Control AWE: Mroczne miejsce (A Dark Place) solucja, opis przejścia Control poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2020
Na tej stronie poradnika do Control WAŚ - AWE znajdziesz szczegółowy opis przejścia pobocznej misji Mroczne miejsce. Dzięki skorzystaniu z solucji dowiesz się m.in. jak dotrzeć do Sektora Śledczego, jak radzić sobie z obszarami blokowanymi przez Ciemność, oraz jak przegonić dużego bossa - Hartmana.
- Rozpoczęcie DLC
- Zbadaj windę
- Zbadaj Sektor Śledczy
- Zbadaj Motel Oceanview
- Zbadaj Sektor Śledczy
- Włącz światła, by pokonać kreaturę - boss Hartman
- Zbadaj Sektor Śledczy
Rozpoczęcie DLC
Jeżeli zapewniłeś sobie dostęp do dodatku Wydarzenia Alter Świata, to opisywana misja Mroczne miejsce powinna pojawić się w dzienniku Jesse po uruchomieniu gry.
Brak tego zadania w dzienniku może oznaczać, że nie awansowałeś jeszcze dostatecznie w grze. Zajmij się w takiej sytuacji głównymi questami podstawowej kampanii. Z rozpoczęciem DLC wsztrzymaj się co najmniej do momentu odblokowania mocy lewitacji, którą dla przypomnienia otrzymuje się w głównej misji Na straży brata. Im silniejsza Jesse, tym sprawniej będzie mogła sobie radzić z potężniejszymi przeciwnikami napotykanymi w dodatku.
Zbadaj windę
Przenieś się do Centralnego Kierownictwa (Central Executive) w Sektorze Kierowniczym (Executive). Wyrusz w stronę Windy sektora (Sector Elevator). Załączy się tu "wizja" z udziałem Alana Wake'a i gra odblokuje powiązane z nią nagranie.
Wejdź do windy i wybierz z niej nowo odblokowane piętro Najstarszej Siedziby - Sektor Śledczy (Investigations Sector).
Zbadaj Sektor Śledczy
Od samego początku wizyty w Sektorze Śledczym warto dokładnie badać okolicę, bo będziesz odnajdywał mnóstwo znajdziek.
Wkrocz do lokacji Biuro szefa sektora (Sector Head Office). Użyj lewitacji żeby przyciągnąć do siebie pokazany na obrazku sześcian / rdzeń mocy.
Skorzystaj z lewitacji żeby dotrzeć do pomieszczenia na piętrze. Umieść rdzeń mocy w tutejszym slocie po to żeby zagwarantować sobie dostawy prądu.
Możesz już powrócić na dół i wcisnąć przycisk przy metalowej bramce żeby odblokować przejście do kolejnego obszaru.
Wkrótce dotrzesz do pierwszego punktu kontroli. Przy każdej wizycie w punkcie kontroli sprawdzaj, czy zebrałeś już wystarczająco dużo materiałów do skonstruowania lub ulepszenia nowego typu serwobroni - Miotacza (Surge). Przyda ci się ona do eliminowania wrogów i powiązane jest z nią jedno z trofeów.
Miotacz działa na podobnej zasadzie do granatnika wystrzeliwującego samoprzylepne granaty. Wystrzelone ładunki (maksymalnie trzy) mogą przyczepiać się do przeciwników oraz elementów otoczenia. Można je następnie manualnie detonować.
Cenna uwaga - Granaty Miotacza eksplodują z dość dużą siłą. Należy je zawsze detonować z bezpiecznej odległości, bo w przeciwnym razie Jesse może odnieść poważne obrażenia lub nawet zginąć na miejscu.
Zbadaj Motel Oceanview
Dotrzesz do wiszącego przełącznika i powinieneś pamiętać jak należy się zachować - trzeba 3x pociągnąć za przełącznik żeby przenieść się do motelu Oceanview. Gra rozpocznie tu od wyświetlenia scenki na temat Alana Wake'a.
