Osiągnięcia | Informacje wstępne i porady | Call of Duty Ghosts poradnik Call of Duty: Ghosts
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
Orientuj się / Spatial Awareness
Wymagania: Zabij pierwszego wroga w kampanii Call of Duty Ghosts.
Opis: Tak naprawdę nie da się nie uzyskać tego osiągnięcia - otrzymasz je w momencie zabicia pierwszego napotkanego wroga w czasie kampanii
Opowieści Duchów / Ghost Stories
Wymagania: Ucieczka. (Ukończ "Opowieści Duchów" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ pierwszą misję kampanii,"Opowieści Duchów", na dowolnym poziomie trudności.
Nowy wspaniały świat / Brave New World
Wymagania: Spotkaj sie w forcie Santa Monica. (ukończ "Nowy wspaniały świat" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ drugą misję kampanii, "Nowy wspaniały świat", na dowolnym poziomie trudności.
Mur Wolności / Liberty Wall
Wymagania: Zniszcz oba śmigłowce podczas misji Nowy wspaniały świat.
Opis: Na końcu drugiej misji kampanii zostaniesz zaatakowany przez dwa śmigłowce wroga - zniszcz oba, wykorzystując dostępną wyrzutnie rakiet, by otrzymać osiągnięcie. Pamiętaj, że do zniszczenia każdego z nich potrzebujesz dwóch trafień za pomocą wyrzutni MAAWS i że po wystrzeleniu rakiet możesz nimi sterować za pomocą myszki. Musisz się także spieszyć, gdyż pierwszy ze śmigłowców po chwili odlatuje - gdy to się stanie i nie zdążysz go zniszczyć, wczytaj punkt kontrolny i ponów próbę.
Ziemia Niczyja / No Man's Land
Wymagania: Dotrzyj do San Diego. (ukończ "Ziemia Niczyja" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ trzecią misję kampanii, "Ziemia Niczyja", na dowolnym poziomie trudności.
Bierz go, Riley / Blimey O'Riley
Wymagania: Kontrolując Rileya, wydaj mu polecenie rzucenia się na 10 wrogów.
Opis: W czasie trzeciej misji kampanii użyj Rileya do zabicia 10 wrogów - obojętnie czy poprzez wydanie mu rozkazu, gdy poruszasz się Loganem, czy samodzielne rzucenie się na wroga, gdy jesteś w skórze psiaka.
Uderzenie / Struck Down
Wymagania: Odszukaj AJaxa. (ukończ "Uderzenie" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ czwartą misję kampanii,"Uderzenie", na dowolnym poziomie trudności.
Nic się nie zmarnuje / Waste Not
Wymagania: Każdym strzałem ze zdalnego snajpera zabij postać lub zniszcz pojazd (Misja "Uderzenie")
Opis: W czasie czwartej misji czterokrotnie uzyskasz dostęp do zdalnego snajpera. Otrzymanie osiągnięcia jest proste - musisz uważać, by każdy wystrzelony przez ciebie nabój trafił cel (piechota bądź pojazd wroga). Jeśli podczas któregoś etapu spudłowałeś lub nie jesteś na 100% pewny trafienia - wczytaj punkt kontrolny i spróbuj ponownie.
Powrót do domu / Homecoming
Wymagania: Obroń L.A. (ukończ "Powrót do domu" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ piątą misję kampanii, "Powrót do domu", na dowolnym poziomie trudności.
Wczesne wsparcie / Go Ugly Early
Wymagania: Zaatakuj 50 wrogów, korzystając z A-10. (Misja "Wczesne wsparcie")
Opis: Podczas piątej misji kampanii kilkakrotnie uzyskasz dostęp do myśliwca A-10, by zniszczyć wymagane cele. By otrzymać osiągnięcie musisz po prostu zlikwidować 50 wrogów (pojazdów lub piechoty) przy użyciu A-10.
Legendy nigdy nie umierają/ Legends Never Die
Wymagania: Wyeliminuj Almagro. (ukończ "Legendy nigdy nie umierają" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ szóstą misję kampanii, "Legendy nigdy nie umierają", na dowolnym poziomie trudności.
