Control: Nastaw płytę - solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 lutego 2021
Na tej stronie poradnika do gry Control znajdziesz opis przejścia pobocznej misji Nastaw płytę - Put a Record On. Dowiesz się m.in. jakie są warunki do odblokowania misji, gdzie jest szafa grająca i jak przenieść się do kamieniołomu.
- Odblokowanie misji
- Dotarcie do szafy grającej
- Odkryj, co stało się z drużyną zwiadowczą
- Przejdź przez aktywną bramę i dotrzyj na wyspę
- Zbadaj okolicę w poszukiwaniu zaginionej drużyny zwiadowczej
- Przetrwaj atak
- Porozmawiaj z Arishem
Odblokowanie misji
Miejsce rozpoczęcia zadania: Musisz odwiedzić Centralne Kierownictwo (Central Executive) w Sektorze Kierowniczym. Na pokazanym na obrazku stole leży żeton do szafy grającej - Jukebox Token.
Uwaga - Do rozpoczęcia tej misji wymagane jest posiadanie aktualnej wersji gry. Zadanie to jest bowiem częścią darmowego dodatku Ekspedycje, który zadebiutował w grudniu 2019 roku.
Pozostań w Centralnym Kierownictwie i porozmawiaj o żetonie z Arishem. Dowiesz się od niego o szafie grającej, która jest obiektem mocy i która może przenosić Jesse do unikalnego kamieniołomu.
Dotarcie do szafy grającej
Opis: Szafa grająca jest w małym pomieszczeniu sąsiadującym z Centralnym Kierownictwem - miejsce to pokazują dołączone obrazki.
Musisz wejść w interakcję z szafą grającą i umieścić w niej znaleziony wcześniej żeton. Przeniesiesz się do Kamieniołomu Beta - Quarry Site Beta.
Odkryj, co stało się z drużyną zwiadowczą
Kamieniołom Beta to zupełnie oddzielna lokacja. Nie możesz korzystać z mapy, ani powrócić do głównego obszaru Najstarszej Siedziby do momentu załatwienia wszystkich spraw w tym miejscu. Podążaj liniową trasą, aż dotrzesz do Formacji - The Formation.
Przejdź przez aktywną bramę i dotrzyj na wyspę
W lokacji tej są 4 bramy, przy czym tylko przy tej z obrazka zauważysz uruchomiony komputer z zielonymi znakami na ekranie. Przejdź przez tę bramę żeby zaczęło generować się przejście przed Jesse. Kieruj się w stronę wyspy. Jeśli zajdzie taka potrzeba, pomagaj sobie lewitacją.
Na terenie kamieniołomu możesz odnajdywać nagrania będące opcjonalnymi znajdźkami. Jeśli chcesz, możesz ich odsłuchiwać. Znajdźki będą też dostępne w trakcie kolejnych wizyt w Kamieniołomie Beta.
Zbadaj okolicę w poszukiwaniu zaginionej drużyny zwiadowczej
Na potrzeby awansowania do kolejnej części misji musisz odnaleźć i uruchomić pokazany na obrazku magnetofon.
Przetrwaj atak
W okolicy zaczną pojawiać się przeciwnicy zainfekowani Sykiem. Wykorzystuj wszystkie dostępne moce oraz to, że możesz swobodnie biegać i latać po okolicy. Ułatwi ci to unikanie ataków i planowanie własnych. Na szczęście żaden z atakujących Jesse wrogów nie będzie elitarnym przeciwnikiem. Spotkasz co najwyżej wrogów z osłonami, które możesz łatwo niszczyć np. telekinezą.
Porozmawiaj z Arishem
Po pokonaniu wszystkich wrogów gra automatycznie przeniesie cię z powrotem do pomieszczenia z szafą grającą. Powróć do Centralnego Kierownictwa i pogadaj z Arishem.
Odblokujesz nowe nagranie oraz otrzymasz kolejne żetony do szafy grającej. Najważniejsza nagroda za ukończenie misji to odblokowanie ekspedycji, czyli wypraw do Kamieniołomu Beta wiążących się ze staczaniem wymagających walk. Mechanikę tę dokładnie opisaliśmy na stronie Ekspedycje w rozdziale Dodatkowe aktywności i sekrety.