Control: Strefa Progowa - solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lutego 2021
Na poniższej stronie naszego poradnika do gry Control odnajdziesz opis przejścia zadania Strefa Progowa. Dowiesz się m.in. jak dotrzeć do Kamieniołomu, jak poprawnie zdetonować ładunki w Kamieniołomie i jak uciec po wszystkim z Kamieniołomu.
- Droga do Stanowiska Przetwarzania Czarnokamienia
- Wizyta w Motelu Oceanview
- Droga do Komory Atlasa
- Droga do Kamieniołomu
- Detonacja ładunków w Kamieniołomie
- Ucieczka z Kamieniołomu i rozmowa z Marshall
Droga do Stanowiska Przetwarzania Czarnokamienia
Twoim pierwszym zadaniem jest dotrzeć do obszaru Przetwarzanie Czarnokamienia. By się tam dostać, najpierw skieruj się do lokacji Centrala Techniczna. Idź do pomieszczenia prowadzącego do twojego celu, a przekonasz się, że most nie został opuszczony. Cofnij się trochę, biegnij schodami do góry i biegnij do pokoju z turbinami.
Pnij się na górę pomieszczenia - w razie problemów, usuwaj baterie, by zatrzymać pracę turbin. W końcu dotrzesz do drzwi, które wymagają umieszczeniu dwóch skrzyń - zrób to, a następnie podejdź do znajomego sznurka. Pociągnij za niego trzy razy, a przeniesiesz się do motelu.
Wizyta w Motelu Oceanview
Znów trafisz do motelu Oceaniview. Podejdź do recepcji i naciśnij dzwonek. Wejdź do pierwszego pokoju, który został otworzony i zapamiętaj rozmieszczenie obiektów. Zwróć m.in. uwagę, że krzesło jest odsunięte od biurka, obraz wisi prosto, radio stoi po prawej stronie parapetu, czy flakon z kwiatami jest po lewej stronie szafki. Wróć do recepcji i naciśnij kolejny raz dzwonek. W kolejnym pokoju, musisz odtworzyć rozmieszczenie przedmiotów z pokoju obok. Jeśli zrobisz wszystko poprawnie, usłyszysz charakterystyczny dźwięk.
Droga do Komory Atlasa
Ponownie wróć do recepcji, naciśnij na dzwonek i idź do trzeciego pokoju. Weź klucz, wróć na początek motelu i otwórz zamknięte drzwi. Pociągnij trzy razy za sznurek, a przeniesiesz się do realnego świata. Most prowadzący do Przetwarzanie Czarnokamienia został opuszczony, więc śmiało możesz przez niego przejść dalej.
Po krótkim marszu usłyszysz strzały. Idź w ich kierunku, a dotrzesz do Komory Atlasa. Pokonaj wrogów, zajmij punkt kontrolny i porozmawiaj z Arishem. Dowiesz się, że musisz zdobyć Pryzmaty (Black Rock Prism), co możliwe jest tylko w Kamieniołomie.
Droga do Kamieniołomu
Jeszcze jednak spora droga przed tobą, by tam dotrzeć. Najpierw kontynuuj drogę do Przetwarzanie Czarnokamienia, gdzie grasuje nowy potwór. Podejdź do przedmiotu opętanego przez Syk. Pojawi się wspomniany potwór - nowy rodzaj wroga, który ma trochę inną strategię ataku, niż dotychczasowe. Przeciwnik znika i pojawia się blisko bohaterki, próbując ją ranić z pomocą bardzo silnego ataku. Najlepiej wyczekiwać ataku wroga, wykonać szybki unik i rzucić w niego przedmiotem/strzelić z silnej broni. Kilka takich ataków i ten poplecznik Syku zostanie wyeliminowany.
Idź dalej, a dotrzesz do Laboratorium Czarnokamienia. Na biurku, obok telewizora znajdziesz kartę dostępu 5. Skorzystaj z niej tuż obok i jedź windą do góry. Przejdź przez rusztowanie i kieruj się do drzwi prowadzących do Kamieniołomu Czarnokamienia. Po drodze, zajmij kolejny punkt kontrolny. Przejdź dalej, aż dotrzesz do kolejnej windy, prowadzącej tym razem na teren wykopalisk.
Jak się okaże, winda jest nieaktywna i musisz klasycznie zejść na dół. Musisz dobrze mierzyć kolejne skoki i zeskakiwać na w miarę niskie punkty, by twoja postać się nie zabiła. Po drodze natkniesz się na kilku wybuchających wrogów, więc zachowaj uwagę i staraj się je zestrzelić z góry.
Detonacja ładunków w Kamieniołomie
Na samym dole, czeka cię walka i punkt kontrolny. Wejdź do tunelu, a dotrzesz do Kamieniołomu Czarnokamienia. Biegnij przed siebie i walcz z kolejnymi wrogami. Aby wejść do głównego obszaru kamieniołomu, musisz wspiąć się na skały i przejść po półkach dalej. Zeskocz po drugiej stronie i idź dalej.
Teraz, twoim zadaniem jest zdetonować ładunki wybuchowe. Musisz najpierw umieścić kilka baterii w skale, tuż obok ładunków wybuchowych. Zadanie to będzie utrudnione przez fakt, że pojawi się chmara wrogów. Gdy włożysz skrzynie, naciśnij przycisk, a ściana wybuchnie. Podnieś pryzmat, a na obszarze kamieniołomu zjawi się kilka istot, pochłaniających wszystko dookoła.
Ucieczka z Kamieniołomu i rozmowa z Marshall
Jak już dobrze wiesz, tych wrogów w żaden sposób nie pokonasz. Musisz więc uciekać - wspinaj się do góry, starając się wyjść z kamieniołomu. Biegnij po schodach i rusztowaniach, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi. W razie potrzeb wykonuj uskoki, by ominąć zagrożenie.
Kawałek dalej znajdziesz jeszcze kilka istot, które będą blokowały przejście - zwab je trochę w głąb pomieszczenia a następnie omiń i biegnij do wyjścia. Skorzystaj z punktu kontrolnego i przenieś się do Centralnego Kierownictwa, gdzie odnajdziesz Marshall. Pomów z kobietą, a zakończysz zadanie i automatycznie rozpoczniesz misję Na straży brata.