Control AWE: Trzecia osoba (Fra Mauro) solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2020
Na tej stronie poradnika do Control WAŚ - AWE znajdziesz pierwszą część opisu przejścia pobocznej misji Trzecia osoba - The Third Thing. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jak przejść przez strefę załadunkową, gdzie znaleźć bossa - Hartmana oraz jak wypędzić Hartmana z lokacji WAŚ Fra Mauro.
Quest Trzecia osoba podzielony jest na dwie duże części dotyczące odwiedzenia lokacji WAŚ Fra Mauro i WAŚ Eagle Limited. Główne części misji można zaliczać w dowolnej kolejności. Jeżeli interesuje cię druga z wymienionych lokacji, to przejdź na osobną stronę naszej solucji - Trzecia osoba - WAŚ Eagle Limited.
- Rozpoczęcie zadania
- Znajdź Hartmana w lokacji WAŚ Fra Mauro
- Wydostań się z ciemnego korytarza
- Znajdź Hartmana w lokacji WAŚ Fra Mauro
- Załącz światła żeby pokonać Hartmana - starcie z bossem
- Powrót do pomieszczenia Bieżące śledztwa
Rozpoczęcie zadania
Na potrzeby ukończenia questu Trzecia osoba musisz odwiedzić dwie różne lokacje i tak jak już wspomnieliśmy można je eksplorować w dowolnej kolejności.
W obu przypadkach musisz rozpocząć w pomieszczeniu Bieżące śledztwa (Active Investigations), w którym zakończyła się poprzednia misja Mroczne miejsce. Na potrzeby dotarcia do lokacji WAŚ Fra Mauro wybierz wschodnie przejście. Skorzystaj z windy, która zawiezie cię na nowe piętro. Tuż po wyjściu z windy znajdziesz punkt kontroli.
Znajdź Hartmana w lokacji WAŚ Fra Mauro
W pierwszym obszarze spotkasz kilku zwykłych przeciwników. Po wygranej bitwie rozejrzyj się za lampą, którą można podnieść dzięki telekinezie. Użyj jej do odblokowania głównego przejścia. Opcjonalnie możesz jej też użyć w jednej z toalet do odkrycia skrzynki z lootem.
Wkroczysz do lokacji Poziom obserwacyjny (Observation Deck). Spodziewaj się tu kolejnych walk, które mogą być nieco trudniejsze. Pewnym ułatwieniem są liczne słupy, za którymi w razie potrzeby możesz się chować po to żeby po chwili z powrotem wychylić się i wznowić ataki.
Po rozprawieniu się z przeciwnikami ponownie złap jedną z zapalonych lamp z użyciem telekinezy. Musisz jej użyć w dwóch miejscach - do pozbycia się Ciemności otaczającej generator (obrazek 1) i rdzeń mocy (obrazek 2). Złap rdzeń i umieść go w slocie.
Możesz już wcisnąć przycisk pobliskiej konsoli, który odblokuje szyb windy. Wskocz do szybu żeby trafić do nowej większej lokacji z punktem kontroli.
W lokacji z pociągiem do rozwiązania jest nowa zagadka środowiskowa. Zacznij od zlokalizowania rdzenia mocy i umieszczenia go w generatorze przy ścianie.
Dzięki umieszczeniu rdzenia w bocznym generatorze uaktywniła się konsola do sterowania pociągiem - możesz go przemieszczać w lewo lub w prawo. Ponownie wciśnięcie tego samego przycisku zatrzymuje pociąg.
Spraw żeby pociąg zatrzymał się w takim położeniu, by zamontowana na nim lampa znajdowała się przed widocznym w tle innym generatorem, który przykryty jest przez Ciemność.
Wyjmij rdzeń mocy z generatora przy ścianie i użyj lewitacji żeby umieścić go w slocie na dachu pociągu. Jeśli poprawnie zatrzymałeś pociąg to po tym jak załączy się lampa z pociągu oświetli ona Ciemność i pozbędzie się jej.
Możesz już wyjąć rdzeń mocy ze slotu na dachu pociągu i umieścić go w nowo odblokowanym generatorze. Jest on połączony z drzwiami odblokowującymi wyjście z tej lokacji. Dotrzesz do Zejścia na dół (Lower Access).
Pociąg możesz też opcjonalnie przemieścić w lewo i użyć lampy do pozbycia się innego skupiska Ciemności. Umożliwi ci to otwarcie skrzynki z lootem.
