Control Foundation: Kolekcja Pope/Pope's Collection - solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2020
Ta strona poradnika do gry Control Fundament - The Foundation zawiera opis przejścia pobocznego zadania Kolekcja Pope (Pope's Collection). Z naszej solucji dowiesz się m.in. gdzie odnaleźć wszystkich 5 identyfikatorów, jak rozwiązać zagadkę i dostać się do podziemnego laboratorium oraz jak pokonać bossa Processes Designer Gibbs.
- Porozmawiaj z Pope
- Znajdź 5 identyfikatorów
- Użyj identyfikatorów do odblokowania windy
- Znajdź notatki doktora Asha
- Dostarcz Pope notatki doktora Asha
Porozmawiaj z Pope
Okazja do odblokowania tego questu pojawia się po rozpoczęciu głównej misji fabularnej Piramida. W lokacji Skrzyżowanie (Crossroads) musisz ponownie spotkać się z Emily Pope. Dla przypomnienia Pope nie pojawia się w tej lokacji dopóki nie zacznie się quest Piramida. Emily będzie miała dla ciebie dodatkowe zlecenie dotyczące odnalezienia kilku identyfikatorów i użycia ich do przedostania się do sekretnego laboratorium.
Znajdź 5 identyfikatorów
Na poszukiwania identyfikatorów musisz wyruszyć do lokacji Magazyn (Warehouse) i możesz tam dotrzeć polegając na szybkiej podróży. Jest też szansa, że Jesse ma już w inwentarzu część identyfikatorów, gdyż mogłeś je odnajdywać i podnosić także w pierwszej wizycie w lokacji Magazyn w ramach jednej z wcześniejszych misji fabularnych.
Pierwszy identyfikator znajduje się wewnątrz wieży, przy czym nie możesz do niego dotrzeć korzystając z windy. Obejdź wieżę dookoła i odszukaj miejsce z obrazka. Jesse może tu wysuwać boczne półki polegając na Kształtowaniu i dolatywać do nich.
Uważaj na latających przeciwników, którzy mogą się w tym samym czasie pojawić. Są oni niebezpieczni i warto zająć się nimi w pierwszej kolejności.
Dzięki używaniu Kształtowania możesz docelowo poszybować w stronę pokazanego na obrazku otworu w ścianie wieży.
Poszukiwany identyfikator leży na podłodze w nowo odkrytym pomieszczeniu z windą.
Drugi identyfikator jest w jednym z żółtych budynków na najniższym poziomie lokacji z wieżą. Znajdziesz go na jednym z łóżek.
Trzeci identyfikator znajduje się w pokazanym na obrazku małym obszarze za ogromną wieżą.
Czwarty identyfikator jest wewnątrz pokazanego na obrazku pojedynczego żółtego budynku. Znajduje się on w wyższej części lokacji z wieżą.
Identyfikator leży na dużym stole.
Piąty identyfikator jest na najniższym piętrze wieży (nie licząc piwnicy). Obejdź wieżę i zlokalizuj pokazane na obrazku najniższe wejście do niej. Otwórz je (jeśli nie jest to możliwe, to zaczekaj aż "oficjalnie" odblokujesz ten quest).
Identyfikator leży na ziemi.
Użyj identyfikatorów do odblokowania windy
Pozostań w obszarze, w którym znalazłeś opisany wcześniej ostatni piąty identyfikator. Do rozwiązania jest tu zagadka z umieszczaniem identyfikatorów w odpowiednich terminalach. Po wejściu w interakcję z każdym terminalem musisz wybrać "pasującą" do niego kartę dostępu. Jeśli się pomylisz, to identyfikator możesz wyjąć z terminala.
Oto prawidłowe miejsca do umieszczania kart dostępu:
Umieść kartę Security Chief (szef ochrony).
Umieść kartę Senior Cartographer (Kartograf).
Umieść kartę Chief Excavation Engineer (Inżynier wykopalisk).
Umieść kartę Lead Physicist (Fizyk).
Umieść kartę Head of Research (Szef badań).
Znajdź notatki doktora Asha
Jeśli poprawnie umieściłeś wszystkich 5 identyfikatorów, to Jesse powinna to skomentować i odblokowana zostane winda. Przywołaj nią i wybierz poziom 0 - Basement Lab (Laboratorium w piwnicy).
Po znalezieniu się w laboratorium otwórz dużą bramę i podejmij próbę przejścia do sąsiedniego obszaru - pojawi się boss Processes Designer Gibbs.
Gibbs jest silniejszą odmianą potworów napotykanych w trakcie przechodzenia gry i konfrontacja z nim może być dość wymagająca.
Skup się przede wszystkim na unikaniu ataków laserowych bossa - możesz korzystać z Osłony lub chować się za słupami. W tym drugim przypadku miej jednak świadomość tego, że słupy będą stopniowo niszczone przez bossa. Możesz też na szczęście próbować chować się za ścianami w narożnikach, czy za szybem windy.
Bossa atakuj przede wszystkim polegając na telekinezie - rzucaj w niego jak największą liczbą przedmiotów z okolicy. Dopóki Gibbs nie "zniknie" nie będzie blokował tego typu ataków i każdy z nich odbierze mu dużo punktów zdrowia.
Możesz też strzelać z serwobroni i w tym przypadku używaj jednej z odmian broni do walk na duże odległości.
W laboratorium mogą pojawiać się także zwykli przeciwnicy. Warto od razu się nimi zajmować żeby nie przeszkadzali w unikaniu ataków bossa. Możesz używać Przechwycenia na standardowych wrogach, jak również zbierać pozostawianą przez nich energię.
Boss na pewien czas znika i pojawia się. W swojej ukrytej formie nadal jest częściowo widoczny jako mgiełka i możesz to wykorzystywać do atakowania go zanim się odsłoni. Unikaj sytuacji, w której Gibbs nagle pojawi się obok Jesse, bo bohaterka może znaleźć się w dużym niebezpieczeństwie.
Kontynuuj walki do momentu pozbawienia Gibbsa całego paska zdrowia.
Tym razem możesz wejść do sąsiedniego obszaru z mniejszą wersją Gwoździa. Notatki leżą na biurku.
Dostarcz Pope notatki doktora Asha
Skorzystaj z windy żeby opuścić laboratorium i następnie z jednego z punktów kontroli żeby dzięki szybkiej podróży powrócić do lokacji Skrzyżowanie. Porozmawiaj z Emily Pope i przekaż jej notatki, by zakończyć quest.
Nagrody za ukończenie misji to 3 punkty rozwoju, modyfikacja i materiały.