Ranga państwa w Imperator Rome Imperator Rome poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 30 kwietnia 2019
Ranga twojej nacji w grze Imperator Rome pozwala określić, jak wielkim państwem dysponujesz. W ten sposób jesteś również w stanie ocenić, jak silny jest przeciwnik, ponieważ większa ilość miast oznacza więcej podatków i złota, zasobów ludzkich oraz pokaźną armię i flotę.
Jedynym sposobem na zwiększenie swojej rangi jest zyskanie nowych miast pod swoją bezpośrednią kontrolą. Możesz też sprzedać miasta okolicznym narodom, ale nie każdy może być skłonny do zakupy twojej ziemi. Podległe nacje nie są zliczane do ilości miast, potrzebnych do awansu. Każda ranga ma swoje odmienne bonusy oraz nowe opcje, które wpływają na styl gry.
W Imperator: Rome są następujące rangi państw:
- Migrująca Horda (Migrant horde) i Miasto-państwo (City-state). To najmniejsza forma nacji jaka może istnieć w świecie gry. Posiadają ciekawe bonusy, n. Horda może migrować, choć nie posiada żadnego miasta, a miasta-państwa mają o wiele silniejszą fortecę na swoich terenach.
- Lokalna (Local power). Większość takich nacji posiada 1-3 prowincji, zależnie od ilości miast. Nie są dużym wzywanie i nawet silnie miasto-państwo jest w stanie wygrać z taką siłą polityczną. Mogą zakładać sojusze oraz tworzyć obroną ligę, która jest swoistym paktem pomiędzy większą ilością nacji. Ta opcje jest dostępna dla małych nacji, aby mogły skutecznie bronić się przed większymi i silniejszymi mocarstwami.
- Regionalna (Regional power). To dość duże państwa, które mają w bezpośredniej kontroli od 25 do 99 miast. Mogą być trudnym orzechem do zgryzienia przez lokalne mocarstwa. Z drugiej strony, mogą nawiązywać sojusze oraz gwarantować niepodległość mniejszym nacjom. Ta druga opcja, może być szczególnie przydatna, gdy chcemy zapobiec wojnie w danym rejonie, lub mieć łatwy powód do wojny z wrogimi sąsiadami. Poza tym, zyskujesz dodatkowy szlak handlowy w stolicy raz większy zasięg twojego korpusu dyplomatycznego. Ostatnia opcja to grożenie wojną, przez co możesz zdobyć za darmo miasto innej nacji, jeśli masz sfabrykowana dowody na przynależność prowincji twojego rywala.
- Znacząca (Major power). Takie państwo jest znaczną siłą w regionie, z którym musza się liczyć wszyscy. Oprócz bonusów dostępnych dla regionalnego mocarstwa i większego zasięgu dyplomacji, takie państwo może wspierać buntowników na terenach innej nacji. W ten sposób zwiększasz niepokój, co może prowadzić do rewolty. Rebelianci są zawsze przyjaźnie do ciebie nastawieni i mają dobre relacje ze sponsorem. Dodatkowo, znaczące mocarstwo, posiada tańszy koszt zmiany polityk panujących w prowincji.
- Wielka (Great Power). Jest to najwyższa możliwa ranga, która określa daną nację jako prawdziwą potęgę w każdej dziedzinie. Posiada szeroki zakres umiejętności i akcji. Jako jedyna ranga, może interweniować w innych wojnach i stanąć po dowolnej stronie walczących oraz ma dostęp do opcji wymuszania pokoju pomiędzy już walczącymi państwami. W ten sposób, takie państwa mają szeroki zakres akcji dyplomatycznych niedostępnych dla pozostałych nacji.
Zorganizowane plemiona, królestwa oraz republiki dzielą się na:
Nie zawsze warto zwiększać poziom rangi politycznej. Czasem jest lepiej pozostać w swojej randze, zamiast zagarnąć połacie ziemi dla siebie. Możesz uczynnić z poddanych nacji swoich lenników, zamiast aneksować nowe miasta i prowincje. Dzięki temu nadal zyskasz nowe terytoria podległe pod twoją władzę, ale zwiększysz swoje zyski i zasoby bez potrzeby zwiększania rangi. W późniejszych etapach gry, podniesie rangi będzie nieuniknione. Umocnij swoje państwo wewnętrznie (ekonomia, stabilność, wojsko) i zadbaj o odpowiednie relacje z sąsiadami, zanim zdecydujesz się na podniesienie swojej rangi.