Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Elite: Dangerous - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous Elite: Dangerous poradnik

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Dokowanie manualne

Jedno z najczęściej zadawanych pytań brzmi jak odnaleźć wejście do stacji typu Coriolis (to ta przypominająca kostkę do gry w AD&D) - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Jedno z najczęściej zadawanych pytań brzmi "jak odnaleźć wejście do stacji typu Coriolis" (to ta przypominająca kostkę do gry w AD&D). W przypadku innych stacji na pierwszy rzut oka widać gdzie jest przód a gdzie tył. Stacja Coriolis ze względu na swój specyficzny kształt może nieco utrudnić rozpoznanie. Odpowiedź jest zaskakująco prosta: każda stacja obraca się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Wystarczy przez chwilę przyjrzeć się stacji, aby znaleźć jej oś obrotu i tym samym zlokalizować fasetę, która obraca się wokół niej. Ponadto, każda stacja orbituje wokół jakiegoś ciała niebieskiego i tunel wlotowy na stację zawsze skierowany jest w stronę powierzchni tegoż ciała. Dla dodatkowego ułatwienia, ilustracja powyżej przedstawia rozłożony model stacji Coriolis.

Jeżeli mimo wszystko wciąż będziesz miał problem z odnalezieniem wejścia, po prostu zaznacz stację, a na holograficznej reprezentacji jej bryły zobaczysz strzałki, które wskazują ścianę, na której znajduje się tunel wlotowy - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Jeżeli mimo wszystko wciąż będziesz miał problem z odnalezieniem wejścia, po prostu zaznacz stację, a na holograficznej reprezentacji jej bryły zobaczysz strzałki, które wskazują ścianę, na której znajduje się tunel wlotowy.

Aby móc wylądować na stacji, po pierwsze musimy poprosić operatora tejże stacji o udzielenie pozwolenia na lądowanie - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Aby móc wylądować na stacji, po pierwsze musimy poprosić operatora tejże stacji o udzielenie pozwolenia na lądowanie. Aby to zrobić, należy najpierw otworzyć lewy panel interfejsu, w zakładce kontakty zaznaczyć stację i wybrać opcję "request docking". Najlepiej wykonywać tę czynność w odległości nie większej niż 8km od stacji i pod żadnym pozorem nie próbować wlatywać do niej bez pozwolenia. Próba nielegalnego wtargnięcia na stację może się dla nas tragicznie skończyć. Od momentu otrzymania pozwolenia na lądowanie będziesz miał 10 minut aby posadzić maszynę na lądowisku. Taki limit czasu został zastosowany z dwóch powodów - po pierwsze po to, aby piloci, którzy wcale nie mają zamiaru lądować nie "okupowali" w nieskończoność lądowisk potrzebnych innym statkom. Po drugie, limit czasowy jest tak długi, aby pozwolić pilotom przeczekać ewentualną kolejkę do wlotu na stację.

Po otrzymaniu pozwolenia, tuż nad radarem pojawi się komunikat informujący nas, na jakim lądowisku mamy posadzić statek - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Po otrzymaniu pozwolenia, tuż nad radarem pojawi się komunikat informujący nas, na jakim lądowisku mamy posadzić statek. Z wciągniętymi węzłami uzbrojenia oraz (opcjonalnie) włączonymi światłami, ostrożnie zbliżamy się zbliżamy się do wejścia.

Powyższa ilustracja pokazuje, jak powinniśmy przeprowadzić statek przez tunel wlotowy - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Powyższa ilustracja pokazuje, jak powinniśmy przeprowadzić statek przez tunel wlotowy. Najważniejsza zasadą jest delikatne obracanie naszego statku tak, aby jego obrót pokrywał się z obrotem stacji. Jest to zwłaszcza istotne w przypadku większych statków. Mniejsze statki, takie jak Sidewinder czy Eagle można śmiało przeprowadzić przez tunel nawet w poprzek, jednak pozostałe modele mogłyby się w takiej sytuacji nie tylko zaklinować, ale również ulec zniszczeniu lub przynajmniej poważnym uszkodzeniom.

Kolejnym krokiem jest odnalezienie właściwego lądowiska - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Kolejnym krokiem jest odnalezienie właściwego lądowiska. Każde lądowisko ma przypisany własny numer, który jest wyświetlony nad jego płytą w postaci dużego hologramu. Powyższy diagram pokazuje rozciętą i rozwiniętą "tubę" stacji oraz umiejscowienie poszczególnych lądowisk. Nie będę próbował doszukiwać się żadnego sensu w rozmieszczeniu poszczególnych numerów - chyba nikomu się to jeszcze nie udało. Być może jest to celowe zagranie, mające na celu zmuszenie graczy do uważnego rozejrzenia się wewnątrz stacji oraz zmniejszenia prędkości. Z punktu widzenia bezpieczeństwa graczy ma to jakiś sens. Na szczęście, tylko aktywne lądowiska wyświetlają pomarańczowy hologram pomocny w ich zlokalizowaniu. Liczba podświetlonych stanowisk zależy od ilości statków, które otrzymały w danej chwili pozwolenie na lądowanie. Zlokalizuj swoje lądowisko i zbliż się do niego powoli.