Atak z głębin! / It Came From Below!
Wymagania: Zabij 6 wrogów, atakując ich pod wodą za pomocą noża, w misji "Legendy nigdy nie umierają".
Opis: jedno z trudniejszych do uzyskania osiągnięć. W szóstej misji kilkakrotnie będziesz przeprawiał się przez lokacje zalane wodą po pas. W tych miejscach po prostu zbliż się do wroga stojącego w wodzie, kucnij (by być całym pod wodą, a nie jedynie do pasa) i zabij wroga atakując go nożem. Z uwagi na to, że będziesz w tym czasie wystawiony na atak wroga, najlepiej jest grać na najłatwiejszym poziomie trudności.
Zapamiętaj : Nie wystarczy zabić wroga stojąc w wodzie - twój przeciwnik także musi się w niej znajdować.
Dzień Federacji / Federation's Day
Wymagania: Zbierz informację o Rorke'u. (ukończ "Powrót do domu" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ siódmą misję kampanii, "Dzień Federacji", na dowolnym poziomie trudności.
Śpiąca Królewna / Sleeping Beauty
Wymagania: Zabij śpiącego wroga, zjeżdżając na linie głową w dół. (Misja "Dzień Federacji")
Opis: Po tym jak załadujesz wirusa w serwerowni wracasz na linkę na bok budynku. Po zabiciu dwójki wrogów na balkonie po lewej stronie, zejdź dwa piętra niżej poziomu balkonu. Przeszukaj dokładnie ten poziom, zaglądając przez wszystkie okna. W jednym z pomieszczeń będzie śpiący na krześle wróg - poślij mu kulkę, by otrzymać osiągnięcie.
Odcisk na twarzy / Carbon Faceprint
Wymagania: Przyjmij fotokopiarkę na twarz. (Misja "Dzień Federacji ")
Opis: Po tym, jak Hesh wysadzi piętro i ponownie wylądujesz na lince, poczekaj kilka sekund i wypatruj fotokopiarki, która wyleci z budynku. Ustaw się na torze jej lotu, by oberwać nią "w twarz" i otrzymać osiągnięcie. W razie, gdy przeleci ona obok ciebie, wczytaj punkt kontrolny i powtórz cały proces.
Drapieżne ptaki / Birds of Prey
Wymagania: Schwytaj Rorke'a. (ukończ "Drapieżne ptaki" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ ósmą misję kampanii, "Drapieżne ptaki", na dowolnym poziomie trudności.
Niech wszystko spłonie / Burn Baby Burn
Wymagania: Zniszcz 80 pojemników z paliwem. (Misja "Drapieżne Ptaki")
Opis: Zaraz na początku misji, gdy zasiądziesz za sterami śmigłowca i wylecisz na otwartą przestrzeń, rozejrzyj się dokładnie. Na dachach budynków i drogach powinny stać wielkie zbiorniki paliwa - zniszcz 80 z nich za pomocą helikoptera, by otrzymać osiągnięcie.
Ścigany / The Hunted
Wymagania: Przeżyj. (ukończ "Ścigany" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ dziewiątą misję kampanii,"Ścigany", na dowolnym poziomie trudności.
Duchy z dżungli / Jungle Ghosts
Wymagania: Ukończ misję, ani razu nie alarmując wrogów. (Misja "Drapieżne Ptaki")
Opis: Misja podzielona jest na dwa zasadnicze etapy - podróż w samotności i z drużyną. W czasie samotnej wędrówki przez dżunglę (zanim dojdziesz do reszty drużyny) trzymaj się najlepiej lewej strony mapy, cały czas idąc (przynajmniej "na kucaka" a najlepiej czołgając się) przez zarośla. Kontroluj odczyty z wykrywacza pulsu, by ominąć wrogie patrole i najlepiej nie angażuj się w walkę, nawet z pojedynczym wrogiem.
