Umiejętności Dantego w Devil May Cry 5 Devil May Cry 5 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 marca 2019
Dante posiada najwięcej umiejętności do zakupienia ze wszystkich bohaterów Devil May Cry 5. Jest to spowodowane głównie różnorodnością jego ekwipunku.
- Zdolności
- Miecz
- Balrog
- Król Cerber
- Cavaliere (motocykl)
- Bronie palne (pistolety, strzelba, bazooka)
- Dr Faust
- Style
- Demoniczna przemiana grzechu
Zdolności
- Serce przemiany - wydłuża czas trwania przemiany DP; zakup obowiązkowy.
- Odbicie od wroga - wykonaj kolejny skok, odbijając się od głowy przeciwnika.
- Zdobądź więcej kul - mylne nazewnictwo; umiejętność przyspiesza eksplorację: nie musisz już po zniszczeniu krzewu czerwonych kul lub pokonaniu grupy przeciwników wracać się, by zebrać kule - zostaną one automatycznie przyciągnięte w stronę bohatera.
- Mocna zaczepka - najdroższy zakup, który umożliwia wzmocnienie Prowokacji (R), którą możesz wyszydzać wrogów w trakcie walki, by podnieść rangę stylu (dzięki czemu zostaniesz nagrodzony większą ilością punktów stylu = czerwonych kul)
- Żądło 1,2- dolatujesz do wroga i wykonujesz cięcie mieczem; mniejsi wrogowie zostaną odrzuceni. Podstawowa metoda ataku. Użycie: shift + kierunek: w przód + LPM.
- Milion sztychów - umiejętność powiązana z Żądłem; po zakończeniu ataku Żądłem, puść przyciski i trzymaj jedynie przycisk ataku (LPM). Zadasz wtedy liczne obrażenia przeciwnikowi zaraz po pierwszym ataku, zamiast odrzucenia go.
- Zagrywka 1,2- wywołaj falę uderzeniową, która rani oponentów na swojej drodze. Cios nie zawsze łatwy do wykonania i cechuje się niską mocą ataku, dopóki nie zostanie naładowany. Użycie: shift + kierunek: z tyłu w przód + LPM. Przytrzymaj LPM, by załadować. Ulepszona wersja umożliwia wykonanie kilku ataków: po wykonaniu Zagrywki naciśnij LPM, by wywołać kolejne fale uderzeniowe.
- Formacja mieczy 1,2,3 - umiejętność bierna; przytrzymaj LPM, by przyzwać demoniczne miecze, które unoszą się wokół Dantego i same parują i wykonują ciosy na wrogów, gdy znajduje się blisko nich. Umiejętność zużywa dwa paski DP, dlatego warto ją zakupić wraz z ulepszeniami, które wydłużają i wzmacniają umiejętność oraz dopiero, gdy posiadasz odblokowanych wiele fioletowych pasków DP.
Miecz
Tak dla miecza Rebellion i Sparda możesz zakupić jedynie ulepszenie Żądło, które pozwala na ładowanie broni. Pamiętaj, że po zmianie głównego miecza przez bohatera, umiejętność dla drugiej broni zakupisz oddzielnie; z tego względu do czasu zdobycia ostatniej wersji miecza, warto wstrzymać się z zakupami.
Ostatnia wersja to Demoniczny miecz Dantego, który jest uzyskiwany w trakcie przechodzenia fabuły. Umiejętności, jakie możesz zakupić również:
Balrog
Balrog to styl walki wręcz. Bohater może używać tak rąk jak i kopnięć. Aby przełączyć się między stylem walki pięściami / kopnięć, użyj Shift + kierunek: w tył + LPM.
- Zemsta koguta - tryb ciosu: po wykonaniu uniku zaatakuj wroga, by wykonać nokautującą kontrę.
- Latający smok - tryb ciosu: wyrzuć przeciwnika w powietrze, dolatując uprzednio do niego; do użycia po technice Potężny cios. Użycie: Shift + kierunek: w przód + LPM.
- Prąd wznoszący - tryb kopnięcia: podrzuca wroga w powietrze. Użycie: Shift + kierunek: w przód + LPM.
- Płomienisty skok - każdy twój skok powoduje powstanie małej fali uderzeniowej, która delikatnie rani i wytrąca z równowagi sąsiadujących przeciwników.
- Zapłon 1,2,3 - zadawaj szybkie ciosy, gdy po krótkiej walce Dante "rozgrzeje się" (wokół jego zbroi zobaczysz płomienie). Musisz szybko naciskać klawisz akcji, by wydłużyć serię ciosów i zadać negatywne modyfikatory wrogowi.
Król Cerber
Ostatnia broń, którą zdobędziesz przy końcu wątku fabularnego.
- Rewolwer - atak w miejscu, wbijający przeciwnika w ziemię serią ciosów. Użycie: Shift + kierunek: w przód + LPM.
- Kryształ - uderz wrogów w linii przed tobą lodowymi kolcami z ziemi. Użycie: Shift + kierunek: w tył + LPM.
- Epoka lodowcowa - tworzy lodową barierę wokół Dantego chroniącą przed ciosami. Użycie: Shift + kierunek: z tyłu w przód + LPM.
- Długi rewolwer - działa podobnie jak Rewolwer, jest to jednak znacznie potężniejsza (i nieco trudniejsza do wykonania) wersja. Przytrzymaj ŚPM, by naładować broń; kolejno: Shift + kierunek: w przód + puść ŚPM.
