Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lata 1944 i 45 - Wnioski (2) | Porównanie sprzętu poradnik Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Tabela 4. Inne cechy przykładowego sprzętu pancernego obu stron (czerwiec 1944).

Axis

Radio

Gener. dymu

Cupola

Wyrz. granatów

Obrót wieży

Optyka

StuH42 (middle)

T

T

T

N

-

Long-range

StuG IIIG (late mid)

T

T

N

N

-

Long-range

StuG IV

T

T

T

N

-

Long-range

Jagdpanzer IV early

T

T

N

T

-

Long-range

Panzer IVH

T

N

T

N

Fast

good

Panther VA

T

N

T

T

Slow

Dual-magn

Panther VG

T

N

T

T

Slow

Dual-magn

Tiger IVE

T

N

T

N

v.slow

Binocular

Tiger IVE late

T

N

T

T

v.slow

good

King Tiger

T

N

T

T

Slow

good

Allies

Radio

Gener. dymu

Cupola

Wyrz. granatów

Obrót wieży

Optyka

T34 M43 (late)

T

N

N

N

Medium

-

Valentine IX

T

T

N

N

Fast

-

T34/85 M44

T

N

T

N

Slow

-

M4A2(76)W Sherman

T

T

T

N

v.fast

-

IS2 M44

T

N

T

N

Slow

-

SU76 M

T

N

N

N

-

-

SU122

T

N

T

N

-

-

SU85

T

N

T

N

-

-

ISU122

T

N

N

N

-

-

ISU152

T

N

N

N

-

-

Objaśnienia. Radio (Tak/Nie) - wpływa na szybkość wykonania rozkazu, Generator dymu (T/N) - umożliwia zadymienie pojazdu w celu osłonięcia się przed ostrzałem, Cupola (T/N) - dodatkowa wieżyczka obserwacyjna na górze wieży, poprawia widoczność z czołgu, Wyrzutnik granatów (T/N) - umożliwia zwalczanie piechoty w bezpośrednim sąsiedztwie pojazdu. Obrót wieży: v.fast - bardzo szybki, fast - szybki, medium - średni, slow - wolny, v. slow - bardzo wolny. Optyka wpływa na wykrywanie wroga i celowanie: long-range - duże powiększenie ale o ograniczonym polu widzenia, załoga musi być na poziomie regular lub lepszym, żeby skorzystać z tych właściwości, binocular - nieco lepsza niż good przy celowaniu, załoga musi być green lub lepsza, good - nieco lepsza niż standardowa, załoga musi być green lub lepsza, dual-magn(ification) - dwa poziomy powiększenia dla wykrywania i celowania, załoga musi być veteran lub lepsza.

Tabela 5. Własności manewrowe i inne cechy sprzętu (czerwiec 1944).

Axis

Nacisk na grunt [kg/cm2]

Prędkość [m/s]

Max. zasięg ruchu w 1 turę [m]

Możliwość transportu

Inne uwagi

StuH42 (middle)

1,03

11,1

666

2 - squad

 

StuG IIIG (late mid)

1,03

11,1

666

2 - squad

 

StuG IV

0,81

10,7

642

2 - squad

 

Jagdpanzer IV early

0,87

11,1

666

2 - squad

 

Panzer IVH

0,88

10,7

642

2 - squad

 

Panther VA

0,86

12,9

774

2 - squad

shot trap, occasional flaws in upper hull front

Panther VG

0,88

12,9

774

2 - squad

shot trap, frequent flaws in upper hull front

Tiger IVE

0,97

10,7

642

2 - squad

reinforced turret front

Tiger IVE late

0,97

10,7

642

2 - squad

reinforced turret front

King Tiger

0,99

9,8

588

2 - squad

 

Allies

Nacisk na grunt [kg/cm2]

Prędkość [m/s]

Max. zasięg ruchu w 1 turę [m]

Mozliwość transportu

Inne uwagi

T34 M43 (late)

0,75

15,2

912

2 - squad

2-man turret

Valentine IX

0,74

6,7

402

2 - squad

2-man turret

T34/85 M44

0,78

15,2

912

2 - squad

 

M4A2(76)W Sherman

1,06

13,4

804

2 - squad

 

IS2 M44

0,81

10,2

612

2 - squad

slow rate of fire

SU76 M

0,57

12,5

750

0 - none

partly open top

SU122

0,75

15,2

912

2 - squad

 

SU85

0,72

14,3

858

2 - squad

 

ISU122

0,81

10,2

612

2 - squad

 

ISU152

0,81

10,2

612

2 - squad

 

Objaśnienia: Nacisk na grunt jest cechą pozwalającą porównać szanse zakopania i unieruchomienia różnych pojazdów. Możliwość transportu określa możliwość przewożenia piechoty na pancerzu. Inne uwagi wskazują na pewne specjalne cechy czołgów: 2-man turret - dwuosobowa wieża, zmniejsza możliwości obserwacji w porównaniu z trzyosobową; reinforced turret front - wzmocniony przód wieży, ponad to co zapisano w teoretycznych parametrach grubości pancerza; shot trap - błąd konstrukcyjny wieży, który powoduje odbijanie pocisków w stronę słabiej chronionych pancerzem miejsc czołgu; occasional flaws in upper hull front - zdarzające się od czasu do czasu błędy fabryczne w przednim-górnym pancerzu kadłuba; frequent flaws in upper hull front - zdarzające się często błędy fabryczne w przednim-górnym pancerzu kadłuba; slow rate of fire - niska szybkostrzelność; partly open top - pojazd częściowo otwarty od góry.