Po tym, jak dotrzesz do reszty drużyny po prostu wykonuj polecenia Eliasa i podróżuj po wyznaczonych przez drużynę szlakach. Jeśli dasz się nakryć i dojdzie do wymiany ognia - wczytaj punkt kontrolny.
Mechanizm / Clockwork
Wymagania: Włam się do systemu. (ukończ "Mechanizm" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ dziesiątą misję kampanii, "Mechanizm", na dowolnym poziomie trudności.
Głęboko mrożone / Deep Freeze
Wymagania: Wrzuć 8 pojazdów do przerębli. (Misja "Mechanizm")
Opis: Osiągnięcie bardzo proste do uzyskania. Podczas końcówki misji, gdy zasiądziesz za działkiem, strzelaj przed pojazdami ścigającego cię wroga - w ten sposób otworzysz w lodzie przerębel, w który wpadnie nieprzyjaciel. Zniszcz w ten sposób 8 pojazdów wroga, by cieszyć się osiągnięciem.
Upadek Atlasa / Atlas Falls
Wymagania: Skieruj flotę Federacji na fałszywy cel. (ukończ "Upadek Atlasa" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ jedenastą misję kampanii, "Upadek Atlasa", na dowolnym poziomie trudności.
Ciśnienie / Grindin'
Wymagania: Wysadź zawory ciśnienia za pierwszym podejściem. (Misja "Upadek Atlasa")
Opis: Stosunkowo łatwe do uzyskania osiągnięcie. Pod koniec misji będziesz miał zadanie wysadzenia zaworów ciśnienia, wykonując prostą minigierkę. Utrzymuj wskaźniki na środku, tak, by ich kolor cały czas był zielony. Wskaźnikami sterujesz za pomocą ruchu w przód i ruchu w tył. Jeśli wskaźnik zmieni kolor na czerwono, wczytaj punkt kontrolny i ponów próbę. Po chwili zawory wybuchną, a ty otrzymasz osiągnięcie.
Bułka z masłem / Piece of Cake
Wymagania: Zaatakuj kantynę i zabij wszystkich, nie odnosząc obrażeń na poziomie trudności Weteran. (Misja "Upadek Atlasa")
Opis: Bez dwóch zdań najtrudniejsze do uzyskania osiągnięcie. Przechodząc misję dojdziesz do pokoju, w którym trzeba będzie wysadzić drzwi. Po tym, jak towarzysz odrzuci cię od nich, by uchronić przed ogniem wroga, zaczyna się twoje zadanie. Musisz wybić wszystkich wrogów, którzy są w tym pomieszczeniu, nie dając się ani razu trafić, czy to pociskiem czy granatem. Dodatkowo, zadanie trzeba wykonać na poziomie trudności weteran, co nie ułatwia zadania.
Najlepszym wyjściem jest zasypanie pomieszczenia granatami odłamkowymi, by wybić jak największą liczbę przeciwników, nie narażając się na ogień. Gdy skończą ci się granaty odłamkowe, użyj granatów błyskowych - wrzuć do środka jeden a następnie bardzo ostrożnie wychyl się zza drzwi i zlikwiduj każdego wroga w zasięgu wzroku. Po wyczerpaniu granatów musisz liczyć na szczęście - wychylaj się zza osłony by zabić wroga i licz na to, że nie zdoła cię on trafić.
Jeśli masz LKM (Lekki Karabin Maszynowy) możesz po prostu wychylić się lekko za drzwi i strzelać po całym pomieszczeniu. Po wystrzeleniu 2-3 magazynków w ten sposób istnieje bardzo nikła szansa na to, że ktoś przeżył. O tym, czy pomieszczenie jest czyste poinformuje cię komunikat o zapisie gry. Jeśli zostaniesz trafiony musisz wczytać punkt kontrolny.
W głębiny / Into the Deep
Wymagania: Zniszcz wrogi okręt. (ukończ "W głębiny" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ dwunastą misję kampanii, "W głębiny", na dowolnym poziomie trudności.