- Piorunujący cios - tworzy elektryczną kulę, która powoli leci i samodzielnie namierza wroga. Przytrzymaj ŚPM, by naładować broń; kolejno: Shift + kierunek: w tył + puść ŚPM.
Cavaliere (motocykl)
Motocykl jest bronią skuteczną przeciwko licznym wrogom i powolnym bossom. Nieźle buduje wskaźnik Combo.
- Przesiadka - atak skierowany w pojedynczego przeciwnika: zaatakuj dwiema broniami z boku kierując je do środka, jak gdybyś chciał przeciąć przeciwnika w pół. Aktywuje Koło zębate. Użycie: Shift + kierunek: w przód + LPM.
- Ślad aerodynamiczny 1,2 - silny atak, który może być łączony (polecany do zakupienia). Dojedź do przeciwnika na motocyklu i wykonaj atak cięty; po wykonaniu ataku możesz przejść w Combo Cavaliera A lub B. Użycie: Shift + kierunek: z tyłu w przód + LPM. Ulepszona wersja umiejętności zwiększa jedynie pokonywany dystans do wroga.
- Wywrotka - atak wyrzucający wroga w powietrze. Jest dość powolny, dlatego uważaj, by nie zostać atakowanym od strony. Użycie: Shift + kierunek: w tył + LPM.
- Hamowanie - przeciwieństwo Wywrotki: zdejmij przeciwnika z powietrza lub zaatakuj cel na ziemi będąc w powietrzu i przyciśnij ich do podłoża atakując ich Kołem zębatym. Użycie: Shift + kierunek: w tył+ LPM (w powietrzu).
- Jałowy bieg - silne combo, które dotkliwie rani cel i na koniec go odrzuca. Użycie: Shift + kierunek: w tył + 3x LPM.
Bronie palne (pistolety, strzelba, bazooka)
Każda z podstawowych broni palnych posiada tylko jeden rodzaj ulepszeń: Naładowany strzał. Dla każdej z broni ma nieco inny efekt:
- Kojot-A - potężny strzał, odrzuca i powala oponentów.
- Ivory & Ebony - wystrzeliwuje serię pocisków; im wyższy poziom, tym więcej pocisków zostanie oddanych.
- Kalina Ann - powoduje silną eksplozję w miejscu dotarcia pocisku;
- Podwójna Kalina Ann - dużo mocniejszy efekt, dużo dłuższe ładowanie.
W każdym przypadku oddajesz strzał wzmocniony o kolejny poziom ulepszeń, dopiero gdy odpowiednio długo przytrzymasz klawisz strzału. Podstawowa wersja ataków wzmocnionych to moment, gdy broń zaświeci, widoczne są iskry itp.
Dr Faust
Kapelusz, który otrzyma Dante w podziemiach od Nico, pełni specjalne funkcje: jeśli zostanie założony na przeciwnika (po prostu rzuć nim w oponenta i umieść na jego głowie), wtedy przeciwnik dostarcza ci masę czerwonych kul za każde otrzymane obrażenia. Zaś każdy atak specjalny kosztuje cię czerwone kule z głównego konta, więc po prostu każdy specjalny atak kosztuje cię walutę.
- Człowiek w czerwieni - zaatakuj wroga ostatnio zebranymi czerwonymi kulami. Pierwszy tryb: bariera kul wokół Dantego; drugi tryb: skieruj barierę w wybranego wroga i zasyp go kulami. Użycie: Shift + kierunek: w tył + PPM; naciśnij ponownie, by wykonać drugi, końcący atak.
- Hat Trick - zwiększ obrażenia wszystkim wrogom pod działaniem efektu Z kapelusza lub Szalonego kapelusznika; by użyć, naciśnij PPM, gdy złapiesz powracający kapelusz.
- Dr Faust 2,3,4 - umiejętność bierna; każdy kolejny poziom zwiększa zarobek ale i stratę czerwonych kul. Ataki z wykorzystaniem większej ilości kul na wyższych poziomach są odpowiednio wzmocnione.
Style
Dante posiada 4 style walki, między którymi możesz przełączać się w trakcie gry. Zmieniają się wtedy cechy postaci i niektóre ataki. Każdy z trybów posiada małe ulepszenia, które poprawiają jego cechy. Każdy ze stylów ma 3 poziomy rozwoju.
Demoniczna przemiana grzechu
Podczas tej wzmocnionej przemiany Dante uzyskuje dostęp do nowych specjalnych umiejętności. Należy pamiętać, że ta przemiana nie trwa zbyt długo. Odblokujesz ją dopiero w późniejszych fazach gry i będzie ona oznaczona innym paskiem przemiany (czerwonym: Demoniczna przemiana grzechu).
- Żądło grzesznika - doleć do wroga i tnij go mieczem; trzymając klawisz ataku wydłużysz drogę ataku. Użycie: Shift + kierunek: w przód + LPM.
- Piekło grzeszników - uderz w ziemię, by spowodować eksplozję i falę uderzeniową o sporym zasięgu. Użycie: Shift + kierunek: w tył + LPM.
- Demolka - przytrzymaj klawisz zmiany broni, by wywołać eksplozję w miejscu wroga, w którego celujesz.
- Luce - atak ten przypomina ostrzał z broni: przytrzymaj klawisz zmiany wyposażenia, by oddać serię pocisków w wybrany cel.
- Poczwórne S - gdy posiadasz klasyfikację stylu SSS, naciśnij klawisz przemiany (F), by przerwać przemianę i uwolnić moc przemiany. Pasek DPG będzie świecić w tym czasie.