Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Elite: Dangerous - Interfejs na statku
Elite: Dangerous - Interfejs na statku
W panelu komunikacyjnym znajdziesz wszelkie wiadomości, tak od graczy jak i od NPC. Służy on również do nawiązywania kontaktu z innymi graczami tekstowo lub głosowo. W tym panelu widoczni są również przyjaciele którzy są obecnie zalogowani. Aby rozwinąć panel naciśnij [2].
W panelu komunikacyjnym widoczne są wszystkie komunikaty systemowe, takie jak informacje o pojawiających się kontaktach (inne statki, ciała niebieskie), otrzymanych nagrodach, nałożonych karach oraz komunikaty związane z funkcjonowaniem statku.
Panel broni podstawowej pokazuje broń przypisaną do głównego spustu (1) w obecnie wybranej grupie uzbrojenia. Panel pojawia się po wypuszczeniu węzłów uzbrojenia [U].
Panel broni dodatkowej pokazuje broń przypisaną do drugiego spustu (2) w obecnie wybranej grupie uzbrojenia. Panel pojawia się po wypuszczeniu węzłów uzbrojenia [U].
Dolna część panelu uzbrojenia pokazuje nazwę zamontowanej broni oraz typ wykorzystywanego przez nią węzła. Poniżej wyświetlonego modelu broni widoczny jest licznik amunicji (dla broni kinetycznych oraz rakiet) lub wskaźnik temperatury (dla broni energetycznych).
Panel wyposażenia dodatkowego wraz z licznikiem pokazuje zamontowany ekwipunek, zazwyczaj wymagający swojej amunicji. Więcej na ten temat w rozdziale Walka i uzbrojenie.
Kompozytowy celownik składający się z celowników poszczególnych grup uzbrojenia. Każdy typ broni ma swój osobny celownik składający się na rozwiązanie celownicze w grze. Więcej na ten temat w rozdziale Walka i uzbrojenie.
Panel celu pokazuje szczegółowe informacje na temat zaznaczonego statku lub obiektu: nazwę, typ, poziom zagrożenia oraz status kryminalny. Poniżej znajduje się informacja o układzie w którym się znajdujemy oraz nazwa frakcji, która go kontroluje.
Status celu pokazuje jego orientację w odniesieniu do statku gracza, stan osłon oraz integralność kadłuba.
Kompas w Elite pojawia się tylko, kiedy zostanie wybrana lokacja docelowa (np. układ gwiezdny lub stacja). Oczywiście nie wskazuje on północy, ale kierunek w jakim znajduje się cel lotu. Pełny, niebieski punkt na kompasie oznacza cel znajdujący się przed graczem, a pusty za graczem. Ten prosty przyrząd jest niezwykle pomocny podczas podróży z prędkością nadświetlną oraz wybraniem kierunku przed skokiem w hiperprzestrzeń.
Skaner to radar o zasięgu dyktowanym przez wyposażenie statku. Pokazuje on cele znajdujące się w zasięgu czujników oraz identyfikuje przyjaciół i wrogów. Więcej na temat skanera znajdziesz w kolejnym pod-rozdziale.
Status statku gracza pokazuje kierunek z którego jest on atakowany, stan osłon oraz integralność kadłuba.
Wskaźniki znajdujące się w tym panelu informują gracza o posiadanym zapasie paliwa jak również o statusie blokady masy, wypuszczonego podwozia i zbieraka ładunku. Więcej na temat tego panelu znajdziesz w opisie poniżej legendy.
Wskaźnik ten pojawia się tylko w momencie potencjalnego zagrożenia wynikającego z niebezpiecznie małej odległości statku gracza w stosunku do innych obiektów.
Ten wskaźnik informuje gracza o tym, czy wspomaganie lotu jest wyłączone i tylko wtedy się pojawia.
Wskaźnik zagrożenia sygnalizuje obecność statku/statków zidentyfikowanych przez komputer jako potencjalnie wrogie jednostki - czasami nawet gdy wrogie jednostki znajdują się poza zasięgiem skanera.
Powiększ mapę

Główne elementy interfejsu | Interfejs na statku w Elite Dangerous Elite: Dangerous poradnik

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Panel Komunikacyjny – W panelu komunikacyjnym znajdziesz wszelkie wiadomości, tak od graczy jak i od NPC. Służy on również do nawiązywania kontaktu z innymi graczami tekstowo lub głosowo. W tym panelu widoczni są również przyjaciele którzy są obecnie zalogowani. Aby rozwinąć panel naciśnij [2].