Wydostań się z ciemnego korytarza
Znajdziesz się w lokacji, w której przebywa również potwór - Hartman. Unikaj zbyt długiego pozostawania w nieoświetlonych miejscach, bo to okazja dla bossa do wykonania ataku na dystans lub do złapania bohaterki i odebrania jej dużej ilości punktów zdrowia.
W trakcie przeprawy przez korytarz musisz przechodzić węższymi korytarzami na lewo i na prawo od głównego ciemnego przejścia. W lewym korytarzu natrafisz na pokazaną na obrazku osłabioną ścianę. Możesz ją zburzyć np. rzucając w nią obiektami w oparciu o telekinezę. Użycie Miotacza jest ryzykowne, bo musiałbyś wyraźnie oddalić się od granatów przyczepionych do ściany żeby uniknąć obrażeń.
We wszystkich miejscach, w których przebiec przez główny korytarz pomagaj sobie dashami żeby najszybciej dotrzeć do kolejnego oświetlonego miejsca. Po drodze znajdziesz rdzeń mocy (złap go z użyciem telekinezy) i drugą osłabioną ścianę nadającą się do zburzenia.
Dotrzyj z rdzeniem do pokazanego na obrazku generatora. Umieść rdzeń w slocie i wciśnij przycisk żeby rozświetlić cały korytarz i przepędzić Hartmana.
Znajdź Hartmana w lokacji WAŚ Fra Mauro
Możesz już wyruszyć dalej. Liniowa ścieżka podróży doprowadzi cię do punktu kontroli i sali z obrotnicą. Zacznij od pozbycia się tutejszych przeciwników. Możesz wykorzystać to, że Jesse jest w stanie łatwo zaatakować wrogów rozstawionych na dole - pomóż sobie np. Miotaczem.
Po zakończonych walkach wejdź do pomieszczenia kontrolnego na górnym poziomie i wciśnij przycisk.
W głównej sali pojawią się nowi przeciwnicy i najbardziej musisz uważać na pierwszego snajpera. Gra sygnalizuje, że Jesse jest namierzana przez snajpera. Jeśli uda mi się trafić w bohaterkę, to może ona błyskawicznie znaleźć się na skraju śmierci.
Snajper ukrywa się w zewnętrznej części sali. Po zlokalizowaniu go najlepiej rozstawić się za sąsiednią ścianą. Wychylaj się na krótkie chwile żeby go atakować. Jako że snajper potrafi się leczyć korzystaj z kombinacji telekinezy oraz używania serwobroni (Miotacz może się tu jeak najbardziej sprawdzić). Po tym jak zabijesz snajpera rozpraw się z resztą potworów uważając m.in. na te latające.
Obrotnica została zablokowana i musisz w rezultacie zniszczyć czerwone bloki po to żeby można ją było ponownie wprawić w ruch.
Po tym jak obrotnica ponownie zatrzyma się spodziewaj się pojawienia drugiego snajpera. Najlepiej jest jak najszybciej znaleźć schronienie żeby móc go atakować z bezpiecznej odległości. Po zabiciu drugiego snajpera pozbądź się innych potworów - uważaj, bo będzie wśród nich przeciwnik używający telekinezy. Atakuj go zza zasłony i polegaj na częstych unikach.
Po wygraniu drugiej bitwy ponownie zlokalizuj czerwone bloki, które uniemożliwiają platformie dalsze obracanie się. Po tym jak obrotnica zakończy swoją podróż na parterze odblokuje się pokazane na obrazku przejście Bridge Operator. Stanie się to możliwe dzięki lampie zamontowanej na obrotowej platformie - oświetli ona Ciemność, która blokowała przejście.
Kolejna lokacja to Przeobrażone biura (Shifted Offices). Dotrzyj do zamkniętych drzwi, obok których jest slot na generator. W miejscu z obrazka możesz usunąć przeszkody, który ukrywają rdzeń mocy. Przenieś go do generatora. W nowo odblokowanym pomieszczeniu znajdziesz lampę - złap ją i użyj jej do pozbycia się Ciemności blokującej dalsze przejście.
Kontynuuj liniowy przemarsz, który doprowadzi cię do punktu kontroli. Tuż za nim znajduje się wejście do lokacji WAŚ "Strefa Załadunkowa" (AWE Loading Bay).
Zanim wejdziesz do strefy załadunkowej warto skorzystać ze znajdującego się po lewej stronie stanowiska. Pozwala ono Jesse na wezwanie zaprzyjaźnionego rangera, który może pomagać bohaterce w staczanych przez nią walkach.
