Control Foundation: Gwóźdź/The Nail - Magazyn i Zawalony dział - solucja Control poradnik, solucja
The Foundation DLC
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2021
Na tej stronie poradnika do Control Fundament - The Foundation znajdziesz pierwszą część opisu przejścia misji fabularnej Gwóźdź - The Nail. Poniższa solucja informuje m.in. jak rozwiązać zagadkę z windą w Magazynie, jak zaliczyć rytuał w Magazynie, jak rozwiązać zagadkę z generatorami w Zawalonym dziale i jak zaliczyć rytuał w Zawalonym dziale.
Quest Gwóźdź podzielony jest na dwie duże części i każda z nich zakłada użycie innej nowej mocy Jesse. Ten wariant zakłada, że pozyskałeś moc Kształtowanie. Jeśli dla odmiany chcesz odwiedzić lokacje powiązane z mocą Strzaskanie, to przejdź na osobną stronę naszej solucji - Gwóźdź - Obrzeża kanionu i Obszar badań gamma.
- Informacje wstępne
- Dotrzyj do Ścieżki do magazynu
- Dokończ rytuał w Magazynie
- Dotrzyj do Bazy
- Dokończ rytuał w Zawalonym dziale
- Odblokowanie drugiej mocy
- Spotkanie z Poprzednikiem
Informacje wstępne
- Poniższy opis przejścia zakłada, że Jesse odblokowała w zadaniu Fundament moc Kształtowanie. Jeśli wybrałeś Strzaskanie, to odwiedzisz inne lokacje, które opisaliśmy na osobnej stronie solucji.
- Do odwiedzenia są dwie duże lokacje - Magazyn i Zawalony dział. Możesz do nich docierać w dowolnej kolejności. Przejdź po prostu do interesującej cię części naszej solucji.
- Jeśli moc Kształtowanie odblokowałeś jako pierwszą, to po zaliczeniu rytuałów w Magazynie i Zawalonym dziale gra pozwoli ci zdobyć drugą moc. Będziesz mógł zająć się dzięki temu zbadaniem kolejnych dwóch lokacji powiązanych z mocą Strzaskanie.
Dotrzyj do Ścieżki do magazynu
Rozpocznij oczywiście w lokacji Skrzyżowanie. Dotrzyj konkretnie do pokazanego na powyższych obrazkach obrazkach obszaru, który znajduje się w zachodniej części Skrzyżowania.
Użyj Kształtowania do wysunięcia jednej z bocznych półek. Doleć do niej dzięki lewitacji, odbij się od niej i przedostań się do wyżej położonego przejścia.
Po kilku chwilach dotrzesz do obszaru z białą przepaścią. Ponownie trzeba tu użyć Kształtowania - tym razem do wysunięcia prawej półki.
Podążaj dalej aż dotrzesz do lokacji Ścieżka do magazynu (Warehouse Path). Ustaw się w pokazanym miejscu i wykonaj atak wręcz żeby wygenerować małą falę uderzeniową i wepchnąć znajdujący się za płotem rdzeń mocy do slotu generatora.
Dokończ rytuał w Magazynie
Kontynuuj liniową przeprawę, dzięki której dotrzesz do obszaru Magazyn (Warehouse). Jest to rozległa lokacja z nowym punktem kontroli, aczkolwiek dokładne jej zbadanie jest opcjonalne. Na potrzeby kontynuowania misji odszukaj na parterze wejście do dużego monolitu-wieży.
Przywołaj windę. Przy próbie skorzystania z niej dowiesz się o problemie z dostawą prądu. Ponownie musisz ustawić się przed kratką i użyć ataku wręcz żeby wepchnąć rdzeń mocy do slotu generatora.
Możesz wyruszyć windą na poziom 2 (Power Core Storage). Zlokalizuj jeden z działających rdzeni mocy wśród tych, który nie gromadzą już żadnej energii. Przyciągnij go do siebie i przenieś do nowego generatora.
Radzimy też już teraz pozostawić w używanej windzie inny działający rdzeń mocy. Zalety tego rozwiązania docenisz już za kilka chwil.
Dzięki załączeniu nowego generatora winda może wyruszyć na poziom 3 (Tunnel Access). Wyjdź z windy i zlokalizuj otwór w ścianie wieży. W miejscu z obrazka możesz poszybować w stronę widocznej w oddali wysoko położonej skalnej półki.
Zacznij przechodzić przez jaskinie. W trakcie ich eksploracji znajdziesz punkt kontroli i korzystanie z tego typu punktów (będzie jeszcze jeden) jest wskazane jeśli przez przypadek spadniesz na sam dół tej lokacji.
Po wyjściu z tunelu spodziewaj się, że zaatakuje cię grupa przeciwników. Pamiętaj w trakcie walk o szukaniu okazji do aktywowania pułapek powiązanych z mocą Kształtowanie. Mogą ci one ułatwiać zabijanie wrogów.
