Idee Narodowe w Imperator Rome Imperator Rome poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 14 maja 2019
Idea Narodowe to unikatowy sposób wzmocnienia danej dziedziny państwa w grze Imperator: Rome.
Idee narodowe zawsze przynoszą korzyści i nigdy nie krają gracza w żaden sposób. Dlatego warto zawsze mieć wybrane kokretne doktryny, aby wzmocnić swoją pozycję w regionie. Wybór idei narodowych zależy w dużej mierze od formy rządów. W oknie podglądy nacji (nation overview) możesz sprawdzić ile i jakie masz miejsca na idee narodowe. Każda nacja może zmieniać idee narodowe na dowolną, dostosowaną do potrzeb państwa. Taka zmiana kosztuje 50 punków oratoryki. Niektóre formy rządów mają 2, 3 lub 4 miejsc na idee.
Każda forma rządów ma dedykowane miejsca na idee. Jeśli w takim slocie przypiszesz idee z danej grupy, będziesz mógł korzystać ze specjalnego bonusu, który zazwyczaj daje dodatkowe punkty władzy co miesiąc oraz specjalną premię. Warto dopasować idee do formy rządów. Dodatkowe punkty władzy zawsze się przydają, a specjalny bonus jest wyjątkowy dla danej formy rządów i często pokrywa się z najsłabszym aspektem danego rządu. Na przykład, specjalny bonus republiki to większa lojalność narodowa. Niektóre formy rządów mają swoje podtypy, które nie zmieniają ilości slotów, ale różnią się dedykowanymi slotami. Republika teokratyczna stawia przede wszystkim na idee religijne, a arystokratyczna preferuje idee militarne.
W grze istnieje 4 grupy idei narodowych. Każda nacja ma dostęp do tych samych idei na początku gry. Każda z 4 grup, dzieli się na 3 mniejsze, specjalistyczne podgrupy. Na początku, część idei jest niedostępnych (każda pod grupa, ma zablokowane po 2 idee). Gdy osiągniesz 6 lub 12 poziom postępu technologicznego w danej dziedzinie, odblokujesz kolejne idee narodowe. Wszystkie nacje mają takie same idee do odblokowania. Nie ma żadnej specjalnej lub unikatowej idei dla niektórych nacji. Warto zaadoptować bardziej zaawansowane formy rządów, które pozwolą na zwiększenie liczby idee narodowych. Im więcej, tym lepiej. Idee zapewniają tylko pozytywne premie dla twojej nacji.
Niektóre idee są bardzo silne i praktyczne, ale tylko w określonych sytuacjach. Na przykład, zwiększone morale armii mogą się przydać przed lub podczas wojny. W czasie pokoju lepiej jest wybrać coś, co zmniejszy koszty utrzymania wojsk lub ograniczy spadek doświadczenia kohort. Warto planować wcześniej wybór niektórych premii np. zwiększenie dochody i tańsze rekrutowanie kohort, gdy chcesz się przygotować do wojny. Jeśli stawiasz na rozwój swoich miast, wybierz idee obniżające koszty budynków lub zwiększ siłę omenów.