Control: Klub Oldbojów - solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lutego 2021
Kolejna strona naszego poradnika do gry Control opisuje zadanie Klub Oldbojów. Poniżej znajdziesz opis przejścia tej misji. Dowiesz się m.in. jak uwięzić niezniszczalną bestię w Parapsychologii, jak dotrzeć do Działu Rytuałów i jak rozwiązać zagadkę z terminalami w laboratorium.
- Droga do Centrum Badań
- Zagadką z bestią w Parapsychologii
- Rozmowa z Marshall i Dział Rytuałów
- Zagadka z terminalami w Laboratorium HWR
Droga do Centrum Badań

Przed zadaniem warto wykonać misję poboczną Wesoła pogoń, by odblokować unik, który bardzo ułatwi dalszą grę. Gdy będziesz gotowy, idź do windy np. w lokacji Centralne Kierownictwo, a następnie udaj się do Sektora Badawczego.

Po kilku krokach znajdziesz się w Centrum Badań, gdzie klasycznie czeka cię walka z grupką wrogów. Gdy zejdziesz na dół, zobaczysz, że dalsze przejście blokowane jest przez czerwoną ścianę. Aby przejść dalej, musisz namierzyć kilka okolicznych czerwonych punktów i zestrzelić je.
Zagadką z bestią w Parapsychologii

Po odblokowaniu przejścia, idź do korytarza prowadzącego do pokoju Parapsychologia, a następnie skręć i idź do obszaru Parakinezjologia. Gdzie pokonasz wrogów i zajmiesz punkt kontrolny. Po krótkim marszu natkniesz się na znaną ci istotę stworzoną z materii, która przetrzymywana jest w specjalnym pomieszczeniu. Niestety, bestia stoi na twojej drodze.

Rozpocznij od otworzenia przejścia po prawej stronie. Przejdź nim dalej, aż do obszaru z bestią. Podnieś baterię i rzuć ją w odpowiednią wnękę, szybko podnieś drugą skrzynię i również umieść ją w kolejnym otworze. Uważaj przy tym na bestię - w razie potrzeb, korzystaj z uniku i staraj się zachować bezpieczną odległość.


Wejdź teraz do tunelu, otwórz drzwi i poczekaj, aż bestia zacznie do ciebie się zbliżać. Przejdź szybko przez drzwi i biegnij do panelu sterowania. Naciśnij przycisk, a zablokujesz potwora w przejściu i utorujesz sobie dalszą drogę.
Rozmowa z Marshall i Dział Rytuałów

Przejdź przez drzwi obok tunelu, a dotrzesz do lokacji Parapsychologia. Pokonaj wrogów opętanych przez Syk i przejmij punkt kontrolny. Niedaleko odnajdziesz leżące zadanie poboczne Przymusowi Widzowie, które warto wykonać, by opanować umiejętność przejmowania osłabionych wrogów.

Podejdź teraz do głośnika obok windy i porozmawiaj z Marshall. Po wstawce, zniszcz wrogów i jedź windą na górę. Zajmij punkt kontrolny i udaj się do działu Szczęście i Prawdopodobieństwo, gdzie odnajdziesz Marshall. Przejdź przez otwarte drzwi i kieruj się do Działu Rytuałów, gdzie czeka trochę wrogów. Gdy spróbujesz przejąć punkt kontrolny, zjawi się dodatkowa grupka przeciwników. Gdy w końcu pokonasz wszystkich, przejmij obszar, a wróci on do normalności.
Zagadka z terminalami w Laboratorium HWR

Biegnij do kolejnego znacznika na mapie, mijając Badania nad Zabezpieczeniami. Na drzwiach prowadzących dalej zobaczysz kartkę z symbolem. Musisz odtworzyć wzór, korzystając z opcji rysowania kresek i kształtów. Dotrzesz do Laboratorium HWR - podejdź do panelu, a zjawi się Marshall.

Twoim zadaniem jest teraz zrestartowanie terminali i aktywacja maszyny HRA. Najpierw, musisz podnieść pięć kartek rozrzuconych po laboratorium. Teraz, musisz umieścić kartki w odpowiednich terminalach - każde z urządzeń jest podpisane z boku. Aby rozwiązać zagadkę, musisz m.in. rozszyfrować wzory i podpowiedzi z tablic.
Poprawna kombinacja to:





Gdy włożysz wszystkie karty na swoje miejsce, podejdź do maszyny i uruchom ją. Porozmawiaj z Marshall, a zakończysz misje i rozpoczniesz kolejne zadanie, nazwane Strefa Progowa.