widnieje nawet w menu ustawień.

Na silniejszych kartach graficznych pathtracing ogromnie zwiększa jakość grafiki. Okupione zostaje to jednak wydajnością i znacznym spadkiem klatek. Z uruchomionym pathtracingiem nawet tak potężne karty graficzne jak RTX 4080 nie są w stanie utrzymać 60 klatek na sekundę. Polecamy zatem ustawić wtedy w ustawieniach graficznych limit 30 klatek na sekundę. Pathtracing traktować możecie więc jak konsolowy tryb jakości - lepsza grafika za cenę mniejszej ilości klatek na sekundę.