Dawid i Goliat / David & Goliath
Wymagania: Zatop niszczyciel LCS za pierwszym podejściem. (Misja "W głębiny")
Opis: Osiągnięcia nie da sie przegapić, bo i tak musisz zatopić statek. Po wystrzeleniu rakiety Proteusz, uzyskasz dostęp do kontroli nad nią. Wyceluj w czerwoną plamkę na kadłubie statku, by zniszczyć statek za pierwszym razem i otrzymać osiągnięcie. Jeśli nie uda ci sie nakierować odpowiednio pocisku, wczytaj punkt kontrolny i spróbuj ponownie.
Koniec drogi / End of the Line
Wymagania: Zaatakuj fabrykę. (ukończ "Koniec drogi" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ trzynastą misję kampanii, "Koniec drogi", na dowolnym poziomie trudności.
Trybik w maszynie / Cog in the Machine
Wymagania: Zabij po kryjomu 5 przeciwników, zanim dotrzesz do Czarnej Stefy. (Misja "Koniec drogi")
Opis: Musisz to zrobić przez pierwsze kilka minut trwania misji, gdyż potem nie będzie możliwe zabijanie po cichu. Najlepiej zabijaj za pomocą pistoletu z tłumikiem.
Pierwszego wroga zabijesz automatycznie na początku misji. Na drugiego wroga trafisz podczas wędrówki z drużyną - będzie to samotny strażnik, stojący przy pociągu, odwrócony do ciebie plecami. Następnie trafisz na posterunek, w którym jeden wróg siedzi w ciężarówce a kilku kręci się koło niego. Poczekaj, aż do kierowcy podejdzie żołnierz i pewnym ruchem zabij obu z nich. Chwile potem, gdy otworzy się brama przed tobą będzie dwóch żołnierzy - zastrzel ich szybko, ponieważ jeśli nie zrobisz tego, to po kilku sekundach zrobią to za ciebie towarzysze (ich zabójstwa sie nie liczą). Jeśli nie uda ci się zabić któregoś z wymienionych wrogów lub w którymś momencie podniesiesz alarm - wczytaj punkt kontrolny i spróbuj jeszcze raz.
Miasto grzechu / Sin City
Wymagania: Zaplanuj kolejny ruch. (ukończ "Miasto grzechu" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ czternastą misję kampanii, "Miasto grzechu", na dowolnym poziomie trudności.
Jack-pot
Wymagania: Zniszcz 21 automatów do gier. (Misja "Miasto Grzechu")
Opis: Proste osiągnięcie. Podczas wędrówki z towarzyszami przejdziesz przez miejsce, w którym ustawione będą automaty do gier. Zniszcz automaty, które wydają się być "większe" (jeśli nie masz pewności to rozwal wszystkie) - będzie ich tam 20. Następnie przejdź przez bramę, którą przytrzyma ci Hesh. Gdy dojdziesz do zejścia ruchomymi schodami, spójrz przed siebie, na drugą stronę budynku. Będą tam ustawione 4 automaty - zniszcz przynajmniej jeden z nich a otrzymasz osiągnięcie.
Wszystko albo nic / All or Nothing
Wymagania: Zbierz żołnierzy. (ukończ "Wszystko albo nic " na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ piętnastą misję kampanii, "Wszystko albo nic", na dowolnym poziomie trudności.
Tonący brzytwy się chwyta / End of Your Rope
Wymagania: Przetnij linę zjazdową, po której wspina sie wróg. (Misja "Wszystko albo nic")
Opis: Kolejne osiągnięcie, które łatwo uzyskać, gdyż i tak będziesz w miejscu, w którym trzeba eliminować wrogów, którzy chcą dostać się na pokład statku za pomocą liny. Gdy dojdziesz do tego miejsca, poczekaj, aż któryś siedzący w pontonie wróg podepnie się do linki i zacznie wędrówkę w stronę okrętu. W tym momencie przetnij linkę za pomocą ataku wręcz, by wtrącić wroga do wody i otrzymać osiągnięcie.
Zerwane więzi / Severed Ties
Wymagania: Zniszcz centrum łączności satelitarnej. (ukończ "Zerwane więzi" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ szesnastą misję kampanii, "Zerwane więzi", na dowolnym poziomie trudności.
