Control: Uciekinierzy Langstona - solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lutego 2021
Na poniższej stronie naszego poradnika do gry Control od Remedy. zawarliśmy opis przejścia misji poboczne Uciekinierzy Langstona i lokalizację wszystkich poszukiwanych obiektów paranormalnych. Dowiesz się gdzie znaleźć wszystkie 7 obiektów mocy i jakie czynności wykonać żeby oczyścić każdy z nich.
Miejsce rozpoczęcia zadania: Automatycznie po zakończeniu pobocznej misji Warta przy lodówce.
- Papierowy lampion (Japanese Paper Lantern)
- Krzesło w kształcie dłoni (Hand Chair)
- Ruchome listy (Moving Letters)
- Światła drogowe (Traffic Light)
- Manekin (Mannequin)
- Gumowa kaczka (Rubber Duck)
- Flaming (Flamingo)
Papierowy lampion (Japanese Paper Lantern)
Obiekt odnajdziesz w lokacji Zamknięta Stefa Progowa w Sektorze Zamkniętym. By dotrzeć do tej lokacji, musisz najpierw wykonać zadanie poboczne Kwestia Czasu. Sam obiekt mocy leży wśród cegieł i jest łatwy do odczarowania.
Krzesło w kształcie dłoni (Hand Chair)
Przedmiot odnajdziesz w lokacji Skrzydło Medyczne w Sektorze Zamkniętym. Krzesło będzie się broniło przed oczyszczeniem - poleci ku górze. Użyj telekinezy i oczyść przedmiot.
Ruchome listy (Moving Letters)
Poszukiwany przedmiot odnajdziesz w lokacji Niedoręczone listy (Dead Letters) w Sektorze kierowniczym. Pierwszy list odnajdziesz na dole, wystarczy, że poczekasz w jednym z punktów do których się teleportuje, a po chwili będziesz mógł go oczyścić.
Kolejne listy są wyżej - musisz użyć lewitacji, by dotrzeć do niedostępnych wcześniej miejsc na górze. W kolejnych pomieszczeniach odnajdziesz dwa kolejne znikające listy.
Światła drogowe (Traffic Light)
Ten opętany obiekt odnajdziesz w lokacji Panoptikon w Sektorze zamkniętym. Musisz udać się na czwarte piętro, do pokoju 716. Światła będą zmieniały kolor, by utrudnić ci dotarcie do nich. Na zielonym świetle, możesz swobodnie zbliżać się do obiektu, na żółtym przygotuj się do zastygnięcia w bezruchu, a na czerwonym po prostu stój i nie ruszaj postacią.
Po pewnym czasie dotrzesz do świateł i będziesz mógł je wyzwolić z Syku.
Gdy uporasz się z powyższy zadaniami, idź do Langstona, a zleci ci polowanie na kolejne obiekty.
Manekin (Mannequin)
Manekina znajdziesz w lokacji Program "Główny Kandydat" w Sektorze Zamkniętym. Możesz się tam dostać dopiero po tym jak awansujesz do głównego zadania Twarz nieprzyjaciela, którego pierwszą częścią jest właśnie zbadanie tego miejsca.
Na samym końcu pomieszczenia, zaraz po przejściu przez wykręconą drogę. Zostaniesz przeniesiony do pokoju pełnego manekinów.
Musisz wejść w interakcje z poprawnym manekinem. Znajdziesz go na górze, z lewej strony pomieszczenia (patrz mapa).
Gumowa kaczka (Rubber Duck)
Obiekt mocy możesz znaleźć w lokacji Badania nad zabezpieczeniami (Protective Studies) znajdującej się w Sektorze badawczym (Research) - zaznaczyliśmy ją na dołączonym obrazku. Najlepiej jest przenieść się do punktu kontrolnego w Dziale rytuałów i następnie skierować się na południe.
Udaj się korytarzem na lewo od przeszklonego pomieszczenia z kaczką. Odszukaj pokazane na obrazki drzwi, które ukryte są za skrzyniami - możesz podnosić je i odrzucać polegając na telekinezie.
Docelowo musisz znaleźć pokazany na obrazku górny otwór. Do dotarcia do niego potrzebna jest moc Lewitacja, tak więc musisz mieć ukończone główne zadanie Na straży brata. Przebiegnij górnym korytarzem do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć do dziury w podłodze. Znajdziesz się obok pomieszczenia z kaczką.
Kaczka zniknie przy próbie zabrania jej. Powróć do głównego obszaru i zacznij się za nią rozglądać. Możesz ułatwiać sobie sprawę nasłuchując wydawanych przez kaczkę dźwięków. Kaczka będzie ponownie znikała, ale po kilku takich zniknięciach uda ci się ją złapać i "odczarować".
Flaming (Flamingo)
Flaminga znajdziesz w lokacji Zamknięta Strefa Progowa (Sealed Treshold Corridor) w Sektorze zamkniętym. Gdy dotrzesz do flaminga, podłoga zacznie obracać się - używaj lewitacji, skoku i uskoków, by ominąć fale. W końcu dotrzesz do przedmiotu, a podczas jego oczyszczenia przeniesiesz się do świata astralnego.
Czas na dogrywkę starcia z Poprzednikiem (Former). Wróg ma taki sam zakres ruchów jak poprzednio, używaj telekinezy, lewitacji i staraj się jak najszybciej go zabić, by nie było w ziemi zbyt dużo dziur.
Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak walczy się z Poprzednikiem, to zajrzyj do rozdziału Bossowie naszego poradnika. Jest tam szczegółowy opis starcia.
Po wszystkim zamelduj Langstonowi, a w końcu zakończysz to długie zadanie poboczne i otrzymasz trochę nagród, w tym 3 punkty umiejętności.