Pomoc rangera zdecydowanie się przyda, bo w strefie załadunkowej już na samym początku wpadniesz m.in. na latających przeciwników. W trakcie walk uważaj m.in. na elitarnego przeciwnika otaczającego się latającymi elementami. Pozbawiaj go tej osłony atakując go z pomocą telekinezy, a następnie szybko atakuj go Miotaczem lub inną silną odmianą serwobroni gdy nie ma dodatkowej osłony.
Po wygranej bitwie poszybuj do pokazanego na obrazku otworu prowadzącego do Kanałów wentylacyjnych strefy załadunkowej (Loading Bay Vents). Uważaj przy tym żeby nie spaść w przepaść.
W kanałach jest jedna większa opcjonalna lokacja, ale przeprawa na potrzeby ukończenia opisywanej misji jest liniowa. Dotrzesz do punktu kontroli i do znajdującej się za nią dużej lokacji WAŚ "Fra Mauro" (Fra Mauro AWE).
Załącz światła żeby pokonać Hartmana - starcie z bossem
Tak samo jak w konfrontacji z poprzedniej misji musisz doprowadzić do przepędzenia Hartmana poprzez załączenie wszystkich lamp w sali. Jesse musi unikać ataków bossa poprzez pozostawanie w oświetlonych miejscach i ograniczanie do minimum czasu spędzonego w cieniu.
Zacznij od udania się w lewo i wciśnij pierwszy przycisk. Nad głową bohaterki zacznie przemieszczać się platforma, do której przyczepiona jest lampa. Twoim zadaniem jest podążanie za lampą po to żeby pozostawać w oświetlanym przez nią (dość niewielkim) obszarze.
Ponownie wciśnij przycisk i zacznij podążać za lampą. Lampa po drodze oświetli rdzeń mocy przykryty przez Ciemność. Po tym jak Ciemność zostanie zniszczona użyj szybko telekinezy żeby złapać rdzeń mocy i kontynuuj podążanie za lampą.
Dotrzesz do oświetlonego balkoniku z dwoma przyciskami. Wciśnij przycisk ze strzałką w prawo, dzięki czemu platforma z lampą wyruszy w stronę końcowej częściej sali. Ponownie przenoś rdzeń mocy i pilnuj się podczas omijania księżycowego lądownika - możesz przelecieć nad nim lub szybko przebiec obok niego.
Dotrzyj z rdzeniem mocy do trzeciego oświetlonego obszaru. Rzuć rdzeniem w pokazany na obrazku dolny slot. Załączy to lampę, która oświetli jeden z górnych slotów i zniszczy zasłaniającą go Ciemność.
Pozostań w tym samym miejscu i wciśnij przycisk ze strzałką w prawo. Ponownie zacznij podążać za lampą, która po drodze oświetli nowy rdzeń mocy przykryty przez ciemność. Nie zabieraj go już teraz, tylko powróć za lampą do drugiego oświetlonego obszaru. Powtórz teraz jeden z poprzednich kroków - wciśnij przycisk z prawą strzałką i zalicz podróż do trzeciego oświetlonego obszaru (tę, która zakłada ominięcie po drodze dużego lądownika).
Dotrzyj do platformy ze slotami do umieszczania rdzeni mocy. Odszukaj w ciemnościach "uwolniony" wcześniej rdzeń i przyciągnij go do siebie. Umieść go w jednym z dwóch górnych slotów.
Wyjmij rdzeń mocy z dolnego slotu i umieść go w drugim spośród górnych slotów. Docelowo w dwóch górnych slotach muszą znajdować się 2 rdzenie mocy.
Zapanują ciemności, tak więc musisz szybko działać. Po lewej stronie odblokowało się oświetlone przejście - pokazuje je dołączony obrazek.
Dotrzyj do przejścia i skorzystaj z windy żeby przedostać się do górnego pomieszczenia kontrolnego. Jest tam przełącznik i użycie go rozświetli całą salę i przepędzi Hartmana.
Powrót do pomieszczenia Bieżące śledztwa
Wyjście z lokacji WAŚ "Fra Mauro" znajduje się w jej zachodniej części, w górnym pomieszczeniu kontrolnym. Prowadzi ono do Kanałów serwisowych (Service Ducts). Liniowa ścieżka doprowadzi cię do włazu w podłodze. Zniszcz go lub przesuń. Po zeskoczeniu na dół znajdziesz się niedaleko miejsca, w którym rozpoczynałeś eksplorację okolicy. Możesz już powrócić do sekcji Bieżące śledztwa (Active Investigations).
Jeśli podążasz zgodnie z naszą solucją, to przejdź teraz na stronę Trzecia osoba - WAŚ Eagle Limited. Znajdziesz tam opis przeprawy przez zachodnią część Sektora Śledztwa.