Panel Informacyjny – W panelu komunikacyjnym widoczne są wszystkie komunikaty systemowe, takie jak informacje o pojawiających się kontaktach (inne statki, ciała niebieskie), otrzymanych nagrodach, nałożonych karach oraz komunikaty związane z funkcjonowaniem statku.

Podstawowa grupa broni – Panel broni podstawowej pokazuje broń przypisaną do głównego spustu (1) w obecnie wybranej grupie uzbrojenia. Panel pojawia się po wypuszczeniu węzłów uzbrojenia [U].

Dodatkowa grupa broni – Panel broni dodatkowej pokazuje broń przypisaną do drugiego spustu (2) w obecnie wybranej grupie uzbrojenia. Panel pojawia się po wypuszczeniu węzłów uzbrojenia [U].

Broń podstawowa i dodatkowa – Dolna część panelu uzbrojenia pokazuje nazwę zamontowanej broni oraz typ wykorzystywanego przez nią węzła. Poniżej wyświetlonego modelu broni widoczny jest licznik amunicji (dla broni kinetycznych oraz rakiet) lub wskaźnik temperatury (dla broni energetycznych).

Wyposażenie Dodatkowe – Panel wyposażenia dodatkowego wraz z licznikiem pokazuje zamontowany ekwipunek, zazwyczaj wymagający swojej amunicji. Więcej na ten temat w rozdziale Walka i uzbrojenie.

Celownik – Kompozytowy celownik składający się z celowników poszczególnych grup uzbrojenia. Każdy typ broni ma swój osobny celownik składający się na rozwiązanie celownicze w grze. Więcej na ten temat w rozdziale Walka i uzbrojenie.

Informacje o Celu – Panel celu pokazuje szczegółowe informacje na temat zaznaczonego statku lub obiektu: nazwę, typ, poziom zagrożenia oraz status kryminalny. Poniżej znajduje się informacja o układzie w którym się znajdujemy oraz nazwa frakcji, która go kontroluje.

Status Celu – Status celu pokazuje jego orientację w odniesieniu do statku gracza, stan osłon oraz integralność kadłuba.

Kompas – Kompas w Elite pojawia się tylko, kiedy zostanie wybrana lokacja docelowa (np. układ gwiezdny lub stacja). Oczywiście nie wskazuje on północy, ale kierunek w jakim znajduje się cel lotu. Pełny, niebieski punkt na kompasie oznacza cel znajdujący się przed graczem, a pusty za graczem. Ten prosty przyrząd jest niezwykle pomocny podczas podróży z prędkością nadświetlną oraz wybraniem kierunku przed skokiem w hiperprzestrzeń.

Skaner – Skaner to radar o zasięgu dyktowanym przez wyposażenie statku. Pokazuje on cele znajdujące się w zasięgu czujników oraz identyfikuje przyjaciół i wrogów. Więcej na temat skanera znajdziesz w kolejnym pod-rozdziale.

Status statku – Status statku gracza pokazuje kierunek z którego jest on atakowany, stan osłon oraz integralność kadłuba.

Zarządzanie Energią – System zarządzania energią pozwala na przekierowanie mocy między Systemami, Silnikami oraz Uzbrojeniem. Domyślnie każda kategoria przypisane ma po dwa oczka mocy - niezależnie od klasy zainstalowanego generatora. Podczas przekierowania mocy na konkretną kategorię, oczka zostają automatycznie przeniesione z sąsiednich kategorii. Puste oczka traktowane są jako "połówki" (lub mniej, ta informacja nie została jeszcze potwierdzona), dlatego nie przypisanie żadnego oczka do danej kategorii pod-systemów nie oznacza, że zostają one całkowicie wyłączone, ale ich priorytet ulega znacznemu zmniejszeniu. Im więcej oczek przypisanych do kategorii, tym szybciej ładują się kondensatory tego pod-systemu jak również jego wydajność (prędkość, czas regeneracji osłon, zapas energii dla uzbrojenia).

Pozostałe wskaźniki – Wskaźniki znajdujące się w tym panelu informują gracza o posiadanym zapasie paliwa jak również o statusie blokady masy, wypuszczonego podwozia i zbieraka ładunku. Więcej na temat tego panelu znajdziesz w opisie poniżej legendy.

Alarm Zbliżeniowy – Wskaźnik ten pojawia się tylko w momencie potencjalnego zagrożenia wynikającego z niebezpiecznie małej odległości statku gracza w stosunku do innych obiektów.