Zdalnie sterowane / Fly-By-Wire
Wymagania: Zniszcz 3 śmigłowce za pomocą zdalnie sterowanych pocisków. (Misja "Zerwane więzi")
Opis: Osiągnięcie, które w sumie "zrobi się samo". Na początku misji, gdy będziesz kontrolował czołg, twoja drużyna zostanie zaatakowana przez wrogie śmigłowce. Przełącz się na obsługę zdalnie sterowanych rakiet i zniszcz za jej pomocą 3 helikoptery wroga. Jedynym problemem jest tu czas - jeśli zrobisz to za wolno, to któryś z twoich towarzyszy może cię uprzedzić w eliminacji śmigłowców. Jeśli tak się stanie to po prostu wczytaj punkt kontrolny i spróbuj jeszcze raz.
Loki
Wymagania: Przejmij kontrolę nad stacją kosmiczną wroga. (ukończ "Loki" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ siedemnastą misję kampanii, "Loki", na dowolnym poziomie trudności.
Wyglądają jak mrówki / The Look Like Ants
Wymagania: Użyj pocisków kinetycznych i zniszcz wszystkie wrogie cele. Nie zabij sojuszników. (Misja "Loki")
Opis: Na końcu siedemnastej misji obejmiesz kontrolę nad wyrzutnią pocisków kinetycznych. Twoim zadaniem zniszczenie wszystkich celów wroga, co do jednego, jednocześnie nie niszcząc jednostek sojuszniczych. Zwróć uwagę na zasięg wybuchu pocisku i staraj się celować tak, by nie znalazł się w nim żaden sprzymierzeniec. Pamiętaj, że pociski uderzają z kilkusekundowym opóźnieniem, więc musisz przewidzieć zarówno ruch wroga jak i sojuszników. Gdy nie zdążysz wyeliminować wszystkich wrogów, lub gdy trafisz sojusznika, wczytaj punkt kontrolny i spróbuj jeszcze raz.
Zabójca Duchów / The Ghost Killer
Wymagania: Zmierz się z Rorke. (ukończ "Zabójca Duchów" na dowolnym poziomie trudności)
Opis: By otrzymać osiągnięcie, ukończ osiemnastą misję kampanii, "Zabójca Duchów", na dowolnym poziomie trudności.
Bileciki do kontroli / Tickets Please
Wymagania: Strzel do wrogów wspinających się po bokach pociągu. (Misja "Zabójca Duchów")
Opis: Po tym, jak zniszczysz wrogie śmigłowce dojdziesz od miejsca, w którym po bokach pociągu będą wspinać się wrogowie - odpowiednio dwójka po lewej i prawej stronie. Twoim zadaniem jest trafienie każdego wroga, by spadł z pociągu, zanim zdąży się na niego wspiąć. Zadanie nie jest łatwe, gdyż musisz to robić bardzo szybko. W razie niepowodzenia wczytaj punkt kontrolny, który jest bardzo blisko i spróbuj ponownie.
You've earned It
Wymagania: Zdobądź maskę. Ukończ grę na poziomie trudności Weteran.
Opis: By je uzyskać ukończ wszystkie misje kampanii dla pojedynczego gracza na poziomie trudności Weteran. Nie musisz kończyć ich na tym poziomie jednym ciągiem - wystarczy, byś po prostu przeszedł na nim każdą z nich.
Audiofil / Audiophile
Wymagania: Zbierz wszystkie 18 plików Rorke'a.
Opis: Zbierz wszystkie 18 laptopów z danymi wywiadowczymi, porozrzucanymi w misjach kampanii dla pojedynczego gracza. W każdej misji znajduje się jeden laptop. Dokładne wyjaśnienie miejsc, w których są laptopy znajdziesz w zawartym w tym poradniku opisie poszczególnych misji i filmie wideo.
Osiągnięcia w trybie Wyginięcie
Wyjdź z tego cało / Make it Out Alive
Wymagania: Ucieknij po raz pierwszy.
