Dżungla | Lokacje Frater poradnik Frater
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Dżungla
Quest - Studnia Dusz w ruinach świątyni
Od Rewnowskiego otrzymamy nowe zadanie. Od samego początku kierujmy się na południe (1) . Spotkamy wielu nowych przeciwników (2) . Jak to w nowych lokacjach, nie są oni zbyt wymagający, aczkolwiek nie lekceważmy ich. Obszar omawianej lokacji jest nieco bardziej rozległy niż pustynia, bagna czy inne miejsca, które już odwiedziliśmy. Przede wszystkim nie musimy się tutaj kurczowo trzymać ścieżki. W okolicy oznaczonej na mapce numerkiem (3) przyjdzie nam się zmagać z wieloma wrogami, zachowajmy więc ostrożność. Bardzo blisko wspomnianego miejsca są dwie magiczne mgiełki (4a, 4b) , które zdradzą nam kilka szczegółów oraz dadzą wskazówki. Dalsze podróżowanie uniemożliwi nam bariera śmierci (5) . Zwróćmy uwagę na rzeźbę (prawdopodobnie wykonaną przez cywilizację Majów), tuż obok niej leży kilka interaktywnych przedmiotów, a pod nimi - przycisk (6a) . Musimy uważać, bo posąg jest zarazem groźną pułapką... Nieopodal jest niezbyt dobrze widoczne wejście do jaskini (7) . W środku zmierzymy się między innymi z Gurgesem Magnusem (7a) oraz Sanarem (7b) . Krótko mówiąc - rozgrywka zrobi się szalenie trudna i irytująca... Złota mamy jak na lekarstwo, o przemianie przedmiotów w zasadzie możemy zapomnieć i nawet na zwykłe bestie musimy marnować tuziny napojów leczniczych. Kiedy ponownie wyjdziemy na teren otwarty (8) , będzie... jeszcze gorzej. Czekają nas nieustające (i z każdej strony) ataki hord wrogów (9) , a potem, jakby tego było mało - potyczka z dwugłowym bossem - Voraxem (10a) .
Cel poboczny - pokonać Voraxa.
Vorax to potężna bestia przeprowadzająca śmiercionośne ataki z bardzo bliskiej odległości. Przede wszystkim nie dajmy się jej zaciągnąć do buchającego z wnętrza ziemi ognia (10b) . To bardzo utrudnia sprawę. Jeżeli będziemy trzymali się z dala od niego, powinniśmy sobie poradzić. Tym niemniej, walka i tak jest bardzo trudna. Kolejna część planszy wymusza na nas to, abyśmy trzymali się ścieżki. Kierując się na północny-zachód (11) , wkroczymy między innymi na teren Asperów (12) . Co ciekawe, wspomniani wrogowie nie stanowią dla nas najmniejszego wyzwania! Przejście do ruin zaginionego miasta (15) jest już stosunkowo blisko. Nim jednak do niego dotrzemy, ponownie stracimy sporo nerwów przy tłuczeniu licznych Jaguarów i Gurgesów (13) . Jeszcze jedną drobną przeszkodą będą ściany ognia (14) .
Przeciwnicy:
- Jaguar - drapieżny zwierz, zazwyczaj ukrywa się w gęstej dżungli;
- Gurges - dziwna, zielona bestia, relatywnie łatwy przeciwnik;
- Gurges Mitter - jak to Mitter, rzuca okrągłymi przedmiotami;
- Gurges Velox - silniejszy odpowiednik Gurgesa;
- Gurges Sanar - wskrzesza pokonanych Gurgesów;
- Gurges Magnus - podobnie jak poprzednicy - potwór nocny, wytrzymały na czary lodowe, bardzo silny, nawet w pojedynkę stanowi ogromne zagrożenie;
- Vorax - niepierwszy i nieostatni boss, potyczka z nim to twardy orzech do zgryzienia, odporny na kilka czarów, preferuje walkę w zwarciu, jest szybki;
- Asper - szkielet uzbrojony w charakterystycznie wygięty miecz, łatwy przeciwnik.
Pomocne uwagi:
- nie wbiegajmy w duże zgrupowania wrogów, nie mamy najmniejszych szans (ewentualnie przywołajmy demona i od razu zwiewajmy).