UWAGA: Nie próbuj lądować, ani nawet przelatywać zbyt blisko innych lądowisk, ponieważ za szwendanie się poza przypisaną płytą grozi kara grzywny.

Do lądowania należy podchodzić w bardzo określony sposób - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Do lądowania należy podchodzić w bardzo określony sposób. Każda płyta posiada z tyłu (czyli od strony wlotu na stację) osłonę uderzeniową, która ma za zadanie zatrzymać wyziew głównego silnika lądujących statków, lub sam statek, jeśli pilot jest po kilku głębszych. W ten sposób najłatwiej zorientować się czy podchodzimy do lądowania z odpowiedniej strony. Kiedy już znajdziesz się w pobliży płyty lądowiska, wysuń podwozie.

Kiedy znajdziesz się już dokładnie nad płytą lądowiska, w miejscu radaru pojawi się nieco inny hologram, przedstawiony na powyższej ilustracji - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Kiedy znajdziesz się już dokładnie nad płytą lądowiska, w miejscu radaru pojawi się nieco inny hologram, przedstawiony na powyższej ilustracji. Ma on za zadanie ułatwienie Ci posadzenie statku w odpowiednim miejscu. Dane widoczne na wyświetlaczu to oczywiście środek płyty przedstawiony jako duża tarcza, miniatura Twojego statku wraz z pionową linią, prowadzącą prosto w dół oraz wskaźniki prędkości i liczniki odległości.

Lewy wskaźnik prędkości pokazuje tylko prędkość poruszania się po osiach X i Y (czyli w pionie i w poziomie). Prawy wskaźnik prędkości odzwierciedla prędkość statku w przód lub w tył. Staraj się nie przekraczać połowy maksymalnej prędkości, a wszystko powinno pójść gładko. Poniżej holograficznej płyty lądowiska znajdują się również liczniki odległości Twojego statku od środka płyty lądowiska (przedstawione w metrach). Pierwsza liczba do odległość od środka w osi X, druga w osi Z, a trzecia w osi Y. Widoczny powyżej przykład mówi nam, że statek znajduje się o 24m za daleko w prawo, idealnie na środku osi X oraz 80m za wysoko. Poprawne położenie w danej osi podświetlane jest kolorem niebieskim. Ponadto, podczas schodzenia do lądowania, w głośnikach będziesz słyszał powtarzające się pikanie. Jest to swego rodzaju dźwiękowy alarm zbliżeniowy - im bliżej płyty się znajdujesz, tym częstotliwość pikania będzie większa.

Docelowo, nasz statek powinien znaleźć się w samym środku tarczy (o czym zostaniesz poinformowany tak wizualnie jak i dźwiękowo), na wysokości nie większej niż 80m od płyty lądowiska i utrzymać taką pozycję - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Docelowo, nasz statek powinien znaleźć się w samym środku tarczy (o czym zostaniesz poinformowany tak wizualnie jak i dźwiękowo), na wysokości nie większej niż 80m od płyty lądowiska i utrzymać taką pozycję.

Kiedy nasze koordynaty są już przynajmniej zbliżone do idealnego środka płyty, powoli i ostrożnie obniżamy lot strejfując w dół - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Kiedy nasze koordynaty są już przynajmniej zbliżone do idealnego środka płyty, powoli i ostrożnie obniżamy lot "strejfując" w dół. Kiedy podwozie dotknie podłoża w odpowiednim punkcie, komputer przejmie kontrolę nad statkiem i "zablokuje" go w bezpiecznym położeniu. Od tej chwili manewrowanie statkiem nie będzie już możliwe, jakby podwozie zostało przyklejone do płyty lądowiska. Po wylądowaniu, w miejscu wyświetlonych "prowadnic" pojawi się główne menu stacji.

Kiedy załatwisz już swoje interesy na stacji, wybierz z menu stacji opcję launch i poczekaj aż Twój statek zostanie odwrócony w kierunku wyjścia i osłona uderzeniowa zostanie opuszczona - Dokowanie manualne | Dokowanie i start w Elite Dangerous - Elite: Dangerous - poradnik do gry

Kiedy załatwisz już swoje interesy na stacji, wybierz z menu stacji opcję "launch" i poczekaj aż Twój statek zostanie odwrócony w kierunku wyjścia i osłona uderzeniowa zostanie opuszczona. Wtedy Twój statek zostanie "uwolniony" i będziesz mógł opuścić stację, na co masz 5 minut, zanim ochrona stacji nie stwierdzi że zakłócasz ruch i nie postanowi Cię zestrzelić.