Sala Treningowa Skurge | Nauka Skurge w Harry Potter i Komnata Tajemnic poradnik Harry Potter i Komnata Tajemnic
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Sala Treningowa Skurge
(SEKRET 1/7) Rozwal zaporę z ektoplazmy nowym zaklęciem, zbiegnij na dół, z małego pokoju z lewej zabierz fasolki i wbiegnij do większej sali. Przeskocz belkę, uwolnij przedmioty z ektoplazmy. Spójrz na dół w prawo - we wskazanym przez strzałkę miejscu jest ściana, którą można otworzyć. Znajdziesz tam brązową kartę (10). Wskocz z powrotem na górę za pomocą Flipendo przepchaj belkę tak, by móc doskoczyć do gwiazdki. Biegnij dalej. | |
Pozbieraj fasolki z korytarza. Trafisz do pomieszczenia z kolumnami i ognistymi żukami. Biegnij korytarzem w prawo, omiń żuki, pozbieraj fasolki, aż trafisz do następnej sali. | |
W zabarwionym na niebiesko pomieszczeniu spotka cię Irytek Poltergeist (Peeves) - musisz władować parę razy w niego nowe zaklęcie, aby ci nie przeszkadzał. Uważaj na jego strzały ektoplazmą, które zabierają ci trochę energii - najlepiej cały czas być w ruchu. | |
(SEKRTET 2/7) Nie wybiegaj z sali, ale spójrz w stronę drzwi - zobaczysz wskazany strzałką pomnik. Strzel w niego zaklęciem, a tuż po lewej otworzą się drzwi. Wbiegnij tam - usuń ektoplazmę ze ściany, by móc po krawędzi przejść, a następnie dotrzesz do gwiazdki. Pobiegnij korytarzem i teraz wyjdź już z niebieskiego pomieszczenia. | |
Dobiegniesz po chwili do kolejnego większego pomieszczenia - otwórz drzwi za pomocą Flipendo, a następnie pozbieraj fasolki z posągu czarownicy po prawej i zapal różdżkę na gargulcu po lewej (wskazany strzałką). Tuż za tobą pokaże się iluzoryczna ściana - prowadzi do korytarza, a ten na dół. Tam ponownie użyj Flipendo na symbolu, rozwal ektoplazmę i biegnij dalej korytarzem. Po drodze do znajomych sal w jednej ze skrzyń znajdziesz brązową kartę (11). | |
(SEKRET 3/7) Przez znane już pomieszczenia dotrzesz do nowo otwartego wejścia. W korytarzu użyj na gargulcu zaklęcia Lumos i biegnij dalej korytarzem, po czym skręć w lewo pierwszym wejściem - ujrzysz iluzoryczną ścianę, a za nią fasolki. Przed ścianą jest skrzynia, a w niej brązowa karta (12). | |
(SEKRET 4/7) Wbiegnij do drugiego korytarza po lewej, ogłusz ślimaka, pozbądź się ektoplazmy z wskazanego miejsca (jest po lewej) i przepchaj ślimaka na ukryte uprzednio pod ektoplazmą pole. Tuż obok otworzy się ściana - znajdziesz za nią srebrną kartę (7). | |
Wbiegnij do większej sali, rozwal ektoplazmę na podłodze, ogłusz ślimaka i wrzuć go na pierwsze pole, na drugie skocz. Będąc na dole dostań się do kraty, sama się otworzy, pozwalając ci wrócić na górę i wziąć gwiazdkę. Biegnij dalej korytarzem. | |
(SEKRET 5/7) W nowym pomieszczeniu ogłusz wróżkę i po prawej - we wskazanym miejscu - użyj zaklęcia na ścianie. Ukryty pokój pełen jest fasolek. Na dole - po przezroczystą podłogę (musisz mieć Lumos) - gwiazdka. Zeskocz na dół, strzel w ektoplazmę nad kratą, by ta się otworzyła. | |
(SEKRET 6/7) Najtrudniejsza część poziomu. Strzel w ektoplazmę, a platformy zaczną się łączyć i oddalać. Wskocz lub wejdź na pierwszą, przesuń się na niej jak najdalej, aby dosięgnąć zaklęciem wskazany przycisk. Otworzy on drzwi za tobą - musisz więc wrócić się, wskoczyć z powrotem na podłogę, zabrać z tajnego pokoju srebrną kartę (8) i po platformach przeskoczyć na drugą stronę - uważaj tylko, by nie spaść. | |
W korytarzu pozbieraj fasolki i ogłusz wróżkę, dotrzesz do sali z wagą. Schodami po lewej wejdziesz na samą górę, tam omiń klocek i wejdź do małego pokoju naprzeciwko - ogłusz gnomy i wrzuć je do nory. W skrzyni jest brązowa karta (13). Wróć się do klocka, usuń ektoplazmę, a sam klocek zepchnij na dół. Wróć się na dół, dzięki czemu będziesz mógł po wadze wejdź do gwiazdki. | |
(SEKRET 7/7) W korytarzu użyj Lumos na gargulcu, a nad schodami pokaże się we wskazanym miejscu półka. Wskocz na nią po cegłach wysuniętych z prawej i użyj zaklęcia na ścianie tuż naprzeciwko - zaprowadzi cię ono do gwiazdki. Zeskocz na dół i weź gwiazdę ukończenia. |