Lochy | Nauka Skurge w Harry Potter i Komnata Tajemnic poradnik Harry Potter i Komnata Tajemnic
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Główny Hall
Znów czeka cię cotygodniowa ceremonia domów. Jeśli masz najwięcej punktów - a powinieneś mieć - to znów będziesz mógł pozbierać sobie trochę fasolek. Gdy odzyskasz władzę nad Harrym, znajdziesz się z powrotem w lochach - zanim pójdziesz szukać rogu dwurożca, odkryjesz dwa sekrety. | |
(SEKRET 4/12) Wbiegnij do laboratorium Snape'a. Po lewej w ścianie, we wskazanym miejscu, zauważysz pęknięcie - otwiera ono tajny pokój. Tam usuń ektoplazmę i wskocz na pole pod nią - wyjdź i po podwyższonej podłodze dostań się na górę. W skrzyni znajdziesz srebrną kartę (9). Z laboratorium Snape'a zabierz jeszcze ze skrzyni po drugiej stronie brązową kartę (14). | |
(SEKRET 5/12) Wróć się do korytarza i biegnij w lewo. Naprzeciwko masz bramę - wskazuje ją lewa strzałka. Aby bramę otworzyć, strzel w ścianę po prawej (także zaznaczona), potem użyj Lumos na gargulcu, aby ukazała się przezroczysta podłoga - wtedy zejdź na dół i usuń ektoplazmę. W skrzyni za bramą znajdziesz srebrną kartę (10). | |
Biegnij do drugiego przejścia po lewej, a schody zaprowadzą cię do Lochów. Aby wejść, musisz użyć Skurge na ektoplaźmie na drzwiach, które są już otwarte. Pamiętaj, że Lochy odwiedzisz tylko raz, więc lepiej znajdź tyle sekretów, ile to możliwe. |
Lochy
Pozbieraj fasolki z korytarza i biegnij przed siebie. Puść Flipendo na dwa przyciski o tym samym symbolu wskazane strzałkami - uruchomisz "windę". Na samej górze, zasłonięte ektoplazmą przejście prowadzi do dwóch skrzyń z czekoladowymi żabami, pod tym jest pokój ze kotłem oraz gargulcem - puść Lumos, a zobaczysz, że w schodach na dole wcale nie ma dziur. | |
Wskocz na schody, ogłusz wróżkę i rozwalając ektoplazmę, zbiegnij na dół. Spójrz w prawo na górę, usuń ektoplazmę, a zielona woda podniesie most, a ty dzięki temu dostaniesz się dalej. | |
(SEKRET 1/7) W korytarzu patrz na lewo - jest tam ściana w kształcie dziwnej "mordy", którą można otworzyć. Za nią jest skrzynia ze srebrną kartą (11). Tuż naprzeciwko jest nieukryta druga skrzynia - a w niej brązowa karta (15). | |
Biegnąc dalej dostaniesz się do nowego pomieszczenia. Ogłusz dwa ślimaki i wrzuć je za pomocą Flipendo na pole w środku sali. Z dołu wyjadą dwa żuki - ogłusz oba i po jedynym wrzuć do zielonych pomieszczeń na bokach sali. Zabierz ze skrzyni fasolki, zapal różdżkę za pomocą posągu gargulca i przejdź dalej. Po lewej, po niewidzialnej kładce można doskoczyć do fasolek. Ogłusz wróżki. Wróć się i usuwając ektoplazmę, otwórz sobie schody, abyś mógł zejść na dół. | |
W sali po prostu ogłusz dwa ślimaki, i tak jak na górze żuki, je też wrzuć do małych, zielonych pomieszczeń po bokach sali. Zabierz też ze skrzyni brązową kartę (16) i biegnij dalej. | |
(SEKRET 2/7) W korytarzu, po lewej znów zobaczysz mordę na ścianie - i znów za nią jest skrzynia ze srebrną kartą (12). Wcześniej ogłusz gnoma po prawej i wrzuć go do nory. Biegnij dalej, strzel w ektoplazmę po prawej, aby opuścić schody, po czym zbiegnij na dół. | |
(SEKRET 3/7) (SEKRET 4/7) (SEKRET 5/7) Tutaj musisz odpowiednio strzelać w oznaczone symbolem Flipendo pola, aby otwierać sobie drzwiczki na dole. Na dole są trzy sekrety o różnych kolorach, po kolei ustawiaj drzwi, aby móc wejść do każdego - znajdziesz fasolki, magiczne ekstrakty i magiczną korę. | |
Po odkryciu trzech sekretów wróć się na górę i ustaw drzwiczki tak, by móc przejść do korytarza - ten zaprowadzi cię do składu. Zabierz fasolki i pozostałe przedmioty, ze skrzyni brązową kartę (17), strzel w przycisk oznaczony strzałką, a drzwi naprzeciwko się otworzą. Zanim wyjdziesz, przepchaj kolumnę, by móc wziąć przedmioty z półek. | |
Po chwili biegu dotrzesz do czterech złączonych, owalnych sal. Strzel w ektoplazmę, by platformy zaczęły się obracać. Skacząc po nich i rozwalając po drodze ektoplazmę, dostaniesz się na drugą stronę. Uważaj tylko by nie spaść - bo o to dość łatwo. Z korytarza zabierz ze skrzyni brązową kartę (18) i biegnij do kolejnej sali. Ogłusz gnoma, wrzuć go do nory, wskocz na półkę, ogłusz żuka i wrzuć go do dziury. Wespnij się na górę, zbierając po drodze fasolki. | |
(SEKRET 6/7) (SEKRET 7/7) Zniszcz ektoplazmę torującą drzwi, potem ogłusz cztery wróżki, rozwal ektoplazmę po lewej i wróć się. Naprzeciwko będzie ściana - odsuń ją za pomocą Flipendo i rozświetl swą różdżkę przy pomocy gargulca. Wróć się do poprzedniego pomieszczenia z ruchomym mostem - po lewej zauważysz przezroczystą ścianę. Jest za nią skrzynia z fasolkami. Przeskocz dalej, otwórz drzwi. Wróć się jednak po ruchomym moście do poprzedniej sali, a po prawej będzie tajny pokój z fasolkami. Teraz dopiero idź dalej. | |
Najpierw ogłusz i zrzuć dwa żuki na wystających kamieniach. Potem przeskocz po nich tak, aby dostać się na górę. Tam znów pozbieraj przedmioty z półek i zabierz sproszkowany róg jednorożca. |