Karty | Faza Ryzyka | Divinity Dragon Commander poradnik Divinity: Dragon Commander
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
Karty
Karty pełnią funkcję specjalnych tymczasowych bonusów jedną, lub kilka tur, a nawet tylko jedną bitwę w zależności od swojego rodzaju. Karty przyznawane są za decyzje podjęte na Kruku i z budynków postawionych na mapie strategicznej. Można je także zakupić za złoto z targowisk. Jest ich całe mnóstwo, dotyczą praktycznie każdej jednostki, umiejętności i ulepszenia, więc opisanie wszystkich w poradniku jest rzeczą praktycznie niewykonalną. Odpowiednie ich wykorzystanie jest jednocześnie rzeczą nieodzowną dla wygranej kampanii. Karty podzieloną są na kilka rodzajów w zależności od swojej użyteczności:
Karty strategiczne: dyplomacja - Karty używane na mapie strategicznej do wzmocnienia swoich sił. Mają bardzo wiele możliwości. Począwszy od zwiększenia zysku złota przez zmniejszenie ceny jednostek, po zwiększenie liczby ruchów w turze.
Karty strategiczne: sabotaż - Działają podobnie jak karty dyplomacji, ale zamiast wzmacniać królestwo, osłabiają państwo wroga. Przy ich użyciu można np. zniszczyć wrogie budynki, unieruchomić armie przeciwnika, a nawet wymordować liczbę mieszkańców danego kraju.
Karty bitewne: najemnik - Karty oferujące dostęp do najemników na czas jednej bitwy. Najemnikiem może być każda jednostka w grze. Bardzo istotne karty, mogą drastycznie odmienić losy przegranych zdałoby się potyczek. Po rozegraniu bitwy przywołane jednostki oraz karty nieodwołalnie znikają.
Karty bitewne: moc smoka - oferują smocze umiejętności na czas jednej bitwy. Jeśli nauczyłeś się już umiejętności, która oferuje karta, to ta stanie się bezużyteczna, dlatego dokładnie sprawdź, czy nie posiadasz umiejętności przed wydaniem na nią pieniędzy.
Karty bitewne: przewaga jednostki - na czas bitwy konkretny typ jednostki zostanie wzmocniony w jakiś sposób. Może to być przyspieszenie poruszania się, zwiększenie prędkości strzału, czy obrażeń, ale także dostęp do ulepszenia, którego jeszcze nie opracowałeś.
Karty bitewne: dywersja jednostki - działają na zasadzie kart przewagi, tylko "w drugą stronę". Możesz spowolnić jednostki wroga, osłabić ich pancerz lub obrażenia.
Karty stałe - specjalny rodzaj kart, które działają stale. Otrzymuje się je za wysoką popularność u ras (95%). Karta każdej rasy jest inna.