Sala Treningowa Spongify | Nauka Spongify w Harry Potter i Komnata Tajemnic poradnik Harry Potter i Komnata Tajemnic
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Sala Treningowa Spongify
Biegnij przed siebie, do większej sali, gdzie ogłusz dwa gnomy i każdego wrzuć do jego nory. Dzięki temu na dole schodów otworzy się pokój z gargulcem, na którego puść Lumos. Z rozświetloną różdżką wróć na górę. | |
(SEKRET 1/16) Użyj na polu zaklęcia Spongify i wskocz na górę. Zbierz gwiazdkę i odwróć się - zauważysz, że różdżka pokazała niewidzialną półkę, na którą z rozbiegu wskocz. Znajdziesz tam skrzynię z brązową kartą (39). Nie zeskakuj jeszcze na dół. | |
(SEKRET 2/16) Popatrz na prawą ścianę, na górę - zauważysz wklęsłą cegłę. Strzel w nią czarem, wskocz na podest z lewej, a z niego do nowo otwartego pomieszczenia. Jest tam srebrna karta (31). Przeskocz z powrotem na widzialną półkę i do nowej sali. | |
(SEKRET 3/16) Ogłusz gnoma i impa, wrzuć każdego do jednej z dziur. Po lewej otworzy się ściana, czeka tam na ciebie skrzynia z fasolkami. Rzuć zaklęcie na pole i wskocz na górę. W nowej sali z przepaścią nie rzucaj zaklęcia na pole, na które wejdziesz. | |
(SEKRET 4/16) Zamiast tego, wskocz na wskazaną półkę po lewej. Doprowadzi cię ona do kolejnego pola, rzuć na nie Spongify i przeskocz przez całą długość pomieszczenia. Po drugiej stronie strzel zaklęciem w ścianę po lewej, a stanie ona otworem. Dzięki temu weźmiesz gwiazdkę. Wskocz na ruchomą platformę i z niej do korytarza prowadzącego dalej - możesz też zebrać fasolki ze skrzyni po drugiej stronie. | |
(SEKRET 5/16) Ogłusz trzy impy i każdego wrzuć do nory. Otworzy się na górze po lewej (patrząc od wejścia) nisza z gargulcem. Rozświetl różdżkę, a dokładnie za kolumną ze znakiem czaru Flipendo, pokaże się iluzoryczna ściana. Jest tam skrzynia z brązową kartą (40). Gdy ją weźmiesz, pozbądź się ektoplazmy za kolumną i przesuń ją jak najbliżej najwyższej kolumny. Używając Spongify dostań się na nią, a potem na platformę z gwiazdką. Gdy ją weźmiesz, idź dalej nowo otwartym wejściem. | |
(SEKRET 6/16) Musisz wepchnąć cztery żuki w cztery nisze po lewej i prawej - uważaj, by cię nie poparzyły swym ogniem. Gdy to zrobisz, na dole odsłoni się skrzynia. Jest w niej srebrna karta (32). Użyj Spongify, by się stąd wydostać, lecz uważaj, by nie skoczyć w przepaść. | |
Po drugiej stronie jest na górze przycisk - strzel w niego i wróć się w pobliże wejścia do tej komnaty. Za pomocą pola wskocz na nowo wysuniętą belkę. Dokładnie za tobą, pokazany na obrazku, jest drugi przycisk, "aktywujący" trzecią belkę, na którą wskocz, a później na platformę z gwiazdką. Gdy ta zjedzie całkowicie na dół, ruszaj dalej. | |
(SEKRET 7/16) Znajdziesz się w sali portretowej. Po lewej masz duży portret, przez który można przejść. Jest za nim skrzynia z fasolkami. | |
(SEKRET 8/16) Dokładnie naprzeciwko tego portretu jest drugi odwrócony do góry nogami, wskazany strzałką. Gdy w niego strzelisz, będziesz mógł wejść do pokoju ze skrzynią zawierającą srebrną kartę (33). Po tej formalności wejdź do wielkiej sali. | |
