Rozdział pierwszy (1) | Opis przejścia Black Mirror II poradnik Black Mirror II
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Rozdział pierwszy
Biddeford
Znajdujesz się w piwnicy zakładu fotograficznego, w którym wysiadło światło. Podejdź do stojącej przy schodach zagraconej półki. Zabierz leżące na niej małe pudełko z bezpiecznikami. Otwórz je (kliknij na nim w inwentarzu PPM), a zyskasz bezpiecznik. Następnie zlokalizuj wiszącą tuż obok na ścianie (po lewej) skrzynkę i odemknij jej drzwiczki.
Zdejmij pokrywę drugiego bezpiecznika od lewej. Zbadaj go - jest zepsuty. Wyjmij go zatem, a potem włóż w to miejsce sprawny bezpiecznik znaleziony w pudełku. Pociągnij za dźwigienkę (główny wyłącznik) w prawym dolnym rogu skrzynki i zapal światło. W tym momencie posiadanym aparatem fotograficznym możesz zrobić zdjęcie skrzynce z bezpiecznikami - odblokujesz w ten sposób fotkę (nr 23) w zakładce Dodatki. Następnie schodami po lewej wyjdź z piwnicy, wysłuchaj niesympatycznego szefa, po czym odnajdź po prawej i zabierz stojącą tam reklamę (potykacz).
Na zewnątrz spotkasz Angelinę. Po rozmowie znajdziecie się w środku. Szef da Ci awizo i list do pani Biby, co Darren skomentuje niezbyt cenzuralnym słowem - oczywiście już po znalezieniu się poza zasięgiem słuchu Fullera. Skieruj się w lewo, a potem w prawo, do baru "U Biby". W środku odepchnie Cię jakiś gbur w garniturze. Gdy wyjdzie, porozmawiaj z panią Bibą, to ta w różowym fartuchu.
Zanim opuścisz bar (prawy dolny róg ekranu) zrób zdjęcie (nr 3) siedzącemu przy wyjściu doktorowi Newhouse'owi. Kiedy skierujesz się do drzwi, lekarz zaczepi Cię. Po rozmowie wyjdź na zewnątrz i kliknij w ekwipunku pocztówkę Biddeford. Dzięki niej możesz szybko przemieszczać się między lokacjami. Wybierz zakład fotograficzny (pośrodku, po prawej).
Nie wchodź do środka, tylko idź przed siebie ulicą prowadzącą na promenadę obok portu. Zanim zajrzysz do sklepu z pamiątkami, zagadnij wpatrzoną w ocean młodą kobietę na nabrzeżu po lewej. Po rozmowie z nią zrób fotkę (nr 22) oceanowi. Teraz skieruj się do sklepu i spróbuj zaczepić sprzedawczynię - Rosie. Niestety jest zajęta plotkami z koleżanką. Wyjdź zatem na zewnątrz i kopnij stojący przed sklepem czerwony kabriolet (należący do rozmówczyni Rosie), tak by włączył się alarm. Gdy tak się stanie, wbiegnij szybko z powrotem do sklepu.
Teraz możesz spokojnie porozmawiać z Rosie. Otrzymasz paczkę dla Fullera i dowiesz się, że jest dla niego druga przesyłka, na którą potrzebne jest awizo. Wyczerp wszystkie tematy (trzeba zagadnąć Rosie ponownie) i wróć do zakładu fotograficznego. Spotkasz oburzoną Angelinę. Gdy po rozmowie odejdzie, zobaczysz, że jej tropem idzie gbur w garniturze.
Po rozmowie z Fullerem przejdź na zaplecze (drzwi po lewej). W środku spróbuj zadzwonić do matki. Nie dość, że zajęte, to jeszcze szef się wścieknie. Dowiesz się, że mama dzwoniła do zakładu i mówiła dziwne rzeczy. Po tej scenie automatycznie znajdziesz się w domu, gdzie zobaczysz leżącą na podłodze matkę. Sprawdź jej puls, okaże się, że serce jeszcze bije. Skorzystaj z telefonu na biurku, by wezwać pogotowie.
Po rozmowie z lekarzem zostaniesz sam. Musisz zaleźć dokumentację medyczną i leki matki. Ze stolika zabierz dozownik na leki, zwróć też uwagę na leżącą na fotelu torebkę. W środku jest karta ubezpieczeniowa. Potem skieruj się do drzwi do łazienki - w głębi na wprost. Przyjrzyj się wiszącemu przed wejściem (po lewej) pejzażowi latarni morskiej w Willow Creek. W łazience z półki po lewej weź lekarstwa (automatycznie połączą się one w ekwipunku z dozownikiem).
Przejdź do sypialni (drzwi w górnej części ekranu, po lewej). Tu zbadaj komodę obok łóżka - w dolnej szufladzie znajdziesz notes z adresami. Niestety (kliknij go PPM) - jest zamknięty.
Kolejna czynność to obejrzenie kwiatka na oknie. Po jego przesunięciu znajdziesz mosiężny kluczyk. Otwórz nim notes i przejrzyj jego zawartość (PPM w inwentarzu). Potem wróć do salonu i skieruj się do stolika z telefonem. Zadzwoń do poprzedniego lekarza mamy.
Po rozmowie z Wakefieldem wyjdź z domu (wyjście z salonu w dole ekranu, po lewej) i skieruj się do szpitala (budynek po lewej). W wyniku dialogu z pielęgniarką dowiesz się, że jest problem z ubezpieczeniem, być może ostatnie składki nie zostały opłacone (w ekwipunku ponownie wyląduje karta ubezpieczeniowa). Następnie znajdziesz się w sali, gdzie leży matka. Po wymianie zdań z doktorem, zabierz pozostawiony na łóżku stetoskop. Wyjdź na korytarz - zobaczysz gbura w garniturze. Zapytaj o niego pielęgniarkę. Wypytaj ją też o pozostałe kwestie, zwłaszcza o ubezpieczenie.
Opuść szpital i wróć do fotografa. Kliknij na drzwiach zakładu - okaże się, że irytujący typ rozmawia wewnątrz z Fullerem. Wejdź zatem w prowadzący na podwórze zaułek, z którego wychodził mężczyzna śledzący Angelinę. Na początek zrób fotkę (nr 21) stojącej tam na lewo od szopy suszarce do bielizny. Przyjrzyj się też otwartej szopie. Weź stamtąd żyłkę.