Zadania główne (2) | Zadania główne w Dragon Age Początek Przebudzenie poradnik Dragon Age: Początek - Przebudzenie
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Słuszna droga
Zleceniodawca: Pani Woolsey [Twierdza Czuwania - Sala tronowa]
Etap 1: Porozmawiaj z Mervisem
Udaj się do [Amarant] i idź na ulicę targową. Spotkasz tam Mervisa (M10, 12). Opowie Ci o problemach z pomiotami na szlaku prowadzącym przez [Nieprzebyty Las] i obieca nagrodę, jeżeli tylko uda Ci się rozwiązać tą sprawę.
Etap 2: Pierwsze spotkanie z Velanną
Idź do [Nieprzebyty Las] , a zobaczysz scenę, w której bandyci rabują zniszczoną karawanę. Walcz z bandytami , szabrownikami i sylwanami , aż dojdziesz do małego mostku.
Przejdź przez niego, a uruchomi się kolejna scena. Tym razem spotkasz elfkę (M5, 5), która atakuje karawany mszcząc się na ludziach za to, że rzekomo porwali jej siostrę. Elfka po chwili zniknie, a Ty ruszaj dalej zbadać tą sprawę. Możesz teraz przyjrzeć się obozowi Dalijczyków oraz pozostawionym w nim śladom (M5, 6) świadczących o tym, że coś tutaj nie gra.
Pierwszą wskazówką, że coś tutaj nie gra jest ostentacyjnie wbity w ziemię przed obozem elfów Fereldeński miecz. | Druga wskazówka to porzucony bezsensownie sprzęt w samym obozie. |
Etap 3: Znajdź ocalałego żołnierza i spotkaj się drugi raz z Velanną
Musisz teraz dotrzeć do ocalałego żołnierza (M5, 14), który obozuje w zachodniej części lokacji. Opowie Ci on co tak naprawdę stało się w lesie i poprosi, abyś skrócił jego męki. Możesz to zrobić lub powiedzieć, że na pewno da się mu jakoś pomóc. Twój wybór nie ma jednak praktycznie żadnego znaczenia, ponieważ w obu przypadkach żołnierz po prostu zniknie. Po rozmowie z nim pojawią się pomioty . Zabij je i przeszukaj zwłoki ich emisariusza . Znajdziesz przy nich elfią ozdobę , która przyda Ci się później. Skieruj się teraz w stronę obozu Dalijczyków . Po drodze spotkasz elfkę - Velannę (M5, 15). Niezależnie od tego co powiesz, ześle na Ciebie sylwany i mnóstwo rozwścieczonych wilków . Jak już z nimi skończysz idź do obozu Dalijczyków .
Etap 4: Decydujące spotkanie z Velanną i wejście do kopalni srebrytu
W obozie dojdzie do decydującej konfrontacji z Velanną (M5, 16). Musisz teraz podjąć bardzo ważną decyzję. Czy chcesz mieć Velannę w drużynie, czy nie zależy Ci na niej i chcesz ją po prostu zabić za to co zrobiła. Jeżeli zdecydujesz, że przyda Ci się jako towarzysz musisz ją przekonać, że to nie ludzie, a pomioty są odpowiedzialne za wyrządzone jej i elfom zło. Podczas tej rozmowy przyda Ci się elfia ozdoba , znaleziona wcześniej przy ciele emisariusza . Jeżeli przyłączyłeś Velannę do drużyny, będziesz musiał na czas tego zadania odłączyć z niej inną postać.
Zaraz po konfrontacji z elfką (niezależnie od jej wyniku) otworzą się drzwi do [Kopalnia srebrytu] (M5, 2). Drogę do nich zablokują pomioty prowadzone przez ogra . Po ich zabiciu upewnij się, że jesteś dobrze wyposażony w okłady lecznicze, mikstury lyrium itp. ponieważ po wejściu do kopalni nie będziesz mógł się stamtąd już wycofać, a na jej końcu czeka Cię ciężka walka. Jeżeli nie masz odpowiedniego zaopatrzenia, idź najpierw do [Amarant] na zakupy. Kiedy będziesz gotowy, zejdź do [Kopalnia srebrytu] (M5, 2). Po zejściu ze schodów i postawieniu kilku kroków uruchomi się scenka, w której poznasz Architekta. Uśpi Cię za pomocą czarów, a Ty obudzisz się razem z resztą towarzyszy w więzieniu.
Etap 5: Znajdź swój ekwipunek
Zaraz po ocknięciu się, do waszej celi podbiegnie siostra Velanny i uwolni was. Przekonaj ją za pomocą Perswazji, żeby powiedziała Ci coś więcej o obecnej sytuacji. Elfka wręczy Ci wtedy klucz do skrzyni Architekta . Wyjdź na zewnątrz i pokonaj nadbiegające pomioty . Możesz ograbić ich ciała i skorzystać z ich sprzętu , dopóki nie odnajdziesz swojego ekwipunku . Przejdź teraz przez południowe drzwi i wykorzystaj balistę (M6, 3) do zabicia znajdujących się na dole pomiotów . Przeżyje tylko jeden z nich, ale szybko powinieneś sobie z nim poradzić. Idź cały czas do przodu.
Będziesz musiał pokonać jeszcze jedną grupę pomiotów , a w kolejnym pomieszczeniu spotkasz obiekt doświadczalny (M6, 4), który ma na sobie ekwipunek jednego z Twoich towarzyszy . Zabij go oraz pomagające mu smoczęta i zabierz swoją należność.
W kolejnych pomieszczeniach znajdziesz jeszcze trójkę obiektów doświadczalnych (M6, 4) otoczonych przez pomioty . Zabij ich, aby odzyskać sprzęt. Nie jest to jeszcze całość ekwipunku. Resztę znajdziesz w południowej części lokacji. Spotkasz tam handlarza Armaasa (M6, 10), a zaraz obok niego zobaczysz kufer (M6, 11) z resztą swojego dobytku.
Etap 6: Wydostań się z kopalni
W jednej z końcowych sal spotkasz Architekta , który wyśle na Ciebie dwoje smoczych sług (M6, 12). Jest to trudna walka. Spróbuj najpierw skupić wszystkie swoje siły na jednym smoku. Kiedy już zginie zajmij się drugim. Staraj się również wykorzystać moment, w którym smoki odlatują na chwilę. Zregeneruj wtedy żywotność i manę swojej drużyny. Pamiętaj także o tym, że smoki są odporne na ogień. Są za to wrażliwe na resztę żywiołów. Kiedy bestie padną martwe, przeszukaj ich ciała i wyjdź z tej lokacji (o ile zrobiłeś tutaj wszystko - do kopalni nie da się później wrócić) (M6, 2).