Sandtraps (2) | Solucja Half-Life 2 poradnik Half-Life 2
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Po wyjechaniu z tunelu dotrzesz do budynków (#157) opanowanych przez Twoich sojuszników. Zgodnie z poleceniem żołnierza zaparkuj samochód w garażu. Odtąd będziesz poruszać się pieszo. W przeciągu kilku sekund zrobi się bardzo gorąco. Z samolotów transportowych wysypią się żołnierze, których kolejno zabijaj. Lepiej nie zbliżać się do statków, gdyż ogień z działek pokładowych może poważnie wpłynąć na Twoje zdrowie. Jeśli mimo to zostaniesz ranny, skorzystaj z usług lekarza, podchodząc do niego (rozpoznasz go po opasce z czerwonym krzyżem na ramieniu).
Kiedy żołnierz zasugeruje Ci zdobycie rakiet do wyrzutni, udaj się do latarni morskiej. Pociski znajdują się na samej górze (#158), stamtąd też będziesz mógł ostrzelać kanonierkę. Gdy statek będzie wspomnieniem zejdź na dół i przystań na propozycję sojuszników odnośnie przejścia przez klify. Jeden z żołnierzy zaprowadzi Cię do sekretnych drzwi (#159). Uważając na ostrzał ze strony przeciwników, podążaj w kierunku pieczary (#160), wykonując precyzyjne skoki po wystających kawałkach skał.
Po wyjściu z jaskini natkniesz się na dwóch bojowników (#161), którzy chronią się na kawałku skały. Jeden z nich zresztą szybko zginie. Przesłanie jest proste: staniesz na piasku - zostaniesz zaatakowany, dlatego od tego miejsca należy poruszać się tylko po stałym gruncie. Jeśli po drodze zauważysz jakieś skrzynki, spróbuj je przyciągnąć przy pomocy Gravity Gun. W przypadku kiedy zasięg broni okaże się niewystarczający, lepiej zostawić zapasy w spokoju. Antliony wyprują z Ciebie wystarczającą ilość amunicji oraz zdrowia, żeby ich uzupełnienie przyszło Ci z trudem.
Po drodze dotrzesz do równoważni, na końcu której znajduje się pudło (#162). Aby móc przeskoczyć na pobliską skałę, należy przenieść pudło na drugi koniec konstrukcji a najlepiej położyć coś jeszcze, np. kolejne pudło leżące tuż obok.
Podążając po wytyczonym odgórnie szlaku, możesz odbić z głównej drogi i zwiedzać domostwa. W większości z nich znajdują się amunicja oraz apteczki, ale dotarcie do nich może być okupione groźbą stąpania po piasku. Aby przedostać się do otwartej stodoły (#163) należy ułożyć sobie deskę nad przepaścią. Ten sam kawał drewna można później wykorzystać, aby zbudować ścieżkę do stojącego nieopodal domku.