Dotrzyj do recepcji i skorzystaj z dzwonka. Podejdź do automatu i wejdź z nim w interakcję. Zbadaj następnie dwa pomieszczenia po lewej stronie korytarza, w których trzeba wejść w interakcję z telewizorem i radiem. Zajrzyj następnie do pokoju 226 żeby znaleźć klucz. Powróć z nim do miejsca startu i użyj go do otwarcia drzwi z odwróconym czarnym trójkątem. Użyj 3x przełącznika żeby opuścić motel.
Zbadaj Sektor Śledczy
Powrócisz do Sektora Śledczego. Przejdź do obszaru z trzema wąskimi przejściami oddzielonymi przepaściami. Musisz tu używać lewitacji i dodatkowo warto pomagać sobie dashami żeby szybciej przesuwać się do przodu.
Po środkowym przejściu podróżuje niezniszczalna kula. Wyląduj daleko od niej i ponownie aktywuj lewitację zanim zbliży się do Jesse. Jedyne dostępne przejście zaprowadzi cię do lokacji Opuszczone biura (Abandoned Offices).
Pozbądź się kilku pierwszych (słabych) przeciwników. W jednym z kolejnych korytarzy jest nowy punkt kontroli. Po dotarciu do obszaru z pomieszczeniami biurowymi czeka cię nieco dłuższa bitwa, choć i w niej nie pojawią się żadni elitarni wrogowie.
Wyrusz dalej aż dotrzesz do przejścia blokowanego przez Ciemność. Do jej pokonania nie można użyć samych mocy Jesse. Rozejrzyj się po okolicy za przenośną lampą i złap ją przy pomocy telekinezy.
Nie puszczaj przycisku używania telekinezy, tylko dotrzyj z trzymaną lampą do Ciemności. Spraw żeby lampa oświetliła Ciemność, która po chwili zostanie zniszczona i zniknie. Pozwoli ci to przejść dalej.
W nowej lokacji używaj lewitacji żeby docierać do wyżej położonych balkoników. Przejdź następnie tunelem, który doprowadzi cię do lokacji Korytarz działu operacyjnego (Operations Corridor) i nowego punktu kontroli.
Skręć przy najbliższej okazji w prawo i wybierz drzwi prowadzące do większej lokacji Centrum operacyjne (Operations Center). Musisz tu ponownie znaleźć przenośną lampę, złapać ją z użyciem lewitacji i użyć do pozbycia się Ciemności i odblokowania dostępu do pomieszczenia kontrolnego na piętrze.
Odszukaj w okolicy nowy rdzeń mocy i przenieś go do slotu w pomieszczeniu kontrolnym. Możesz już skorzystać z dźwigni i rozświetlić główne pomieszczenie centrum operacyjnego.
W centralnym pomieszczeniu pojawią się wrogowie i po raz pierwszy napadnięty zostaniesz przez latających rangersów Syku (Hiss Ranger Airborne). Nie są to bardzo trudni wrogowie, choć staraj się atakować z ich dużej odległości żeby ich ataki bronią palną nie trafiały w Jesse. Przeciwnicy ci nie dysponują na szczęście telekinezą ani żadnymi innymi ofensywnymi mocami.
Po wygranej walce nie śpiesz się z opuszczeniem tego pomieszczenia. Warto odszukać tablicę ogłoszeniową z powyższego obrazka, która pozwala na dodawanie pobocznych misji do dziennika Jesse. Poboczne questy opisaliśmy w osobnej części naszej solucji.
Wybierz północne drzwi - po drodze odnajdziesz nowy punkt kontroli. Znajdziesz się w dużej sali lokacji Bieżące śledztwa (Active Investigations). Jesse będzie tu traciła stopniowo pasek energii podczas przebywania w ciemnościach. Na szczęście nawet jeśli zostanie on całkowicie wyczerpany bohaterka nie zginie.
