W drodze do pokoju | Powitanie w Harry Potter i Komnata Tajemnic poradnik Harry Potter i Komnata Tajemnic
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Główny Hall
Strzałkami na obrazku zaznaczone są miejsca, gdzie znajdziesz fasolki - w skrzyni obok schodów po lewej, oraz w zbrojach na górze (po obu stronach). Wejdź na górę, ale nie biegnij w prawo za Ronem. | |
(SEKRET 1/12) Zamiast tego idź w lewo i patrz na prawą ścianę. Lustro da się otworzyć, a przejście zaprowadzi do ukrytego pomieszczenia, gdzie w skrzyni są fasolki. Wyjdź i idź dalej tą drogą, potem w prawo - po schodach na górę. W posągu czarownicy, który wyrośnie ci przed oczami, znajdziesz fasolki - użyj zaklęcia na posągu trzy razy, za każdym razem wypadną nowe fasolki. | |
(SEKRET 2/12) Skręć w prawo i biegnąc cały czas obserwuj prawą ścianę - zauważysz wciśniętą cegłę na ścianie. Gdy użyjesz na niej zaklęcia, ściana się otworzy. Chociaż mógłbyś poczekać do momentu, aż zdobędziesz czar Skurge (do pozbycia się zielonej ektoplazmy), to już teraz wskocz na samą górę, skąd zabierzesz srebrną kartę (1) i kilka fasolek. | |
(SEKRET 3/12) Biegnij dalej korytarzem, aż zejdziesz na dół i po lewej będziesz miał posąg jakiegoś rycerza. Strzel w niego czarem, a odsunie się ukazując klapę - wskocz na nią, to ściana za rycerzem stanie otworem. Tam znajdziesz brązową kartę (2). | |
Teraz dopiero znajdź Rona i biegnij za nim na górę. Gdy wejdziecie do domu, zobaczysz kilka scenek, ale po nich i tak znów znajdziesz się w Głównym Hallu. Stoisz tyłem do wejścia do domu - odwróć się i biegnij po schodach na górę, a następnie powiedz hasło kobiecie na portrecie. | |
W pokoju możesz zapisać grę i wyciągnąć ze złotej skrzyni srebrną kartę (2). Wróć się następnie na dół i biegnij korytarzem, aż po prawej zobaczysz schody na górę - wielkie drzwi zaprowadzą cię do Wielkich Schodów. |
Wielkie Schody
Po ujrzeniu Rona i Hermiony zejdź po schodach na dół. Możesz zapisać grę i otworzyć skrzynię, w której jest ukryta brązowa karta (3). Wejdź z powrotem na górę, na ruchome schody, które "zawiozą" cię na pierwsze piętro. Bezgłowy Nick objaśni ci, po co musisz zbierać srebrne karty. Wróć się i wejdź na kolejne schody - znajdziesz się na drugim piętrze. W korytarzu po obu stronach w pojemnikach są fasolki. | |
(SEKRET 1/10) Biegnij dalej i na zakręcie spójrz w lewo - otwórz ścianę zaklęciem, a w skrzyni znajdziesz kilka fasolek. Tu już na razie nie ma czego szukać, wróć się więc do schodów i wjedź na kolejne piętro. Biegnij za Ronem do dwóch uczniów - po "incydencie" z woźnym Filchem weź fasolki z kotła i biegnij korytarzem. | |
(SEKRET 2/10) Po lewej w ścianie znajdziesz przycisk, który potraktowany zaklęciem ukaże tajne pomieszczenie. W środku jest gnom, którego należy pacnąć czarem i wrzucić do nory, a następnie zabrać fasolki ze skrzyni. Wróć się na górę i biegnij dalej, skręć w prawo w pierwszą odnogę. | |
(SEKRET 3/10) Zanim wejdziesz do sali wykładowej, spójrz w prawo - znajdziesz pęknięcie w ścianie, za którą jest tajny pokój ze skrzynią z fasolkami. Dopiero potem wejdź do sali. Spróbuj nauczyć się zaklęcia wciskając strzałki wtedy, gdy różdżka najedzie na odpowiednią strzałkę (jeśli np. najedzie na strzałkę w lewo - wciskaj lewą strzałkę). Gdy odpowiednio wykonasz zadanie, dostaniesz razem 30 punktów dla domu Gryfonów. Po nauczeniu się zaklęcia znajdziesz się w Sali Treningowej Rictusempry. |