Sala Treningowa Diffindo | Nauka Diffindo w Harry Potter i Komnata Tajemnic poradnik Harry Potter i Komnata Tajemnic
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Sala Treningowa Diffindo
(SEKRET 1/11) Rozwal pnącza nowym zaklęciem, zbierając fasolki z korytarzy. Po lewej będzie ściana ze złotą różą - otwórz ją zaklęciem, a znajdziesz za nią skrzynię z fasolkami. | |
Wyjdź na dziedziniec. Pokonaj ślimaki. W dwóch miejscach - z czego jedno jest pokazane na obrazku - są pola zaplątane w rośliny. Usuń te rośliny, by odsłonić pola, a potem na każde wrzuć po jednym ślimaku. Nie idź jednak jeszcze do drzwi. | |
(SEKRET 2/11) Wyjdź na trawkę i spójrz we wskazane miejsca na obrazku - strzałki zaznaczają cztery przyciski. W każde trzeba strzelić zaklęciem, by tajne drzwi się otworzyły. Prowadzą do skrzyni ze srebrną kartą (13). | |
(SEKRET 3/11) Zbierz gwiazdkę. Przetnij linę naprzeciwko i wyjdź na most zwodzony. Zeskocz na dół - we wskazanym miejscu jest sekret, ale w skrzyni jest tylko Irytek Poltergeist, więc nie musisz koniecznie jej otwierać. Zalicz jednak sekret i wróć na górę. | |
Wróć się do grzybów - uwolnij gnoma z nory, aby zjadł grzyby, po czym ogłusz go i wrzuć go ponownie. Strzel w liny po obu stronach drugiego mostu i wskocz po kolumnach na półkę. Stamtąd do okna, gdzie przetniesz wskazaną strzałką linę, dzięki czemu dostaniesz się dalej. | |
W sali zabierz brązową kartę (20) ze skrzyni po lewej, potem pozostałe przedmioty, ogłusz ślimaka i wróżki. Odczep linę przytrzymującą klocek i przesuń go dalej, aby krata za tobą się otworzyła. W korytarzu zabierz gwiazdkę i fasolki. | |
Pozbądź się krzaków i przesuń wskazaną kolumnę w prawo, aby móc dostać się na górę. Tam strzel w linę podtrzymującą windę, wskocz na nią i dostań się na górę. Na górze przetnij kolejną linę i wróć się zejściem naprzeciwko na dół, po czym wbiegnij do kolejnej lokacji. | |
Strzel w pajęczynę, by wahadło zaczęło się bujać, po czym wskocz na nie i tym sposobem dostań się dalej. | |
(SEKRET 4/11) Użyj Lumos na gargulcu, omiń przepaść i wejdź po schodach na górę. Jest tam lina - NIE przecinaj jej na razie, tylko pobiegnij po niej do ukrytego pokoju. Jest tam gwiazdka. Dopiero teraz zetnij linę i spadnij razem z belką na dół. | |
(SEKRET 5/11) Ponownie użyj Lumos na tym samym gargulcu i biegnij po belce, po czym skręć w prawo, przez iluzoryczną ścianę do skrzyni, gdzie jest brązowa karta (21). Ale to nie wszystko - wbiegnij po chodach i zepchnij klocek za pomocą Flipendo. | |
(SEKRET 6/11) Nie biegnij jeszcze dalej, tylko wróć się do gargulca. Klocek, który zepchnąłeś ponownie potraktuj czarem Flipendo, a drzwi obok się otworzą. Jest tam srebrna karta (14). Dopiero teraz biegnij dalej - po belce w lewo. | |
Uważając na żuka i ślimaka, wskocz na podest i rozwal ektoplazmę. Pchnij kolumnę, by wskoczyć do korytarza wyżej, tam znów rozwal ektoplazmę i omiń dziurę, którą zostawiła. Biegnij dalej i zetnij linę, aby zrobić dziurę w podłodze. Zeskocz na dół. Ogłusz dwie wróżki i szybko przeskocz przez trzy platformy, które po chwili zaczną wsuwać się w ścianę. Biegnij na górę. | |
Przeskocz przez grzyby. Jest ich zbyt dużo, by bawić się w zaklęcia. Uwolnij gnomy z nor i poczekaj, aż one zjedzą wszystkie grzyby - potem ogłusz je, wrzuć do nor, a fasolki pozbieraj. Przeskocz przez mur. | |
Biegnij dalej omijając nowych przeciwników - łażące rośliny. Najlepiej odcinać im łapy. Wbiegnij po schodach na górę. Zauważysz belkę zawieszoną na linach - nie odcinaj ich na razie. | |
(SEKRET 7/11) Zamiast odcinać dwie liny, odetnij tylko tę dalszą, aby móc wbiec po belce i strzelić zaklęciem w twarz zaznaczoną strzałką na obrazku. W ukrytym pomieszczeniu znajdziesz srebrną kartę (15). Zeskocz na dół, pokonaj drzewce, przy kolejnej bece zetnij obie liny i torując sobie drogę wśród kolejnych drzewców (zostawiają magiczną korę), dostaniesz się dalej. | |
Strzałki wskazują dwa miejsca pokryte roślinnością, którą trzeba usunąć, a następnie wepchnąć na nie po jednym ślimaku. Wykonując to uważaj na krzaki z kolcami oraz pozostałe ślimaki, weź też magiczny ekstrakt spod ściany po prawej, po czym wejdź w otarte wrota. | |
(SEKRET 8/11) Strzel w twarz pokazaną strzałką, potem zetnij linę za nią, a "gwiazdka z góry spadnie". Zeskocz na dół i przedzieraj się przez pnącza. W podziemnym korytarzu pokonaj drzewca i wybiegnij do nowego pomieszczenia. | |
(SEKRET 9/11) Zetnij pokazane strzałą liny po lewej, by dostać się dalej. Strzel w zaznaczone drugą strzałą drzwi ze złotą różą, to dostaniesz się do tajnego pokoju - tam zniszcz ektoplazmę i zabierz ze skrzyni brązową kartę (22). | |
Wybiegnij na świeże powietrze, pokonaj trzy łażące roślinki i wbiegnij do korytarza. Schodź cały czas na dół, pokonując pajęczyny. | |
(SEKRET 10/11) Schodząc tak szukaj drzwi ze złotą różą, gdyż prowadzą do skrzyni z brązową kartą (23). Rozbij pajęczynę, użyj Lumos na gargulcu po lewej, aby móc przebiec przez iluzoryczną ścianę i niewidzialne kładki prowadzące przez dziedziniec. | |
W korytarzu biegnij w prawo, aż drzwi się zamkną - by się otworzyły, musisz wepchnąć do dziury ślimaka, który pojawi się za tobą. Biegnij dalej, czynność powtórzysz, tyle, że z dwoma ślimakami. | |
(SEKRET 11/11) Nie biegnij dalej, tylko odwróć się - ogłusz ślimaka i otwórz ścianę z pęknięciem. Wepchnij ślimaka do nowo otwartego pomieszczenia, aby druga ściana odsłoniła skrzynię ze srebrną kartą (16). | |
Biegnij po prostu dalej, aż trafisz do gwiazdy ukończenia. Zanim jednak ją weźmiesz, możesz zabrać przedmioty (magiczną korę, ekstrakt, fasolki) z obu odnóg krótkiego korytarza. Po tej formalności ukończysz trening zaklęcia Diffindo. |