Opis: by otrzymać osiągnięcie musisz uciec do helikoptera po tym, jak twoja drużyna uzbroi ładunek nuklearny - czyli innymi słowy musisz przynajmniej raz ukończyć tryb Wyginięcie na mapie Point of Contact.
Nikogo nie zostawimy / No Man Left
Wymagania: Ucieknij ze wszystkimi czterema graczami.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, wszyscy czterej gracze muszą dotrzeć do punktu ewakuacyjnego. W osiągnięciu chodzi o to, by nikt z graczy się nie wykrwawił - jeśli ktoś padnie na ziemie i zdołacie go podnieść, to zdobycie osiągnięcia w dalszym ciągu jest możliwe.
Biegacz / Sprinter
Wymagania: Dotrzyj do śmigłowca ewakuacyjnego, kiedy do końca czasu pozostało co najmniej 1m 30s.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, cała twoja drużyna musi dotrzeć do śmigłowca ewakuacyjnego, tak by do końca odliczanego czasu pozostała przynajmniej 1 minuta i 30 sekund. Osiągnięcie jest dość trudne do zdobycia, gdyż cała drużyna musi dobrze współgrać, pędzić ile sił w nogach do punktu ewakuacyjnego i nie zajmować się walką z obcymi - przede wszystkim nikt nie może zostać w tyle bądź dać się powalić.
Dobrym sposobem jest porozkładanie zautomatyzowanych wież strażniczych na drodze ucieczki do helikoptera, by nie trzeba się było przejmować chmarą obcych, którzy depczą wam po piętach.
Kolekcjoner wszystkiego / Completionist
Wymagania: Zalicz wszystkie wyzwania i ucieknij.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, twoja drużyna musi wykonać wszystkie wyzwania, które otrzymacie a potem dostać się do śmigłowca ewakuacyjnego. Prawdopodobnie najtrudniejsze do otrzymania osiągnięcie, z uwagi na to, że niektóre wyzwania (jak np. utrzymanie celności na 50 czy 75%) są bardzo trudne do uzyskania i wymagają dobrej komunikacji w drużynie.
Miastowy / City Dweller
Wymagania: Dotrzyj do miasta.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, twoja drużyna musi dotrzeć do miasta, czyli po prostu przedostać się przez pierwsze gniazdo-barykadę.
Na chacie / Cabin Fever
Wymagania: Dotrzyj do chaty.
Opis: podobna sytuacja jak z powyższym osiągnięciem, z tą różnicą, że twoja drużyna musi przedostać się przez drugie gniazdo-barykadę i wkroczyć na teren zwany Chatą (Cabin).
Jak tylko się da / Any Means Necessary
Wymagania: Zabij w jednej grze 50 obcych za pomocą ogrodzeń pod napięciem oraz pułapek ognistych.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, musisz wykorzystać porozstawiane na mapie pułapki - ogrodzenia pod napięciem i beczki, które po aktywacji tworzą ścianę ognia. Zabij za ich pomocą 50 obcych a otrzymasz osiągnięcie.
Nurek śmietnikowy / Trash Picker
Wymagania: Znajdź 40 przedmiotów w jednej grze.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, musisz znaleźć i zebrać 40 przedmiotów w jednej grze. Są one poukrywane na całej mapie - przedmiot możesz znaleźć na przykład w leżącej w trawie oponie. Osiągnięcie jest bardzo łatwe do otrzymania, ale wymaga czasu i dokładnego przeczesywania mapy - plusem jest to, że przedmioty leżą w tych samych miejscach w ciągu każdej rozgrywki.
Z kulą u nogi / Throttled Escape
Wymagania: Ucieknij, używając artefaktu.
Opis: by otrzymać osiągnięcie, musisz po prostu uciec do punktu ewakuacyjnego posiadając przynajmniej jeden aktywny artefakt (relic) - informacje na temat pozyskiwania i skutków używania artefaktów znajdziesz w tym poradniku, w rozdziale dotyczącym trybu Wyginięcia.