Włącz światła, by pokonać kreaturę - boss Hartman
Spróbuj skorzystać z centralnej windy. Niedługo po próbie jej uruchomienia pojawi się boss - Hartman. Z bossem nie stoczysz już teraz pełnoprawnej walki. Musisz natomiast wykonać opisane poniżej kroki żeby przepędzić kreaturę z sali z windą.
W trakcie rozgrywania całej tej sceny unikaj zbyt długiego pozostawania w ciemnościach. Tylko wtedy Hartman jest w stanie dopaść Jesse. Boss może szybko znaleźć się obok niej i ciężko zranić ją lub doprowadzić do jej śmierci.
W celu przepędzenia bossa musisz uaktywnić 4 generatory w tej sali poprzez umieszczenie sześcianu / rdzenia mocy w każdym z nich.
Po wyjściu z windy zaczekaj aż przed Jesse pojawi się sześcian, który możesz złapać z użyciem telekinezy. Obróć się nieznacznie w prawo i rzuć rdzeniem mocy w pokazany na obrazku slot. Rozświetli się okolica generatora i dotrzyj tam.
Zainteresuj się żółtą ścianą z napisem Power Cores. Użyj telekinezy żeby wyrwać jej prostokątne metalowe osłony. Odkryjesz dzięki temu skrytkę z wieloma rdzeniami mocy. Użyj od razu telekinezy żeby złapać jeden z nich.
Obróć się w prawo i rzuć rdzeniem w pokazany na obrazku slot.
Zabierz nowy rdzeń mocy ze "skrytki" i pomóż sobie lewitacją żeby dotrzeć do obszaru nad generatorem, do którego przed chwilą wrzuciłeś drugi rdzeń mocy.
Dotrzyj na najwyższy, oświetlony balkonik. Obróć się w prawo i odszukaj nowe miejsce, z którego można na odległość rzucić rdzeniem mocy i umieścić go w trzecim slocie.
Powróć do składowiska rdzeni, gdyż musisz zabrać ze sobą kolejny, czwarty już rdzeń. Powtórz drogę do miejsca, w którym znajduje się trzeci uruchomiony generator. Użyj lewitacji żeby dotrzeć w jego pobliże.
Po dotarciu w pobliże trzeciego generatora obróć się w prawo i zlokalizuj w oddali czwarty slot. Rzuć w niego rdzeniem mocy żeby uruchomić ostatni czwarty generator.
Użyj lewitacji żeby dotrzeć na platformę z czwartym załączonym generatorem. Skorzystaj tu z pokazanego na obrazku przełącznika.
Jeśli poprawnie wykonałeś wszystkie czynności to obejrzysz cut-scenkę z przepędzenia Hartmana. Do ponownej konfrontacji z nim dojdzie dopiero w dalszej części gry.
Zbadaj Sektor Śledczy
Jeśli chcesz możesz dokładniej zbadać salę Bieżące śledztwa (Active Investigations). Odnajdziesz w niej między innymi pokazane na obrazku automaty do gry. Pierwszy automat pozwala na rozgrywanie dużych bitew z hordami przeciwników. Drugi automat (odblokowywany po rozegraniu pierwszej gry) pozwala na powtarzanie walk z bossami z podstawowej kampanii. Bitwy z potworami pozwalają oczywiście na pozyskiwanie dużych ilości źródła i modyfikacji.
W celu awansowania w zadaniu wejdź ponownie do dużej windy i uruchom ją. Tym razem dotrze ona pomyślnie na nowe piętro.
W celu zakończenia questu podejdź do komunikatora żeby porozmawiać z Langstonem.
W nagrodę za zaliczenie misji otrzymasz trofeum Znana metodologia, 1 punkt umiejętności oraz materiały / modyfikacje. Rozpocznie się nowe główne zadanie Trzecia osoba (The Third Thing).