Za pomocą pola od Spongify wskocz na górę i przepchaj kolumnę, by spadła - wskocz na nią i się odwróć. Strzel w gargulca i ponownie wejdź na górę. Światło z różdżki pokaże ukryte pole od Spongify. | |
(SEKRET 9/16) We wskazanym miejscu otwórz drzwi czarem z dystansu, a później skorzystaj z odkrytego przez różdżkę pola, by tam wskoczyć - jest tam gwiazdka. Po chwili zjedziesz na dół. Teraz przepchaj kolumnę, by móc się za nią wspiąć i przejść dalej. | |
Uważając na dużego żuka po prawej, usuń ektoplazmę i wskocz do dziury w murze. Usuń kolejną po lewej i drugą - też po lewej, natomiast tą naprzeciwko zostaw, bo jest za nią tylko żuk. Rzuć Spongify na pole i przeskocz za metalową ścianę. Wejdź do pomieszczenia ze słupami. Ogłusz wróżki. | |
(SEKRET 10/16) Strzel zaklęciem w sowę Hedwigę, która lata pod sufitem, a otworzy się dalej nisza. Używając pól na słupach, dostań się na platformę z gwiazdką, a z niej do tej niszy. Są tam fasolki. Zbierz je i zeskocz na dół. | |
(SEKRET 11/16) Strzel w gargulca, by rozświetlić różdżkę. Nad przepaścią pokażą się niewidzialne cegły. Skocz na ostatnią i spójrz na środkowy słup - jest na nim znak, w który strzel zaklęciem, a drzwi z polem dla czaru Spongify się otworzą. Przeskocz do drugiego pokoju i zabierz srebrną kartę (34). Wróć się taką samą drogą i biegnij dalej. | |
(SEKRET 12/16) Wejdź do pokoju ze skrzynią, a podłoga się opuści i wyjdą dwa pająki. Ogłusz je. Wciśnij jeden z przycisków i zbliż się do niego maksymalnie, potem odwróć się i wciśnij drugi - w ten sposób podłoga pojedzie do góry bez ciebie. Używając dziury w podłodze i pola od Spongify, dostań się na podłogę zbieraj przedmioty po drodze. | |
(SEKRET 13/16) Zanim stąd wybiegniesz, strzel w gargulca obok. Ogłusz dwie wróżki i popatrz w prawo. Jest tam iluzoryczna ściana, a za nią fasolki. Zbierz je i wybiegnij korytarzem do nowego pomieszczenia. | |
(SEKRET 14/16) Ogłusz wróżki, skocz na słup ze znakiem butów, aby zjechać na dół. Znajdź na ścianie wskazany strzałką przycisk, który zaprowadzi cię do sekretnego miejsca z fasolkami. | |
Otwórz skrzynię z brązową kartą (41), która jest obok poprzedniego sekretu, po czym skorzystaj z pola od Spongify, by wskoczyć do położonego wyżej wejścia. Utnij tam wskazaną linę, dzięki czemu otworzysz kratę i wbiegnij na górę. Zerwij szybko pajęczynę i wskocz na górę za pomocą pola od Spongify, zanim trafi cię ognisty żuk. Zeskocz na dół, po nowo opuszczonym moście do następnej sali. | |
To najniebezpieczniejszy moment tego poziomu. Używając pola od Spongify musisz przeskoczyć na drugą stronę - i jednocześnie tak, by dwa niby-młoty cię nie trafiły. Łatwo tu się zabić, ale na szczęście przed chwilą zapisałeś grę i nie musisz się o to martwić. | |
(SEKRET 15/16) Gdy to przejdziesz, w korytarzu patrz na sufit, a dojrzysz pajęczynę. Zerwij ją i ogłusz pająka. Strzel w przycisk, który odsłoni pole od Spongify - za jego pomocą dostaniesz się wyżej do brązowej karty (42). Idź dalej. | |
(SEKRET 16/16) Przeskocz przez wysoką salę tak, by mieć przed sobą gwiazdę ukończenia. Nie bierz jej jeszcze, tylko strzel w przycisk nad nią. Używając pola od Spongify, na którym zapewne stoisz, wskocz do nowo otwartego przejścia - zaprowadzi cię ono do fasolek. Gdy je zbierzesz, możesz wziąć gwiazdę ukończenia. |