Wskaźnika wspomagania lotu – Ten wskaźnik informuje gracza o tym, czy wspomaganie lotu jest wyłączone i tylko wtedy się pojawia.

Wskaźnik Zagrożenia – Wskaźnik zagrożenia sygnalizuje obecność statku/statków zidentyfikowanych przez komputer jako potencjalnie wrogie jednostki - czasami nawet gdy wrogie jednostki znajdują się poza zasięgiem skanera.

Główne elementy interfejsu

W Elite: Dangerous wszystkie elementy interfejsu użytkownika renderowany są w przestrzeni 3D jako hologramy - Główne elementy interfejsu | Interfejs na statku w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

W Elite: Dangerous wszystkie elementy interfejsu użytkownika renderowany są w przestrzeni 3D jako hologramy. Jest to spore odstępstwo od dawnych, dwuwymiarowych interfejsów "przyklejonych" do płaszczyzny monitora. Dzięki takiemu rozwiązaniu, interfejs stał się czytelniejszy i nie zaśmieca tak bardzo ekranu podczas rozglądania się w kokpicie. Efekt 3D jest najlepiej widoczny przy użyciu takich akcesoriów jak Occulus Rift czy TrackIR (lub darmowych alternatyw). Posiadanie jednego z wyżej wymienionych akcesoriów daje graczom niespotykaną dotąd kontrolę nad niektórymi elementami interfejsu - wystarczy spojrzeć w ich stronę, aby panel rozwinął się, dając nam szybki dostęp do potrzebnych informacji bez konieczności dotykania klawiatury. Większość funkcji głównych elementów interfejsu została opisana w legendzie powyżej, jednak niektóre wymagają dodatkowego objaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.

Pozostałe wskaźniki

Ten opis odnosi się do elementu nr. 14 w legendzie głównego interfejsu. - Główne elementy interfejsu | Interfejs na statku w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry
Ten opis odnosi się do elementu nr. 14 w legendzie głównego interfejsu.

1. Sygnatura termiczna

Ten wykres falowy reprezentuje widoczność naszego statku na radarach innych statków i stacji kosmicznych. Im "cieńszy" wykres, tym trudniej będzie nas "zobaczyć" za pomocą skanerów. Sygnaturę termiczną można tymczasowo całkowicie zamaskować przechodząc w tryb "cichego lotu". O sposobach obniżenia/zamaskowania sygnatury dowiesz się więcej z rozdziału Walka i Uzbrojenie.

2. Zużycie paliwa przy obecnej prędkości

Ten cyfrowy wskaźnik pokazuje nam ile paliwa zużywamy lecąc z obecną prędkością. Wartość przedstawiona jest w tonach na godzinę.

3. Wskaźnik poziomu paliwa i rezerwy

Tutaj mamy do czynienia z dwoma osobnymi wskaźnikami. Cienka, ciągła linia to stan naszej rezerwy, a grubsza, przerywana linia to nasz cały zapas. Poruszając się wewnątrz układu gwiezdnego podczas swobodnego lotu i Super Cruise używamy rezerwy, która w razie zużycia uzupełnia się automatycznie z zapasów, zużywając jedno "oczko" z grubej linii przerywanej. Innymi słowy, jedna pełna linia ciągła = jedno oczko na linii przerywanej. W trakcie skoku w hiperprzestrzeń używane jest paliwo bezpośrednio z zapasu, a nie z rezerwy.

4. Blokada masy

Ten wskaźnik podświetla się, kiedy znajdziemy się w pobliżu obiektu i masie większej niż nasz statek. Może to być planeta, stacja kosmiczna, a nawet inny statek. Grawitacja takiego obiektu uniemożliwia nam uruchomienie napędu nadświetlnego oraz skoku w hiperprzestrzeń. Gdyby nie ta blokada, podczas próby tak gwałtownego zwiększenia prędkości grawitacja większego obiektu rozerwałaby nasz statek jak listek mokrego papieru toaletowego.

5. Podwozie

Ten wskaźnik sygnalizuje nam kolorem niebieskim czy podwozie zostało wypuszczone. Wskaźnik gaśnie po wciągnięciu podwozia.

6. Zbierak ładunku

Analogicznie do podwozia, ten wskaźnik podświetla się na niebiesko, kiedy zbierak zostanie wypuszczony.

7. Schładzanie FSD

Po wyjściu z trybu Super Cruise, ten wskaźnik pokazuje nam, ile czasu musimy odczekać, zanim będziemy mogli ponownie użyć napędu FSD.