12 - Autopsy - Probe the Specimen for information | 12, 13 - Autopsy / Reach for the Sky poradnik Dead Space 3
Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2016
Probe the Specimen for information (Przebadaj potwora)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, po wejściu do ośrodka znajdziesz po prawej stronie warsztat, gdzie możesz stworzyć nową broń - próbnik [Probe Gun], na podstawie posiadanego schematu i zebranych elementów. Udaj się windą na gorę, a następnie do pierwszego z dwóch harpunów. Aktywuj działko, a kiedy hak się zaczepi, użyj kinezy aby otworzyć stwora. Postąp identycznie z harpunem po drugiej stronie hangaru.
Udaj się teraz do swoich towarzyszy i wejdź do klatki na środku. Odczekaj chwilę, aż zostaniesz przetransportowany do jamy ciała.
Twoim zadaniem jest zlokalizowanie synaps, które musisz przebadać. Używając stworzonej broni, podczas celowania, powinieneś słyszeć pikający dźwięk - im jest on częstszy, tym bliżej celu się znajdujesz. Pierwszą synapsę znajdziesz udając się w prawo po wyjściu z klatki. Gdy tylko w nią strzelisz, po chwili zostaniesz zaatakowany przez hordę Nekromorfów-szkieletów. Najlepszą strategią jest szybki powrót do klatki, gdzie będziesz miał pewność, iż nie zostaniesz zaatakowany z tyłu.
Kiedy poradzisz sobie z pierwszą falą udaj się na poszukiwanie kolejnej synapsy. Najszybciej jest powrócić do klatki, po czym udać się w lewą stronę (od wyjścia z klatki). Tym razem nie zostaniesz zaatakowany. Idąc dalej tym samym korytarzem dotrzesz do trzeciej, ostatniej, synapsy - w największej z jam.
Tym razem zostaniesz ponownie zaatakowany, nawet przez większa liczbę wrogich istot. Czym prędzej wróć się do klatki, gdzie skutecznie będziesz mógł odeprzeć wszystkie ataki.
Kiedy wszystko ucichnie wejdź do klatki - po chwili zostaniesz wyciągnięty z jamy bestii. Niestety Norton nie będzie chętny to współpracy i nie otworzy Ci klatki. Nic straconego - używając kinezy na pokrętle sam sobie otwórz wrota.
Zjedź windą na dół i udaj się do pomieszczenia z kioskiem z kombinezonami. Tym razem drugie drzwi - te po lewej od wejścia - będą otwarte. Skieruj się właśnie w tamtą stronę. Znajdziesz się w ciemnym korytarzu wypełnionym skrzyniami, nie zapomnij więc uzupełnić zaopatrzenia.
Po dotarciu do drzwi prowadzących na zewnątrz aktywuje się przerywnik filmowy. Gdy ten się skończy staniesz do walki przeciwko kilku wrogim żołnierzom - wymiana ognia nie potrwa zbyt długo.
Po chwili na arenę wkroczy ogromna bestia, wsysająca wszystko co ma w zasięgu. Uważaj na ataki jej macek - staraj się wykonywać uniki. Mniejszą wagę przywiązuj do atakujących Cię Nekromorfów-szkieletów. Skup się na strzelaniu z próbnika do żółtego miejsca na jego klatce.
Po oddaniu kilku celnych strzałów rozwścieczysz potwora i ten zacznie wciągać wszystko, włącznie z Tobą. Aby nie dać się pożreć strzelaj w żółte części w jego żuchwie. Po udanym zniszczeniu jednego, potwor zaprzestanie wsysania. Akcję powtarzaj tak długo, aż wszystkie żółte miejsca przybiorą kolor czerwony.
Niestety ostatecznie zostaniesz połknięty przez potwora. Po krótkiej "wędrówce" po przełyku przejmiesz kontrolę nad bohaterem. Twoim zadaniem jest zestrzelenie dziewięciu świecących odwłoków w trzech punktach - staraj się dokonać tego szybko, w zależności w ile powietrza wyposażony jest Twój kombinezon.
Po zlikwidowaniu wszystkich odwłoków zostaniesz wypluty. Aktywuje się przerywnik filmowy, podczas którego dojdzie do konfrontacji z Nortonem. Wciskając odpowiedni klawisz pozbądź się zdrajcy.