Po zakończonej bitwie przejdź dalej i obejrzyj nową "wizję" z udziałem Marshall. Dotrzyj do zewnętrznej skalnej półki. W miejscu z obrazka możesz używać Kształtowania do wysuwania bocznych półek. Pozwoli ci to dotrzeć do oznaczonej na żółto "stabilnej" półki.
Przejdź przez kolejne jaskinie. Także i w tym przypadku natrafisz na punkt kontroli. Uważaj na kolejnych wrogów, którzy zaatakują Jesse niedługo po minięciu punktu kontroli. Ponownie warto pomagać sobie aktywowaniem pułapek.
Schemat działania jest podobny jak wcześniej - po tym jak wyjdziesz z jaskiń zlokalizuj półkę nadającą się do wysunięcia i rozpocznij wspinaczkę. Twoim ostatecznym celem jest zaliczenie przelotu do pokazanego na obrazku otworu w ścianie wieży.
Możesz tu zacząć niszczyć czerwone węzły Syku (Hiss Nodes), ale niestety Jesse nie zdoła dosięgnąć ich wszystkich. Przywołaj do siebie windę.
Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią pozostawiłeś rdzeń mocy w windzie, to możesz go od razu umieścić w slocie znajdującym się na tym piętrze. Jeśli pominąłeś ten krok, to powróć windą na poziom 2 (Power Core Storage) i zabierz jeden z aktywnych rdzeni. W tym przypadku trzeba będzie niestety powtórzyć wspinaczkę, ale możesz użyć szybkiej podróży do przeniesienia się do najświeższego punktu kontroli.
Umieszczenie rdzenia w slocie pozwoli ci załączyć windę i dojechać nią na poziom 6 (Upper Warehouse). Podczas przejażdżki możesz opcjonalnie zniszczyć niedostępny wcześniej węzeł.
Na poziomie 6 dobrym pomysłem jest zniszczenie pokazanej na obrazku osłabionej ściany. Pozwoli ci to dotrzeć do jednego z ukrytych obszarów (sekretu) i odblokować tutejszy punkt kontroli.
Przejdź do lokacji z monolitem i zacznij od rozprawienia się z grupą przeciwników (są tu kolejne miejsca do aktywowania pułapek). Dotknij następnie monolitu.
Znajdziesz się na płaszczyźnie astralnej. Używaj Kształtowania (przytrzymuj przycisk telekinezy) żeby odbudować obiekt w kształcie globusa. Po tym jak tego dokonasz otrzymasz podziękowania. Użyj przełącznika żeby powrócić do lokacji Magazyn. W nagrodę zdobędziesz 4 punkty rozwoju, modyfikację i materiały.
Jeśli chcesz szybko opuścić to miejsce, to wykonaj skok w przepaść. Pamiętaj jednak o "wyhamowaniu" dzięki lewitacji zanim zderzysz się z ziemią.
Dotrzyj do Bazy
Przenieś się z powrotem do lokacji Skrzyżowanie. Dotrzyj teraz do pokazanego na powyższych obrazkach obrazkach obszaru, który znajduje się w północno-wschodniej części Skrzyżowania.
Używaj Kształtowania do wysuwania bocznych półek. Dolatuj zarówno do nich, jak i do stabilnych półek widocznych w oddali. Docelowo Jesse musi przedostać się do wejścia do nowej jaskini.
Podczas przeprawy przez jaskinie uważaj na latających przeciwników, którzy oprócz atakowania na odległość mogą wykonywać ataki-kamikadze - reaguj na to aktywowaniem osłony lub szybkim odskakiwaniem na boki. Napotkasz też nowe gejzery - ponownie unikaj ustawiania się w miejscach, w których wybuchają.
W lokacji Spękana jaskinia (Fractured Cavern) również czekają cię walki. Tu najbardziej uważaj na silnego przeciwnika z tarczą. Zniszcz ją atakami telekinezą i następnie ostrzeliwuj oponenta serwobronią.
Kieruj się dalej i bądź gotowy na kolejne walki. Po dotarciu do zamkniętej bramki przebij się przez prawe pomieszczenie.
Dotrzesz do lokacji Baza (Base Camp) z pomostami znajdującymi się nad przepaścią. Zacznij tu od poniszczenia nowych węzłów Syku. W miejscu obrazka możesz wysunąć lewą półkę. Dotrzyj do niej i następnie poszybuj do wyżej położonego pomostu.
Dokończ rytuał w Zawalonym dziale
Skręć na północ i wybierz nowe przejście z podnoszącymi się ścianami. Dotrzesz do punktu kontroli. W pobliżu jest też terminal pozwalający przyzwać zaprzyjaźnionego rangersa. Warto z niego skorzystać po to żeby zyskać tymczasowego sojusznika.
