Ruiny zaginionego miasta | Lokacje Frater poradnik Frater
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Ruiny zaginionego miasta
Questy - Studnia Dusz w ruinach świątyni, Dwie Piramidy - Duchy Dżungli
Od El-mahubara dostaniemy następny quest. Zaraz na początku etapu spotkamy się z dość dużym oporem wroga (1) . Na obszarze zaznaczonym na mapce numerkiem (2) jest tyle bestii, że na razie nie mamy tam po co iść. Trzymajmy się ścieżki (3) aż dojdziemy do schodów świątyni (4) . Na górze najpierw udajmy się w prawo (5) (tajemniczy głos powiem kilka słów o uwięzionych wojownikach), a potem, powracając do tego samego punktu, w lewo (6) . Dojdziemy do ogromnego placu (7) . Obok bariery śmierci (po lewej stronie) jest kilka niewielkich rzeźb (8a) , wykonanych niegdyś na cześć bóstw. Aby wyłączyć zaporę, musimy je roztrzaskać w drobny mak. Za wspomnianą barierą odnajdziemy uwięzionych wojowników, którzy z chęcią dołączą do naszej skromnej "drużyny" (8b) . Aż chciałoby się rzec "nareszcie"! Co ważne, nie są oni chłopcami do bicia, lecz w widoczny sposób nam pomagają. Możemy się ich pozbyć w bardzo krótkim czasie, bądź kontynuować podróż przynajmniej z jednym pomocnikiem (brak paska życia = nieśmiertelność) - wybór należy do Was. Jeżeli uważacie, że sami sobie poradzicie, doprowadźcie ich do pobliskiej Piramidy Słońca (9) .
Cel poboczny - zdobyć świątynię I.
Jednak radziłbym skorzystać z ich usług w dalszej części lokacji (przynajmniej do drugiej świątyni położonej dosłownie dwa kroki od tej strefy), a następnie bezkolizyjnie powrócić do miejsca przeznaczenia. Chyba nikt nie ma wątpliwości, co do tego jak ja postąpiłem?:-) Kolejne pole siłowe otworzymy w identyczny sposób jak poprzednio. Dołączą do nas nowe jednostki sojusznika (10) .
Cel poboczny - zdobyć świątynię II (11) .
Mimo wszystko zalecam cofnąć się do początku ruin starożytnego miasta. W jakim celu? Tylko i wyłącznie po to, żeby wymordować niedobitki przeciwnika, które ewentualnie mogliśmy pominąć. Wraz z ekipą dzikusów nie będziemy mieli z tym najmniejszych problemów, zaś złoto oraz doświadczenie z pewnością się przyda.
Wkrótce przyjdzie nam zmierzyć się z Cristatusem (12) .
Cel poboczny - zgładzić Cristatusa.
Nieco ułatwimy sobie zadanie, niszcząc wszystkie interaktywne przedmioty w jego legowisku (13a, 13b, 13c) - dzięki temu pułapki zamiast nas, będą ranić Cristatusa! Po zwycięskiej dla nas bitwie ogień śmierci ustąpi (14) . Kolejnym krokiem jest przedostanie się na drugą stronę korytarza pełnego pułapek (15) . Wejście do podziemi zaginionego miasta jest już bardzo blisko (16) .
Przeciwnicy:
- Gurges Incantator - mag, odporny na trucizny, stosunkowo wytrzymały;
- Asper Mitter - zabawnie wyglądający stwór, potrafi ciskać kamieniami, w pojedynkę praktycznie bezbronny;
- Jaguar Fames - nieznacznie silniejszy od zwkłego Jaguara;
- Asper Magnus - jak to Magnus: większy, potężniejszy, wytrzymalszy od innych, zwykłych przeciwników, odporny na czary lodowe;
- Cristatus - gigantyczny pterodaktyl, walczy w zwarciu (boss).
Pomocne uwagi:
- na obecnym etapie rozgrywki, gdy nie możesz sobie poradzić, po prostu przebiegnij przez denerwujący fragment planszy;
- skorzystaj z wsparcia wojowników, którzy nie tylko pomogą Ci w dostaniu się do Piramid Słońca, ale także umożliwią błyskawiczną eksterminację dużych skupisk wrogów.