Charakterystyka atrybutów i ras | Podstawy Dungeon Lords poradnik Dungeon Lords
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Atrybuty
Strength -Wysoki jej poziom pozwala Ci używać ciężkiej broni oraz noszenie takowych zbroi. Podnosi także obrażenia, które zadajesz w walce bronią. Rozwijaj ten atrybut przede wszystkim, gdy potrzebujesz użyć przedmiotów wymagających wysokiej wartości siły.
Intellect -Pozwala na łatwiejszą naukę magii, a także umiejętności (obniża koszt rozwoju), dlatego też jest bardzo ważną umiejętnością dla każdej z postaci, a szczególnie dla magów.
Dexterity -Wpływa na efektywność atakowania przeciwnika za pomocą broni. Jest podstawowym atrybutem dla Wojowników.
Agility -Przekłada się na szybkość oraz refleks podczas walki. Przydatny, choć nie najważniejszy atrybut dla wszystkich postaci.
Vitality -Określa poziom żywotności Twojej postaci. Istotna dla Wojowników. W przypadku innych klas proponuję rozwój tego atrybutu dopiero w dalszych etapach gry.
Honor -Jest miernikiem Twojego heroizmu i odwagi w walce. Oddziałuje również na wysokość cen u kupców. Ponieważ pieniędzy w grze nie brakuje, jest on praktycznie nieprzydatny.
Rasy
Wybór rasy determinuje rozwój postaci w całej grze. Od tego, jaką wartość atrybutów posiada bazowo dana rasa zależy, ile punktów doświadczenia będziemy musieli poświęcić na jej dalszy rozwój. Dlatego też różnica pomiędzy atrybutami wbrew pozorom jest bardzo istotna. Dla przykładu awans człowiekiem mężczyzną na 14 poziom dexterity kosztuje 1231 punktów, natomiast awans Urgothem na 10 poziom wynosi 2639 punktów.
Dwarf - rasę tą charakteryzuje niski wzrost oraz krępa budowa ciała. Posiadają natomiast wysoką siłę oraz witalność, dzięki czemu mogą nosić najcięższy ekwipunek i wytrzymać dosyć duży atak. Przyzwoita zręczność pozwala im również na efektywne zadawanie ciosów, czyniąc z nich tym samym świetny materiał na Wojowników. | Strength 18 Intellect 10 Dexterity 12 Agility 10 Vitality 16 Honor 10 Life 52 Strike 12 Damage +0 Speed +0 Parry 0 Influence 10
| |
Elf female - to postacie starożytne, bardzo mądre i długo żyjące. Oprócz ich inteligencji, zauważalna jest również zwinność i gibkość. Niestety są rasą dosyć kruchą i wątłą. Pomimo niskiej witalności polecam tą postać do gry magiem. | Strength 10 Intellect 17 Dexterity 15 Agility 15 Vitality 8 Honor 10 Life 36 Strike 15 Damage +0 Speed +7 Parry 2 Influence 11
| |
Elf male - to postacie starożytne, bardzo mądre i długo żyjące. Oprócz ich inteligencji, zauważalna jest również zwinność i gibkość. Niestety są rasą dosyć kruchą i wątłą. Świetnie nadają się do gry magiem bądź złodziejem. | Strength 12 Intellect 15 Dexterity 15 Agility 14 Vitality 10 Honor 10 Life 40 Strike 15 Damage +0 Speed +5 Parry 2 Influence 10
| |
Human female - są jedną z dominujących ras w grze, w porównaniu do innych mają stosunkowo równo rozłożone punkty zdolności. Dzięki temu sprawdzają się oni w każdej klasie. Kobiety są lepsze od mężczyzn w klasach magicznych oraz złodziejskich. | Strength 13 Intellect 14 Dexterity 13 Agility 13 Vitality 12 Honor 10 Life 44 Strike 13 Damage +0 Speed +2 Parry 1 Influence 11
| |
Human male - są jedną z dominujących ras w grze, w porównaniu do innych mają stosunkowo równo rozłożone punkty zdolności. Dzięki temu sprawdzają się oni w każdej klasie. Mężczyźni bardziej nadają się do gry wojownikami od kobiet. | Strength 15 Intellect 12 Dexterity 13 Agility 12 Vitality 14 Honor 10 Life 48 Strike 13 Damage +0 Speed +0 Parry 1 Influence 10
| |
Thrall - to rasa demigothów niskiej postawy. Są zdumiewająco szybcy i sprytni, ale dosyć niscy, dlatego w walce uciekają się do oszustw i podstępów. Powoduje to, że dzięki tym zdolnościom będą dobrymi magami bądź złodziejami. | Strength 10 Intellect 14 Dexterity 16 Agility 16 Vitality 10 Honor 10 Life 40 Strike 16 Damage +0 Speed +10 Parry 3 Influence 10
| |
Urgoth - Te ogromne, muskularne postacie wywołują ogólny strach, ale także poszanowanie w całym świecie. Silni jak woły i niezbyt bystrzy Urghoci są zdolni używać najcięższego ekwipunku. Wielka witalność sprawia, że są oni najbardziej wytrzymałą rasą w grze. Jednakże niski poziom zręczności, intelektu i szybkości powoduje, iż nadają się ewentualnie tylko na wojowników. | Strength 20 Intellect 8 Dexterity 9 Agility 9 Vitality 20 Honor 10 Life 60 Strike 9 Damage +0 Speed +0 Parry 0 Influence 10
| |
Wylvan - to chytrzy i przebiegli ludzie-zwierzęta. Należą do rasy demigothów charakteryzujących się bardzo dużą szybkością, ale także ponurym usposobieniem. Są posiadaczami niezwykle przebiegłych umysłów, a także niepohamowanej prędkości. W przeciwieństwie do większości demigothów są jednak bardziej kruchej budowy. Dobry materiał do gry złodziejem. | Strength 11 Intellect 13 Dexterity 14 Agility 16 Vitality 11 Honor 10 Life 42 Strike 14 Damage +0 Speed +10 Parry 2 Influence 10
| |
Zaur- tych gadów demigothów charakteryzuje szybkość i siła. Ich szeroki jaszczurzy "uśmiech" szkodzi wzrokowi większości cywilizowanych ras. Zaury nie są szczególnie bystre i zwinne, ale posiadają dużą siłę i witalność. Nie będą najgorszymi wojownikami. | Strength 17 Intellect 9 Dexterity 10 Agility 14 Vitality 16 Honor 10 Life 52 Strike 10 Damage +0 Speed +5 Parry 1 Influence 10
|