W sąsiednim kilkupoziomowym pomieszczeniu czeka cię dłuższa bitwa z wrogimi rangersami. W trakcie jej rozgrywania uważaj przede wszystkim na wrogich snajperów - gra sygnalizuje, że możesz być namierzany i najlepiej jest chować się wtedy w bocznych pomieszczeniach biurowych. Warto ignorować tymczasowo tych wrogów, którzy walczą z towarzyszem i skupiać się na przeciwnikach zagrażających bezpośrednio Jesse.
Po wygranej bitwie poszybuj do wyjścia na jednym z górnych poziomów.
Kontynuuj podróż (po drodze znajdziesz astralną toaletę powiązaną z trofeum). W nowej lokacji z pomostami przeleć nad fragmentem przepaści. Wkrótce odkryjesz kolejny punkt kontroli. Dotrzyj do przełącznika i podnieś dużą bramę.
W kolejnej lokacji dowiesz się, że nie można podnieść kolejnej bramy do momentu pozbycia się nowego Obiektu Mocy. Wybierz w rezultacie prawe przejście (Transit Control).
Dotrzesz do pomieszczenia, z którego widać Obiekt Mocy - projektor. Próba wciśnięcia przycisku będzie nieudana, bo trzeba rozwiązać zagadkę z przywróceniem dostaw prądu. Wybierz dowolne z 2 przejść żeby dotrzeć do pomieszczenia z trzema generatorami (Transit Engine) - P-01, P-02 i P-03.
Obróć się w prawo i odszukaj ścianę z napisem Power Cores. Zacznij używać telekinezy żeby odrywać jej metalowe osłony.
Za metalowymi osłonami ukryte są rdzenie mocy nadające się do użycia. Przyciągaj je do siebie po kolei. Będziesz potrzebował w sumie trzech rdzeni.
Zainteresuj się teraz metalowymi płytami nad każdym z generatorów - przykładowe płyty nad generatorem P-02 pokazuje obrazek. Je również możesz wyrywać polegając na telekinezie.
Wyrwanie osłon pozwoli ci rzucić rdzeniem mocy w otwór znajdujący się nad generatorem. Rdzeń mocy samoczynnie opadnie i podepnie się do generatora.
Docelowo wszystkie 3 generatory powinny być aktywne. Możesz już powrócić do pomieszczenia kontrolnego i wcisnąć przycisk, dzięki czemu Obiekt Mocy zacznie być przemieszczany.
Powróć na dół, a konkretnie do pokazanego na obrazku przełącznika, który wcześniej był niedostępny. Wciśnięcie go podniesie nową dużą bramę.
W nowej lokacji spodziewaj się ataku przeciwników. Na koniec zostaw sobie najsilniejszego oponenta.
Musisz zaliczyć małą wspinaczkę i przedostać się na szczyt dwóch pomostów łączących odwiedzane wcześniej pomieszczenie kontrolne i pomieszczenie z generatorami. Pozwoli ci to docelowo poszybować do pokazanego na obrazku górnego pomieszczenia biurowego.
W okolicy znajduje się opcjonalna lokacja Wejście tranzytowe (Transit Access), która powiązana jest z pobocznym questem Jesse Faden w odcinku "Szybka platforma" (Jesse Faden Starring in "Swift Platform"). Zbadanie jej jest całkowicie opcjonalne. Opis przejścia wspomnianej opcjonalnej misji znajdziesz na osobnej stronie naszej solucji.
Kontynuuj przemarsz przez kolejne pomieszczenia i korytarze. Dotrzesz do nowego pomostu i obejrzysz nową wizję Marshall. W kolejnym obszarze znajdziesz monolit i możesz od razu wejść z nim w interakcję.
Powtórz czynności, które wykonywałeś już przy monolicie w Magazynie, a więc "odbuduj" globus dzięki telekinezie.
Odblokowanie drugiej mocy
Jeżeli Magazyn i Zawalony dział odwiedzałeś jako pierwsze lokacje, to gra pozwoli ci teraz odblokować drugą moc, czyli Strzaskanie. Omówiliśmy to dokładniej na stronie z opisem przejścia questu Fundament.
Spotkanie z Poprzednikiem
Jesse po odblokowaniu Strzaskania pozostanie w sferze astralnej. Kieruj się prosto aż dotrzesz do miejsca spotkania z Poprzednikiem (Former).
Po powrocie do Zawalonego działu otrzymasz nagrody - 4 punkty rozwoju, modyfikację i materiały. Gra doda też nowe cele misji powiązane z lokacjami mocy Strzaskanie - omówiliśmy je na stronie Gwóźdź - Obrzeża kanionu i Obszar badań gamma.